Gå til innhold

Noen som har sett Hodejegerne?


Niennas

Anbefalte innlegg

Dere som har sett hodejegerne, hva synes dere om filmen? Har dere lest boka? I så fall, ble du skuffet over filmen?

Jeg har hørt hodejegerne som lydbok, der Torbjørn Harr leser, så jeg har lenge vært skeptisk over at det var Aksel Hennie som skulle være hovedrollen, siden for meg så: Roger Brown = Torbjørn Harr.

Men etter å ha sett traileren, så gleder jeg meg veldig til å se filmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så den i går, og jeg var mektig imponert. Jeg ble revet med fra starten av :fnise: Og jeg er lite glad i norske filmer generelt. Nå har ikke jeg lest boken heller da, men kjæresten min sa at boken var best (ingenting slår den), men at filmen var utrolig bra.

Jeg var i hvertfall veldig imponert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den i går, og jeg var mektig imponert. Jeg ble revet med fra starten av :fnise: Og jeg er lite glad i norske filmer generelt. Nå har ikke jeg lest boken heller da, men kjæresten min sa at boken var best (ingenting slår den), men at filmen var utrolig bra.

Jeg var i hvertfall veldig imponert :jepp:

Ooh, nå gleder jeg meg! Og så flink du er som klarte det uten snop, brus og snacks! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, nå gleder jeg meg! Og så flink du er som klarte det uten snop, brus og snacks! :jepp:

Jeg ble i hvertfall ikke skuffet!

Angående den tickeren.... :sjenert: Den må nok endres kraftig! Kjæresten min reiste idag (han skal på utveksling igjen), og hele denne siste uken har vi spist masse snop, masse god mat og en del snop bare for å kose oss mest mulig sammen med film, kosekvelder etc.:flau: Så i realiteten er det 3 uker uten snop, snacks og brus og ikke fire :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere sett Hodejegerne på kino?

Er den skummel, ekkel eller skvetter man?

Hehe, ble bedt med på kino, og er usikker på om jeg tør å se den, er så lettskremt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den i går. Meget bra! Har og lest boken, og syntes de har fått med viktige hendelser og detaljer. Skvatt godt et par ganger der ja :sjenert: Litt ekkel, men det gikk veldig bra.. Den er verd å se, men vær beret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den var knallbra, mye bedre en boken. Det var en fantastisk kino opplevelse:) Tror det er en film de aller fleste tåler, men det var helt klart et par ekle episoder:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var knallbra, mye bedre en boken. Det var en fantastisk kino opplevelse:) Tror det er en film de aller fleste tåler, men det var helt klart et par ekle episoder:S

Seriøst? Jeg synes boka var helt fantastisk, muligens en av yndlingsbøkene mine skrevet av norske forfattere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så filmen i går, leste boka for et års tid siden.

Boka var kjempespennende, og jeg gledet meg til å se filmen. Filmen var også bra, jevnt spennende hele tiden, men så klart, når man har lest boka, så ser man jo lett forskjeller, og det er jo kuttet veldig i historien, selv om hovedpunktene er de samme.

Jeg er litt pysete, kan man si, så hadde fingrene i ørene et par ganger, etter en "bø" opplevelse tidlig i filmen, men egentlig var den ikke såå skummel, altså :)

Kos deg med en god, norsk film du, og prøv å ikke sammenlign så mye med boka! :)

Endret av Timar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka. Likte den. Filmen var enda bedre. Jeg ble kjempe imponert! Utrolig bra film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den på kino nå i kveld, og syns den var spennende! Har ikke lest boka, så jeg kan ikke sammenligne på det viset... Men det var mye blod da, ganske ekkelt. Og jeg skvatt flere ganger. Men bra historie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også sett hodejegerne. Synes den var bra, men har likevel et par ting å kommentere:

- Jeg tok meg selv i å tenke "Herregud, dette er da ALT FOR USANNSYNLIG. Det er jo sant, men den tanken kom aldri når jeg leste boka.

- Jeg savnet humoren som var i boka. Filmen var jo så og si uten humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Jeg synes boka var helt fantastisk, muligens en av yndlingsbøkene mine skrevet av norske forfattere!

åh? Jeg likte ikke boka noe særlig i det hele tatt jeg, synes den var svært lite spennende, tror faktisk jeg synes at samtlige av de andre jo nesbø bøkene er bedre. (mulig jeg ikke har lest all da:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åh? Jeg likte ikke boka noe særlig i det hele tatt jeg, synes den var svært lite spennende, tror faktisk jeg synes at samtlige av de andre jo nesbø bøkene er bedre. (mulig jeg ikke har lest all da:P)

Nå skal det sies at jeg hørte denne boka som lydbok, med Torbjørn Harr som leser. Jeg synes den var hysterisk morsom, og utrolig vittig. Men det her blir vel som når jeg hørte Doppler, lest av Erlend Loe, og syntes den var vanvittig depressiv og kjip, mens alle andre som faktisk hadde lest den synes den var fantastisk. Stemmen som leser har nok mye å si. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Nå skal det sies at jeg hørte denne boka som lydbok, med Torbjørn Harr som leser. Jeg synes den var hysterisk morsom, og utrolig vittig. Men det her blir vel som når jeg hørte Doppler, lest av Erlend Loe, og syntes den var vanvittig depressiv og kjip, mens alle andre som faktisk hadde lest den synes den var fantastisk. Stemmen som leser har nok mye å si. :P

Jeg har ikke sett filmen ennå, men boka har jeg lest. Jeg må innrømme at jeg lo høyt og hjertelig ganske mange ganger av den. Den er jo morsom, og så overdrevet at jeg antar ingen forlag ville gitt den ut dersom forfatteren ikke var svært godt kjent på forhånd.

Er man riktig konspiratorisk anlagt, vil man kanskje gjette at Nesbø har skrevet boken bare for å tøyse, og for å se hva han kan komme unna med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett filmen ennå, men boka har jeg lest. Jeg må innrømme at jeg lo høyt og hjertelig ganske mange ganger av den. Den er jo morsom, og så overdrevet at jeg antar ingen forlag ville gitt den ut dersom forfatteren ikke var svært godt kjent på forhånd.

Er man riktig konspiratorisk anlagt, vil man kanskje gjette at Nesbø har skrevet boken bare for å tøyse, og for å se hva han kan komme unna med.

I en travel hverdag så liker jeg å multitaske, altså høre bok og gjøre masse annet samtidig. Husker jeg gikk i byen, på kjøpesenteret og plutselig lo høyt og såpasss mye at jeg holdt på å grine. :sjenert:

Som sagt, denne humoren som er i boka (f.eks. Inspektør Sunded (=Soon dead)) er helt borte. At han er 168 blir nevnt to ganger, helt i begynnelsen, og helt på slutten. Det var vel egentlig den humoren jeg så mest fram til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...