Gå til innhold

Dørklokke-telefon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et pinlig spørsmål..

Har flyttet inn i leilighet med sånn der ringeklokke og med en telefon på veggen inne i leiligheten.

Men hvordan bruker man en sånn? :D

Hvis det ringer, skal man ta av røret og kan man snakke med vedkommende da?

Og for å slippe dem inn, er det nok å bare trykke en gang på knappen med bilde av nøkkel, eller må den holdes inne?

Jævlig teit spørsmål egentlig!! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tar du av røret så kan du snakke med dem som står utenfor ja.

og for å lukke opp må du holde knappen med nøkkelen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du av røret så kan du snakke med dem som står utenfor ja.

og for å lukke opp må du holde knappen med nøkkelen inne.

Ok :P

Var noen som ringte på for en stund siden. Prøvde å snakke, men hørte ingen i andre enden.

Men slapp dem ikke inn da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et pinlig spørsmål..

Har flyttet inn i leilighet med sånn der ringeklokke og med en telefon på veggen inne i leiligheten.

Men hvordan bruker man en sånn? :D

Hvis det ringer, skal man ta av røret og kan man snakke med vedkommende da?

Og for å slippe dem inn, er det nok å bare trykke en gang på knappen med bilde av nøkkel, eller må den holdes inne?

Jævlig teit spørsmål egentlig!! :P

Ja, du snakker med de som ringer på gjennom den telefonen. Og som regel må du holde knappen inne lenge nok til at de rekker å åpne døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ringer på tar du av røret eller trykker på svar-knappen. Snakk så med vedkommende og dersom h*n er velkommen inn trykker og holder du låseknappen til du hører vedkommende har åpnet døren. Legg så på røret eller trykk svar-knappen for å avslutte.

Woila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at du ikke får svar når du løfter av røret fordi det er selgere eller noe som ringer på ALLE klokkene samtidig for å komme inn i blokka. Det der skjedde mye i min blokk. Da var det andre som hadde sluppet inn personen, og så ringte på døra i oppgangen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min blokk har vi ikke lov til å lukke inn noen som vi ikke kjenner. Sier de at de skal til en annen av beboerne, så må den beboeren svare og selv låse dem inn. Vi har også ansvaret for å følge besøket vårt ut igjen og se til at døren blir låst etterpå. Har vært mye uvedkommende som forsøker å selge ting på dørene og andre som forsøker å overnatte i kjelleren i ruset tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min blokk har vi ikke lov til å lukke inn noen som vi ikke kjenner. Sier de at de skal til en annen av beboerne, så må den beboeren svare og selv låse dem inn. Vi har også ansvaret for å følge besøket vårt ut igjen og se til at døren blir låst etterpå. Har vært mye uvedkommende som forsøker å selge ting på dørene og andre som forsøker å overnatte i kjelleren i ruset tilstand.

Man slipper vel ikke inn ukjente uansett? Folk kan vel tenke selv. Har ikke hørt noe om at det ikke er "lov" i blokka mi, men jeg slipper da ikke inn folk som ikke skal til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...