AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Jeg jobber på ett sted der arbeidforholdene er forferdelige, siden jeg har litt intigritet og god moral her i livet er eneste utvei å gå, dessverre. Så hva er lurt? 1. Si opp skriftlig og gå ut oppstid. 2. Sykemelde meg? ( går ut over hele livet mitt og kjenner meg ikke selv igjen ) 3. Beholde jobb i påvente av ny? Referanse regner jeg ikke med, de er uansett ubrukelige. Hilsen en som ikke sover godt om nettene.
Chelmon Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Behold jobben til du får en ny, med mindre du er millionær og kan ta deg råd til å ikke tjene penger Be om en skriftelig attest uansett, de har vel ikke lov til å skrive noe negativt? Du trenger ikke sette dem opp som referanse når du søker nye jobber.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Behold jobben til du får en ny, med mindre du er millionær og kan ta deg råd til å ikke tjene penger Be om en skriftelig attest uansett, de har vel ikke lov til å skrive noe negativt? Du trenger ikke sette dem opp som referanse når du søker nye jobber. Nei, jeg er ikke millionær, likevel forventet jeg meg mer av arbeidslivet enn det som er nå, det er mye rot og det gjelder også det økonomiske for å si det slik. Har utdannelse og gode papirer,ble lurt inn i denne jobben og jeg var dum nok til å takke ja grunnet økonomi, nå er det ikke verdt det.
Chelmon Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Da er det bare å søke på alt du kan finne! Håper du finenr noe raskt så du slipper å bli der du er.
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 (endret) . Endret 27. august 2011 av Sissan9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Du skal ihvertfall ikke sykemelde deg, dette er ikke en sykemeldingsgrunn med mindre du får alvorlige depresjoner av det. Dersom du kan klare deg uten pengene en periode, eller du kan leve greit på arbeidsledighetstrygd, kan du si opp. Husk at du da får 8 ukers karantene før trygden starter opp. Og selvsagt skal du jobbe oppsigelsestiden om de ber deg om det, det har du forpliktet deg til gjennom kontrakt. Men du kan nekte å gjøre ting som er feil. Så jeg skal finne meg i og ikke få rett og tidsnok lønn, bli behandlet dårlig, ha en sjef som er ustabil og jobbe mye ekstra og gratis fordi det ikke er nok folk? Kjenner ingen menn som hadde godtatt dette. Du skal ikke fortelle meg hva jeg skal gjøre når du ikke vet nok om tilstandene til å uttale deg.
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 (endret) Hvorfor i himmelens land og rike spør du om råd på et forum, for deretter å svare de som gir deg råd at de ikke skal uttale seg? Endret 27. august 2011 av Sissan9 1
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 (endret) *ombestemte meg, gidder ikke gi råd* Endret 27. august 2011 av Sissan9
CoffeeCup Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Ring Arbeidstilsynet, de er hjelpsomme i slike situasjoner. Du skal ikke godta å jobbe gratis eller under slike elendige arbeidsforhold, men skjønner godt at det kan være vanskelig å si ifra til en autoritetsperson. Det er ikke lurt å sykemelde seg, da kan de kreve å forlenge oppsigelsestiden så lenge som du har vært sykemeldt. Finn deg en annen jobb så fort som mulig er mitt råd, og det høres ut som en hvilken som helst jobb, er bedre enn den du har.
Glitnir Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Det er ikke lurt å sykemelde seg, da kan de kreve å forlenge oppsigelsestiden så lenge som du har vært sykemeldt. Tullball! Oppsigelsestiden løper uavhengig av sykemelding. Synes forøvrig TS har en veldig aggressiv holdning til de som forsøker å gi råd på en problemstilling TS selv har spurt om råd på...
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #11 Skrevet 27. august 2011 (endret) . Endret 27. august 2011 av Sissan9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #12 Skrevet 27. august 2011 Hvorfor i himmelens land og rike spør du om råd på et forum, for deretter å svare de som gir deg råd at de ikke skal uttale seg? Du sier bestemt " Du skal i hvertfall ikke sykemelde deg, det er ikke grunnlag for det " Hva vet du om det? .... kjenner mange som har sykemeldt seg for dårlige arbeidsforhold jeg, det viktigste en har er vel tross alt seg selv og egen helse, eller hva?
CoffeeCup Skrevet 27. august 2011 #13 Skrevet 27. august 2011 Du sier bestemt " Du skal i hvertfall ikke sykemelde deg, det er ikke grunnlag for det " Hva vet du om det? .... kjenner mange som har sykemeldt seg for dårlige arbeidsforhold jeg, det viktigste en har er vel tross alt seg selv og egen helse, eller hva? Det høres ut som om det er det svaret du vil ha! Så hvorfor spør du da?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #14 Skrevet 27. august 2011 Hun bør ikke sykemelde seg, fordi det ihht lovverket ikke er gyldig sykemeldingsgrunn å mistrives på arbeidsplassen. Det er likevel ganske mange leger som skriver ut slike sykemeldinger. Det er også en del arbeidsgivere som sender de til vurdering hos NAV fordi de ikke tror på dem, og rettspraksis viser at det skal mye til å få godkjent en sykemelding fordi man "ikke trives/arbeidsgiver er dum-slem-gjør ting feil" e.l. Det handler om en sjef som går og kommer som han vil, følger ikke opp sine egne arbeidsoppgaver, betaler ut for sen lønn, noen ganger er det feil lønn utbetalt, som fremhever seg selv og sitt hele tiden, tar mye plass og vet best- uten ett fnugg av reflekterte evener skremmer faktaisk fyren vekk mennesker. Vi er også alltid underbemannet, dvs jeg gjør jobben for minst tre innimellom, synes du dette er rettferdig? Kan jeg nevne at alle ikke har arbeidskontrakt?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #15 Skrevet 27. august 2011 Det høres ut som om det er det svaret du vil ha! Så hvorfor spør du da? Ja nettopp! igjen kan du vite så mye om en du aldri har møtt på nett!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #16 Skrevet 27. august 2011 Hun bør ikke sykemelde seg, fordi det ihht lovverket ikke er gyldig sykemeldingsgrunn å mistrives på arbeidsplassen. Det er likevel ganske mange leger som skriver ut slike sykemeldinger. Det er også en del arbeidsgivere som sender de til vurdering hos NAV fordi de ikke tror på dem, og rettspraksis viser at det skal mye til å få godkjent en sykemelding fordi man "ikke trives/arbeidsgiver er dum-slem-gjør ting feil" e.l. Men du, hvordan blir det når sjefen selv ikke følger lovverket?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #17 Skrevet 27. august 2011 Ring Arbeidstilsynet, de er hjelpsomme i slike situasjoner. Du skal ikke godta å jobbe gratis eller under slike elendige arbeidsforhold, men skjønner godt at det kan være vanskelig å si ifra til en autoritetsperson. Det er ikke lurt å sykemelde seg, da kan de kreve å forlenge oppsigelsestiden så lenge som du har vært sykemeldt. Finn deg en annen jobb så fort som mulig er mitt råd, og det høres ut som en hvilken som helst jobb, er bedre enn den du har. Jupp, holder på å søke:) :)
CoffeeCup Skrevet 27. august 2011 #18 Skrevet 27. august 2011 Det handler om en sjef som går og kommer som han vil, følger ikke opp sine egne arbeidsoppgaver, betaler ut for sen lønn, noen ganger er det feil lønn utbetalt, som fremhever seg selv og sitt hele tiden, tar mye plass og vet best- uten ett fnugg av reflekterte evener skremmer faktaisk fyren vekk mennesker. Vi er også alltid underbemannet, dvs jeg gjør jobben for minst tre innimellom, synes du dette er rettferdig? Kan jeg nevne at alle ikke har arbeidskontrakt? Ja, men gjør noe med det da! Enten sier du fra til han, eller til arbeidstilsynet! Eller så sier du opp. 1
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #19 Skrevet 27. august 2011 (endret) . Endret 27. august 2011 av Sissan9
Sissan9 Skrevet 27. august 2011 #20 Skrevet 27. august 2011 (endret) . Endret 27. august 2011 av Sissan9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå