AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #1 Del Skrevet 27. august 2011 Stoppet for å fylle bensin i dag og mens jeg gikk inn hadde datteren rørt på girspaken. Hva hun nøyaktig har gjort vet jeg ikke, om hun i det hele tatt har ødelagt noe, eller om det hele er tilfeldig. På kjøreturen hjem, som tok 20 min, ble det mer og mer ulyd, som i klikkelyder. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare. Sååå..hva tror dere? Bila må på verksted, men hva kan jeg vente meg? Ruin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 27. august 2011 #2 Del Skrevet 27. august 2011 Kan ikke se for meg at hun klarer å ødelegge noe uansett hvor mye hun beveger på girstangen så lenge bilen står i ro med motoren av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 27. august 2011 #3 Del Skrevet 27. august 2011 Kan ikke se for meg at hun klarer å ødelegge noe uansett hvor mye hun beveger på girstangen så lenge bilen står i ro med motoren av. Agreed. Men du kan jo alltids sette radioen høyere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #4 Del Skrevet 28. august 2011 Men...har dere peiling på bil? Så dere tror ikke det er derfor altså? Et sammentreff kanskje.. Like kjipt uansett. Men hun hadde også dratt opp håndbrekket - stiller saken seg annerledes da? Føkkføkkføkk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. august 2011 #5 Del Skrevet 28. august 2011 Var jo ikke mye info her da..... Du må finne ut hva datteren har gjort når hun var alene i bilen. - og hvor gammel er hun ? Byttet hun sete mens du var inne og betalte (satte seg i førersetet og trykket inn clutchen), er hun så gammel at hun har fått med seg hva man gjør når man kjører ? Klikkelyd i gearkassen kan være en løs tann som "surrer omkring" nedi kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #6 Del Skrevet 28. august 2011 Neida, hun satt i setet hele tiden. Tror hun bare har fikla med girstanga og brekket. Har ikke fått en detaljert beskrivelse, og får det heller ikke. Hun er 8 år. Hvor lang tid tar det å betale i en kasse uten kø? To min kanskje? Hvis det er en "løs tann", er det ufarlig? Jeg synes lyden kom forfra jeg, altså fra motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. august 2011 #7 Del Skrevet 29. august 2011 Da kan vel antageligvis datter "frikjennes". Dumt av henne, og slike ting bør hun avlæres så fort som mulig. Plutselig en dag "leker" hun med håndbrekket mens bilen står i "fri"..... Klikkelyd fra motor kan være mye "rart". Umiddelbart tenker jeg slitne ventilløftere.... Eller bitteliten eksoslekkasje ved manifolden..... eller.... osv. Har du forresten sjekket oljen ? At du ikke kjører med for lite olje ? Hva det koster er jo selvsagt avhengig av hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #8 Del Skrevet 29. august 2011 Da kan vel antageligvis datter "frikjennes". Dumt av henne, og slike ting bør hun avlæres så fort som mulig. Plutselig en dag "leker" hun med håndbrekket mens bilen står i "fri"..... Klikkelyd fra motor kan være mye "rart". Umiddelbart tenker jeg slitne ventilløftere.... Eller bitteliten eksoslekkasje ved manifolden..... eller.... osv. Har du forresten sjekket oljen ? At du ikke kjører med for lite olje ? Hva det koster er jo selvsagt avhengig av hva det er Manifolden du..det hørtes småkjent ut. Kanskje.. Hadde bilen på eu-kontroll og fikk byttet bla eksosrør i vår. Da sa de at det var noen greier som holdt på å mugne(?!). I hvert fall noe jeg burde bytte ut i løpet av høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. august 2011 #9 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Det er en pakning der hvor utløpet fra manifolden er festet til "resten av eksosanlegget". Dersom denne pakningen ikke lenger er tett så vil du få en liten (eller stor) lekkasje der. Kan utmerket godt være pakningen ja Når Eu-verkstedet alikevel hadde en del av eksosanlegget nede... og påpekte noe som burde gjøres i løpet av høsten... Ville jo vært billigere om de hadde byttet pakning der og da (siden de hadde deler av anlegget skrudd ned alikevel).... Nåja. Sent å tenke på det nå Koster ikke all verden å få byttet pakning Og.... har du sjekket oljen ? Mangel på olje gir også tikke-lyd (og den tikkelyden kan blir dyr om du kjører med for lite motorolje !) Endret 29. august 2011 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå