Gå til innhold

Glasur til sjokoladekake?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger en oppskrift på en saftig, god glasur med kokesjokolade - som stivner!

Den skal dekke hele kaken, i tillegg til et lag i midten av kaken (mørk kake- nesten som Devil's food Cake!), men jeg finner aldri en oppskrift jeg blir HELT fornøyd med.

Jeg har stående melis, vaniljesukker, smør/maragarin, egg, vanilje essens, kakao, kremfløte, matfløte etc. Det må man da få til noe av!

Har dere noen gode forslag? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør, kokesjokoalde og melis til den blir ganske tykk er veldig godt.

Skrevet

Gjort det før, men den stivnet ikke? Selv ikke etter over natten i kjøleskap.. Vet ikke om det er jeg som har gjort feil? :/

Skrevet (endret)

50 gram smør, en halv kokesjokalade plate. 500 g melis. et egg. En kork med rom essens.3 ss kaffe.. Mmmm

Endret av PoisonIwy
Skrevet

Da har du for mye smør og for lite melis. Du skal ha masse melis. Min blir som regel for stiv.

Skrevet

den beste glasuren eg liker på sjokoladekake er lignende den man har på suksesskaken. du følger oppskrift på vanlig gul krem,men bruker i stede hele egg i stede for kun eggeplommer.etter du har kokt opp egg,fløte og sukker så rører du i først smør og så kokesjokolade.

blir supergod sjokoladekrem som lager kaken din god og saftig.

høres litt tørrt ut da du vil ha dette stivt som muligt.men får den stå i kjøleskap så blir det stivt nok vil eg tru.

er en fordel å la glasuren stå kaldt et par timer eller helst over natten før du pisker den litt opp igjen og så fordeler det du skal ha inni kaken og rundt.og så kan du pynte så flott med resten av glasuren med sprøytepose og lage små dotter rundt på kaken og kansje litt mønster.

dette er glasur som brukes på en sjokoladekake vi har der eg jobber.og alle gjester skryter av denne kaken.trur at glasuren har mye å takke for det :)

Skrevet

50 gram smør, en halv kokesjokalade plate. 500 g melis. et egg. En kork med rom essens.3 ss kaffe.. Mmmm

Jeg bruker denne, men uten egget og med 300gr melis + 2 ts vaniljesukker. Veldig god, og den stivner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...