Gå til innhold

Irriterende ting i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd her har jeg nå opprettet denne tråden for å se hva DERE finner irriterende ute i trafikken. Håper det kommer inn en del svar her så vi alle kan få et litt nytt perspektiv på livet der ute (les: i trafikken) og kanskje skjerpe oss litt?

HVA SYNES DERE ER IRRITERENDE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk kjører ut i et kryss selv om de ser at trafikken står stille på den andre siden av krysset. Når lysene skifter blir de stående midt i krysset slik at trafikken som har grønt ikke kommer fram. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Jeg irriterer meg grenseløst over at en buss ligger i høyrefila i f.eks. 80 km/t. Så kommer det en lastebil som tror han kan kjøre 81km/t og legger seg i forbikjøringsfeltet! Blokkerer jo veien for alle de som vil kjøre forbi!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er folk som ikke kan kjøre. Folk som ikke kan bruke blinklys, og som tror at vi andre vet hvor de har tenkt seg. De som ikke kan kjøre i rundkjøring. De som kjører for sakte når forholdene tilsier at det er ok å ligge i fartsgrensen. De som tror at de eier hele veien og som derfor synes det er passende å plassere bilen sin midt i veien. Og de som skal kjøre forbi en, for så å kjøre seinere enn det man selv kjørte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel masse! La meg liste opp de jeg kommer på:

- De som konsekvent ligger godt under fartsgrensen.

- De som ikke henger med på køen foran.

- De som absolutt skal kjøre forbi, for så å legge seg i fartsgrensen og bli tatt igjen 1 minutt etterpå.

- De som ikke hjelper til ved forbikjøring.

- De som kjører ut i lyskryss vel vitende om at de ikke kommer over før det skifter til rødt.

- De som stoppe midt i forgjengerfeltet.

- De som ikke kan fletteregel ved påkjøring.

- De som ikke vet hva vikepliktskilt betyr.

- De som ikke gir klare tegn hvor de skal. Blinklys er tydelig i ustand.

- De som ikke kan feltskift.

- De som ligger i ventrefil på firefeltsvei, all det tid det er klar bane i høyre fil.

- De som tror de eier veien fordi de har brukt en million på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Folk som tuter på andre fordi de selv har misforstått trafikkregelene.

- Folk som skaper dårlig flyt for å på død og liv stå på retten sin.

- Folk som ikke har skjønt at de gir viktig informasjon til andre med blinklys og plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg mest er folk som ikke kan kjøre. Folk som ikke kan bruke blinklys, og som tror at vi andre vet hvor de har tenkt seg. De som ikke kan kjøre i rundkjøring. De som kjører for sakte når forholdene tilsier at det er ok å ligge i fartsgrensen. De som tror at de eier hele veien og som derfor synes det er passende å plassere bilen sin midt i veien. Og de som skal kjøre forbi en, for så å kjøre seinere enn det man selv kjørte.

Som jeg skulle sagt det selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklysbruk er egentlig det verste, særlig hvis man skal inn i rundkjøring og blir stående å vente mye lenger enn man trenger fordi bilene i rundkjøringen ikke gidder å fortelle om de skal rundt eller ut.

Generelt er det jo mange som tydeligvis mangler noen fingre på venstrehånda, siden de ikke gidder løfte dem for å sette på blinklyset. Jeg kan ikke gjette at de skal til høyre helt plutselig, og kan risikere å kjøre på dem når de hiver seg til sida.

Og når det er to felt som går til ulike steder, og det er kø i det ene...folk som da kjører i feltet uten kø så langt de kan, for så å legge seg over bare for å spare noen meter med kø (men egentlig lage mye mer fordi køen må vente på at de får lagt seg over)!! Ofte gjøres dette også uten blinklys, så bilen på sida bare lener seg over din og tvinger seg inn foran deg. Pleier å lime meg til bilen foran og nekte dem før de i det minste setter på blinklys.

Eller folk som kjører av veien for så å kjøre ut på den igjen 50 m lenger unna bare for å spare litt kø.

Eller som kommer fort fra siden uten varsel, så man må hive seg på bremsen idet de vrenger bilen foran deg.

Eller som limer seg oppi rompa på bilen din hvis det plaskregner og er dårlig sikt - noe som fører til at du selv kjører under fartsgrensa.

Eller som kjører forbi deg og bilen foran mens det kommer biler imot, så du gisper etter pusten fordi det såvidt unngår å bli krasj.

Ah, kommer sikkert på mer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklys. Det skaper farlige situasjoner for alle trafikanter, ikke bare andre bilister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklysbruk ja, det er nummer 1. Nummer 2 er feil plassering i rundkjøringer. Nummer 3 er de som snakker i telefonen når de kjører. Da mener jeg altså de som holder telefonen mens de snakker, ikke de som bruker handsfree/annet.

De som ikke skjønner/ser vikepliktskilt er også ganske så irriterende. Merkelig nok er det ofte de med dyre biler som ikke bryr seg om vikepliktreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et stort kryss ble lysene satt ut av spill. Regelen er da at forkjørsveien er den veien som går rett frem i selve krysset. På begge sider av krysset er det STORE vikepliktskilt plassert TYDELIG. Og de SKAL ses på når lysene er ute. Jeg kom kjørende på forkjørsveien i det jeg la merke til at lysene blinket. Jeg visste at jeg var på forkjørsvei, men vet folkene til høyre og venstre det mon tro, tenkte jeg. Godt jeg valgte å senke farten og være litt ekstra oppmerksom i det jeg kjørte inn i krysset, for fra høyre kom det en idiot i full fart og bråbremset i det han skjønte at han var på vei inn i full trafikk, og hadde stort brudd på vikeplikt. Slike folk som ikke har fatta reglene irriterer meg grenseløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklys her også. Det er noe jeg lurer på i den forbindelse. Har disse som aldri gidder å bruke blinklyset aldri selv opplevd å blir irritert på andre som ikke bruker det? Og hva tenker de da? Hvis de har noe å tenke med.

Det jeg irriterer meg mest over, er at noen ser ut til å være selvutnevnte, egoistiske konger som kan gjøre som de vil uten å tenke på andre eller trafikksikkerhet generelt."JEG skal fram"!

Alle kan gjøre små feil i trafikken, men å ikke bruke blinklys er visst en grunnleggende holdning for mange, virker det som. Disse som liksom tror de er hevet over alle regler.

Hvis alle fulgte trafikkreglene og samarbeidet litt, så er jeg sikker på at mange ulykker kunne vært unngått også.

Selv prøver jeg å bruke mer smil og høflighet i trafikken. Det hjelper! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Swipper

Manglende blinklys her også. Det er noe jeg lurer på i den forbindelse. Har disse som aldri gidder å bruke blinklyset aldri selv opplevd å blir irritert på andre som ikke bruker det? Og hva tenker de da? Hvis de har noe å tenke med.

Tror faktisk de blir like irriterte selv, men gidder ikke selv fordi de tror de er kongene i trafikken! Er enig i at det er irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Det er ei lang liste det... Og eg har ikkje lappen eingang!

-Folk som kjører langt under fartsgrensa.

-Folk som kjører svin.

-Folk (dvs, umodne drittguttunger) som spinner rundinger, som prøver å "drifte" igjennom svinger, som prøver å spinne på fartshumper (gjerne så det spruter stein og dritt på bilen bak), etc.

-Folk som ikkje bruker blinklys.

-Folk som rævkjører.

-Folk som bruker tåkelys når det ikkje er tåke, spes. ille når det er våte veier i tillegg.

-Folk som ikkje skur av de helsikes fjernlysa.

-Folk som smeller på fjernlysa før de har passert bilen fullstendig.

-Folk som ikkje kan kjøre i rundkjøringer.

-Folk som kjører midt i veien, ikkje holder sida si eller vingler i veien.

-Folk som gasser på når det er strak vei, men som bremser kraftig ned hver gang det kommer ein liten sving.

-Folk som stopper i kryss fordi de ser ein motgående bil 100-200+ meter unna og de kan jo ikkje kjøre inn/ut før den har passert selv om det betyr at man må vente i noen minutter siden det er 30/50-grense.

-Folk som stopper eller parkerer bilen halvveis ut i veien eller på tåpelige steder der det hindrer trafikken.

-Folk som absolutt skal kjøre ut av eit kryss selv om de ser motgående bil er altfor nær og at den då vil måtte bremse ned for å unngå kollisjon.

-Folk som kjører forbi eller "tvinger" seg ut foran i eit kryss, for å så ikkje eingang klare å holde fartsgrensa.

-Folk som kjører med telefonen klistra til øret eller som sminker seg mens de kjører.

-Folk som ikkje holder vikeplikten.

-Folk som nekter å flette eller stoppe for at trafikken som kommer i mot skal få litt flyt også (på steder der det er veiarbeid og null dirigering f.eks).

-Folk som gasser på når man prøver å kjøre forbi de.

-Folk som klarer å gjøre skade på andre sin bil (med bildøra, handlevogn, barnevogn, barn eller bil) og deretter stikker fra ansvaret.

Også blir eg fly forbanna på sånne jævla idioter som insisterer på å kjøre forbi på veldig uoversiktlige steder der det lett kan skje ei ulykke eller som må forbi selv om det kommer bil i mot litt lenger framme. Eg driter i om de dreper seg selv ved å kjøre som ein tulling, men når de drar motgående biler og bilen(e) de kjører forbi inn i det også, då blir eg sint :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig nok er det ofte de med dyre biler som ikke bryr seg om vikepliktreglene.

Noen tror jo at den dyreste bilen har forkjørsrett.

Kom på en til: Folk som ikke skjønner hjelpepil i lyskryss. Og folk som ikke aner hva de skal gjøre når lysene ikke virker/blinker orange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...