celujo Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Hei! Jeg trenger en oppskrift på en saftig, god glasur med kokesjokolade - som stivner! Den skal dekke hele kaken, i tillegg til et lag i midten av kaken (mørk kake- nesten som Devil's food Cake!), men jeg finner aldri en oppskrift jeg blir HELT fornøyd med. Jeg har stående melis, vaniljesukker, smør/maragarin, egg, vanilje essens, kakao, kremfløte, matfløte etc. Det må man da få til noe av! Har dere noen gode forslag?
Mynona Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Smør, kokesjokoalde og melis til den blir ganske tykk er veldig godt.
celujo Skrevet 27. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2011 Gjort det før, men den stivnet ikke? Selv ikke etter over natten i kjøleskap.. Vet ikke om det er jeg som har gjort feil? :/
PoisonIwy Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 (endret) 50 gram smør, en halv kokesjokalade plate. 500 g melis. et egg. En kork med rom essens.3 ss kaffe.. Mmmm Endret 27. august 2011 av PoisonIwy
Mynona Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Da har du for mye smør og for lite melis. Du skal ha masse melis. Min blir som regel for stiv.
altsoja Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 den beste glasuren eg liker på sjokoladekake er lignende den man har på suksesskaken. du følger oppskrift på vanlig gul krem,men bruker i stede hele egg i stede for kun eggeplommer.etter du har kokt opp egg,fløte og sukker så rører du i først smør og så kokesjokolade. blir supergod sjokoladekrem som lager kaken din god og saftig. høres litt tørrt ut da du vil ha dette stivt som muligt.men får den stå i kjøleskap så blir det stivt nok vil eg tru. er en fordel å la glasuren stå kaldt et par timer eller helst over natten før du pisker den litt opp igjen og så fordeler det du skal ha inni kaken og rundt.og så kan du pynte så flott med resten av glasuren med sprøytepose og lage små dotter rundt på kaken og kansje litt mønster. dette er glasur som brukes på en sjokoladekake vi har der eg jobber.og alle gjester skryter av denne kaken.trur at glasuren har mye å takke for det
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 50 gram smør, en halv kokesjokalade plate. 500 g melis. et egg. En kork med rom essens.3 ss kaffe.. Mmmm Jeg bruker denne, men uten egget og med 300gr melis + 2 ts vaniljesukker. Veldig god, og den stivner.
Evitas Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Se under "Bursdag" i bloggen min! Oppskrift på kjempegod sjokoladeglasur!! http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå