Catie' Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Jeg har fått så lyst til å prøve quinoa, men har aldri smakt det før, og heller ikke laget noe med det i. Hva bruker du det til? Har du oppskrifter med quinoa? Takker på forhånd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Jeg erstatter risen med litt quinoa. Pleier å ha det over salaten også, og i gryter. Jeg pleier å koke det opp med litt buljong for ekstra med smak siden det kan bli litt smakløst iblant. Men er godt! Spesielt utseende til tross.
2shy Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Jeg spiser mye quinoa, mest pleier jeg å ha det i salat. Quinoa i seg selv smaker ikke så veldig mye, så det er greit å bruker litt krydder/urter i oppkoket. Bruker alt fra cayennepepper til curry, avhenger av hva annet jeg skal ha til. Quinoa brukes vel mest som erstatning til potet/ris o.l, så spiser du f.eks kjøtt/fisk, så er quiona et godt alternativ som tilbehør.
Frk. Belle Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Som nevnt av andre her bruker jeg også quinioa isted for ris/poteter/coscos etc. Her er en ovnsrett med qunioa. Tipper du også kan lage en tabouleh (coscosalat) med quinoa istede for coscos eller bulgur.
2shy Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Som nevnt av andre her bruker jeg også quinioa isted for ris/poteter/coscos etc. Her er en ovnsrett med qunioa. Tipper du også kan lage en tabouleh (coscosalat) med quinoa istede for coscos eller bulgur. Det pleier jeg å gjøre, blir kjempegodt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå