Gjest mari kontrari Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Jeg har spist veldig god risotto på restaurant noen ganger, men også opplevd at det har smakt litt kjipt, og har fått inntrykk av at det ikke er en "idiotsikker" rett. Har likevel lyst å prøve meg på det, for det er jo så godt, både som en liten rett og som tilbør. Er det noen som har en oppskrift, eller noen lure tips og triks som de pleier å få vellykket risotto med? Og er det noe spesielt som man må se opp for, typiske risottofeil? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Jeg har brukt denne oppskriften, den ble nydelig og det er lett å variere med ulike smaker. http://millasmat.com/middag/risotto-primavera-med-urtesvin/
Zzyzx Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 (endret) Det er ganske idiotsikkert, altså. Smaken bestemmes stort sett av hva slags kraft du bruker og hva du har oppi ellers. Jeg bruker aldri oppskrift, heller ikke på mengde kraft jeg bruker, jeg smaker heller for å bestemme når den er ferdig. Etter hvert, når man har laget det noen ganger, kan man se når den er ferdig uten å smake. I tillegg så liker jeg å bruke litt hvitvin, hvistvinseddik eller sherryeddik i første dose med kraft istedenfor å tilsette syren på slutten. Det er nok en smakssak. Endret 26. august 2011 av Zzyzx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå