Redbull Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Jenta mi spiser så å si alt (innen for rimelighetens grenser så klart) så jeg "vet" hun tåler det meste. Kan hun få litt kanel på grøten sin? Har begynt å lage havregrynsgrøt til henne.
Gjest pysepusen Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg hadde ikke gjort det. Leste en artikkel for ikke så lenge siden at kanel ikke er så sunt som vi skal ha det til. Det er noe med at det kan skade leveren. Derfor hadde jeg ventet med å gi bittelitt kanel til hun er et år. Ser nå at 1-åringer ikke skal ha mer enn 0,2 g kanel daglig. Det står ingenting som de som er mindre så da hadde jeg unngått det. Les her. Endret 26. august 2011 av pysepusen
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ødelegge ungen sin lever, nei! http://www.dagbladet.no/2010/10/13/tema/mat/matsikkerhet/kanel/13820488/
Klematis Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Jeg ga Vesla havregrøt med kanel hver dag i noen måneder rett før disse advarslene kom ut... Heldigvis står det også i artikkelen AB over meg linker til at skadene som eventuelt oppstår reparerer seg selv om man reduserer inntaket.
SummerJoy Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Jeg ga Vesla havregrøt med kanel hver dag i noen måneder rett før disse advarslene kom ut... Heldigvis står det også i artikkelen AB over meg linker til at skadene som eventuelt oppstår reparerer seg selv om man reduserer inntaket. Ja, heldigvis har leveren evnen til å reparere seg selv om den slutter å bli disponert for de skadelige stoffene.
Redbull Skrevet 27. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2011 Jeg tror ikke kanel i små mengder er farlig, men jeg ser ikke vitsen i å ha kanel på bare for å ha det heller, så jeg lar vær
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå