Gjest a Skrevet 27. august 2011 #21 Skrevet 27. august 2011 Jeg har hatt fransk siden 8. og går i 2. nå. Det er definitivt vanskelig, men jeg ville ikke valgt noen andre språk fremfor fransk Dersom ungen er flink til å pugge/lære så skal det gå ganske bra. I tillegg er det jo en stor fordel at du og besteforeldrene snakker det også ;-)
Tropic Skrevet 27. august 2011 #22 Skrevet 27. august 2011 Ut i fra det du skriver: Fransk. Ja det er vanskeligere enn tysk å lære, MEN er stor sjanse for at hun faktisk vil huske språket og kan bruke det i framtiden og det er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2011 #23 Skrevet 27. august 2011 Et viktig poeng er at franskmenn ofte er veldig dårlige til å snakke engelsk. Dersom man har lyst til å besøke frankrike litt utenfor storbyene er det veldig vanskelig å gjøre seg forstått på restaurant, butikken, spørre om veien osv uten å kunne litt fransk. Tyskere snakker generelt mye bedre engelsk, og jeg tror det også gjelder spanjoler. Derfor ville jeg gått for fransk
Gjest Michelle82 Skrevet 27. august 2011 #24 Skrevet 27. august 2011 (endret) Syns hun skal ta valget selv helt uten påvirkning fra velmente foreldre. Endret 27. august 2011 av Michelle82 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #25 Skrevet 27. august 2011 Syns hun skal ta valget selv helt uten påvirkning fra velmente foreldre. hun har spurt meg om jeg syns hun burde ta fransk eller spansk siden hun ikke klarte å velge. Nå har jeg sagt at jeg syns hun burde ta fransk, og det skal hun gjøre.
Harlekin Skrevet 27. august 2011 #26 Skrevet 27. august 2011 (endret) Jeg er ikke enig i at fransk er vanskeligere å lære enn tysk, det er ikke min erfaring i alle fall. Jeg ville ha valgt ut i fra interesse, men også nyttighetsgrad. Det er skrikende mangel på folk som snakker tysk i norsk næringsliv (Tyskland er Norges største handelspartner), så jeg vil si at tysk sannsynligvis vil være nyttigst. Men det er jo en stor fordel at dere snakker fransk hjemme, så hvis hun er interessert i fransk, er det sikkert lurt å velge dette. Edit: Så nå at hun har tatt valget sitt. Håper hun blir fornøyd med det! Endret 27. august 2011 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #27 Skrevet 19. desember 2011 Ja. Nei. Vi kunne da velge engelsk fordypning, norsk fordypning og to forskjellige praktiske fag.
Tonka Skrevet 19. desember 2011 #28 Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes du skal la henne velge selv hva hun vil lære. Hun må da kunne bestemme seg for hvilket av tre språk hun helst vil kunne? Jeg valgte fransk, men har aldri hatt bruk for det. Av de tre språkene er det sannsynligvis spansk hun vil få mest bruk for senere i livet, med mindre dere er mye i Frankrike.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå