Gå til innhold

Valp solgt, eier returnerte valpen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Får man valp/katt etter 12 uker går man glipp av viktig sosialisering og oppdragelse fra ung alder, i tillegg til at man ikke har noen garanti for at hunden ikke har blitt utsatt for traumatiske ting.

Det kommer vel an på hvor seriøs oppdretteren er. Sosialiseringen er viktig både før og etter 8 uker. Kattunger derimot skal ikke taes fra mammaen sin før de er 12 uker, så dette tror jeg er mer synsing enn fakta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leverer ikke valper før de er 10 uker gml- og det vet jeg flere seriøse oppdrettere som gjør.

Dette fordi at de 2 ukene ekstra som valpen får sammen med mor og resten av flokken er usedvanlig viktig for å få en trygg og god hund.

At en valp på 6 mnd skal ha mindre verdi enn 8 uker ser jeg virkelig ikke. Da ser man bedre hvordan valpen er - den er stort sett renslig, den kan være ferdig med de verste valpe faktene, den har fått alle sine vaksiner,den har fått ro og trygghet til å bli en herlig fantastisk valp.

Og selge valper/hunder på billig salg til fremmede er det verste jeg vet - da er det veldig sjelden den kommer til seriøse folk, Dessverre har jeg flere ekspemler å det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...