Gå til innhold

slettet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Leonorapapillon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mann, og det høres ut som om eksen din er et godt gammeldags rævhål i måten han har lekt med deg på. Høres ut som om han regelrett bruker deg for midlertidig nærhet og sex.

• Liker 9
Gjest Rebekka
Skrevet

Hei! Skal prøve å gjøre dette kortfattet da jeg vet hvor mange som ikke orker å lese lange, kjedelige innlegg.

Jeg og eksen slo opp i november i fjor. Det var han som slo opp. Kort tid etter startet vi å ha gjevnlig sex, og ble pulevenner. (ja jeg vet jeg var dum. men er du forelsket så er du forelsket). Vi har hatt en slags "pause" fra hverandre i ca 1 og en halv mnd men nå for 3 uker siden tok vi opp kontakten igjen. Nå har vi sovet hos hverandre og vært sammen konstant i 3 uker. Vi har også sovet med hverandre i helgene. (dette var ikke vanlig før). Han spurte meg senest igår om jeg ville være med på kino med han, vi koser og kysser nå vi er sammen, han sier at han er kjempe glad i meg flere ganger om dagen og vi kysser når vi drar fra hverandre.

Derimot da jeg spurte han i sted om han kanskje ville bli kjærester igjen i nærmeste fremtid, svarte han at han ikke visste hva han skulle si. Og da jeg svarte at jeg ikke orker å bli lekt med lenger og ønsket å avslutte hvis han ikke ville noe mer, så var det greit for han.

Det jeg lurer på kjære menn, er hva f**n er det med tankegangen hans? Og hvorfor har har oppført seg som om han har følelser når han tydligvis ikke har det?

Takk for svar!! :)

Jeg er ikke mann, men jeg føler med deg. Dette høres helt forferdelig ut siden du obvious har skikkelig følelser for fyren.

Han er nok redd for å binde seg. Når man erklærer at man er blitt kjærester så føler mange seg plutselig fanget. Du har vel ikke noe valg annet enn å sette hardt mot hardt så du ikke ender opp som evig elskerinne. Jeg vil nødig være forholdsterapeut, men det slår meg at det eneste alternative ditt er å sette følelsene hans på prøve og snuse litt på en annen mann og se om det blir en annen lyd i pipen.

Skrevet (endret)

slettet

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke mann, men jeg føler med deg. Dette høres helt forferdelig ut siden du obvious har skikkelig følelser for fyren.

Han er nok redd for å binde seg. Når man erklærer at man er blitt kjærester så føler mange seg plutselig fanget. Du har vel ikke noe valg annet enn å sette hardt mot hardt så du ikke ender opp som evig elskerinne. Jeg vil nødig være forholdsterapeut, men det slår meg at det eneste alternative ditt er å sette følelsene hans på prøve og snuse litt på en annen mann og se om det blir en annen lyd i pipen.

Vi har begge hatt andre uten at det har betydd noe før. Og vi ble faktisk enige denne gangen om at vi skulle bare forholde oss til hverandre og ikke ha sex med andre. Men tanken har slått meg i kveld at han faktisk er slik som mange andre menn at han ikke vil at jeg skal være hans men heller ingen andres.. For å være ærlig så orker jeg ikke mer, men er redd for at jeg faller tilbake til han hvis han ringer om noen dager. Skal prøve å holde meg sterk!

Skrevet

Er ikke mann, men våger å svare likevel.

Ut i fra det du skriver tenker jeg følgende:

Han er ikke interessert i et forhold med deg, men ønsker fremdeles godene: Sex, kos, kyssing, selskap ol. Samtidlig har han friheten til å gjøre hva han vil, møte hvem han vil, date, flørte med andre og finne drømmedama.

Tror det beste for deg er å holde deg unna han og heller finne deg som er interessert i å ha et forhold til deg.

Lykke til!

• Liker 2
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Høres ut som han ønsker å vært nært sammen med deg uten forpliktelser og 'regler'.

Endret av Vanirmagic
Skrevet

Er ikke mann, men våger å svare likevel.

Ut i fra det du skriver tenker jeg følgende:

Han er ikke interessert i et forhold med deg, men ønsker fremdeles godene: Sex, kos, kyssing, selskap ol. Samtidlig har han friheten til å gjøre hva han vil, møte hvem han vil, date, flørte med andre og finne drømmedama.

Tror det beste for deg er å holde deg unna han og heller finne deg som er interessert i å ha et forhold til deg.

Lykke til!

Takk for svar! Godt at dere får meg til å innse det jeg har prøvd å fornekte så lenge!

Gjest HunterLady
Skrevet

Kvinne her. Men dette høres ut som en som er opplagt ute etter alle godene med å være i et forhold, uten at man faktisk er i et forhold. Hva er vel bedre enn det? Han slår flere fluer i en smekk.

Et godt tips: Trekk deg unna. Du kommer til å bli kjempesåra.

Skrevet

Kvinne her. Men dette høres ut som en som er opplagt ute etter alle godene med å være i et forhold, uten at man faktisk er i et forhold. Hva er vel bedre enn det? Han slår flere fluer i en smekk.

Ja, har gjort det flere ganger. Men prøver igjen denne gangen. Det som er så vanskelig er at vi har samme vennekrets så møter han flere ganger i uken. Jeg er ikke villig å bytte vennekrets bare pga. ham det er vel opplagt. Det er derfor jeg stadig faller tilbake til han fordi jeg ser han så ofte.

Gjest HunterLady
Skrevet

Ja, har gjort det flere ganger. Men prøver igjen denne gangen. Det som er så vanskelig er at vi har samme vennekrets så møter han flere ganger i uken. Jeg er ikke villig å bytte vennekrets bare pga. ham det er vel opplagt. Det er derfor jeg stadig faller tilbake til han fordi jeg ser han så ofte.

Jeg skjønner at det er vanskelig. Men du trenger ikke gi avkall på vennene deres. Om du oppriktig vil ha han tilbake som kjæreste, så anbefaler jeg deg å trekke deg unna, si at du ikke er interessert i et liksom-forhold, men et seriøst et. Om han ikke takler det seriøse, så ber du han om å la deg være. Så fortsetter du å være sterk, vær selvstendig og "perfekt" i væremåte. Kle deg pent, men ikke overdriv slik at han skjønner hva du driver med. Flørt lett med andre slik at han innser at du ikke bare er interessert i han. Ha et liv som ikke inkluderer han.

Om han vil ha deg, så vil han innse at du er for dyrebar å miste.

Vis han at du klarer deg utmerket uten han. Dette får en del menn til å komme krypende tilbake fordi de forstår at vi ikke leker butikk og at de må satse fullt ut hvis de skal få så mye som en klem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig. Men du trenger ikke gi avkall på vennene deres. Om du oppriktig vil ha han tilbake som kjæreste, så anbefaler jeg deg å trekke deg unna, si at du ikke er interessert i et liksom-forhold, men et seriøst et. Om han ikke takler det seriøse, så ber du han om å la deg være. Så fortsetter du å være sterk, vær selvstendig og "perfekt" i væremåte. Kle deg pent, men ikke overdriv slik at han skjønner hva du driver med. Flørt lett med andre slik at han innser at du ikke bare er interessert i han. Ha et liv som ikke inkluderer han.

Om han vil ha deg, så vil han innse at du er for dyrebar å miste.

Vis han at du klarer deg utmerket uten han. Dette får en del menn til å komme krypende tilbake fordi de forstår at vi ikke leker butikk og at de må satse fullt ut hvis de skal få så mye som en klem.

Ja. Jeg får bare prøve det beste jeg kan. Jeg har vel ikke helt innsett at det er over enda. Jeg må bare være mer bestemt så skal jeg nok få det til. Prøve å være like sta som jeg pleier å være! Tusen takk for gode ord :)

Skrevet

Hvorfor det? Og hvorfor gjøre TS til et offer i denne sammenhengen? Hun gjør da dette frivillig og han er da ærlig nok? Hun kjenner hans premisser for dette forholdet og da er det hennes ansvar å ta stilling til om hun vil være med på dette eller ikke. Men at hun er et offer for han, er etter min mening en meningsløs holdning.

Skrevet

Hvorfor det? Og hvorfor gjøre TS til et offer i denne sammenhengen? Hun gjør da dette frivillig og han er da ærlig nok? Hun kjenner hans premisser for dette forholdet og da er det hennes ansvar å ta stilling til om hun vil være med på dette eller ikke. Men at hun er et offer for han, er etter min mening en meningsløs holdning.

Kjenner hans premisser... Ja jeg gjør det. Men det er nå, etter en samtale med han tidligere ikveld.

Mener du at jeg kjente hans premisser da han flørtet, koset, kysser og sov sammen med meg hver dag i 3 uker? - Det virker da som om han var ute etter et forhold da. Eller tar jeg helt feil?

Skrevet

Hva mener du om åpent forhold? Kan jo være en løsning det også ;-)

-Domino

Skrevet

Tja. Tror ikke det er løsningen for meg. Er ikke så glad i å dele når jeg først er forelsket i noen ;) Dessuten har jeg på følelsen at han vil ha betydelig mye mer sex med andre kvinner enn jeg kommer til å ha med andre menn..

Skrevet

Skrevet

Skjønner at det er veldig vanskelig. Prøv å ta ei uke av gangen der du har som mål å ikke kontakte han, det er veldig vanskelig, jeg vet!

Hver gang du har lyst til å sende han sms, skriv meldingen på et word dokument og lagre, dette funket faktisk litt for meg, på den måten at da fikk jeg ut det jeg ville si, også når det bare var "Hei, hvordan går det?"

Håper det ordner seg!

• Liker 1
Gjest Rebekka
Skrevet

Vi har begge hatt andre uten at det har betydd noe før. Og vi ble faktisk enige denne gangen om at vi skulle bare forholde oss til hverandre og ikke ha sex med andre. Men tanken har slått meg i kveld at han faktisk er slik som mange andre menn at han ikke vil at jeg skal være hans men heller ingen andres.. For å være ærlig så orker jeg ikke mer, men er redd for at jeg faller tilbake til han hvis han ringer om noen dager. Skal prøve å holde meg sterk!

That's the spirit!

Gjest Rebekka
Skrevet

Skjønner at det er veldig vanskelig. Prøv å ta ei uke av gangen der du har som mål å ikke kontakte han, det er veldig vanskelig, jeg vet!

Hver gang du har lyst til å sende han sms, skriv meldingen på et word dokument og lagre, dette funket faktisk litt for meg, på den måten at da fikk jeg ut det jeg ville si, også når det bare var "Hei, hvordan går det?"

Håper det ordner seg!

God ide det med å uttrykke seg til et annet media som f.eks. skrive dagbok isteden dersom man blir svak og ønsker kontakt med "tullebukken".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...