Gå til innhold

Aldersgrense for å være bridezilla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanten min skal gifte seg neste sommer. Hun er i fyr og flamme og skikkelig bridezilla.

Hun skal gifte seg i kirken, ha hvit stroppeløs brudekjole, med paljetter og slør og hele pakka.

Det er jo veldig fint at hun skal gifte seg altså, det gleder vi oss over alle sammen. Mannen hun skal gifte seg med er en fantastisk fyr, og er åtte år yngre enn henne. Han har tilsynelatende ikke sterke meninger om bryllupet.

Jeg synes det er litt rart at hun går for hele den klassiske "gifte seg-pakken", fordi hun i mine øyne er litt "gammel" for alt det.

Hun vil være 55 når bryllupet skal stå, har voksne barn og har vært gift (med stort kirkebryllup) før. Og nå skal hun altså gjøre det hele en gang til, på akkurat samme måten.

Er det bare jeg som er litt sær? Jeg skjønner ikke at hun ikke heller velger noe litt "voksenere". Uten at det betyr kremfarget drakt eller noe slikt. Bare noe enklere og voksenere. Hun bestemmer jo helt selv, selvsagt. Og hun har jo lov til å gjøre hva hun vil. Men jeg kommer til å synes det ser litt rart ut når hun kommer inn i en brudekjole som i mine øyne passer bedre på noen som er 20 - 30 år yngre. Det hadde vært mye som var mer elegant når man er 55. Det er nesten så jeg forventer at hun skal be morfar på 86 "gi henne bort" for andre gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Å, du milde himmel! Jeg tenker som deg, at hun høres litt for gammel ut for det opplegget hun har tenkt å kjøre. Særlig med tanke på at hun faktisk har gjort det en gang før. Stort bryllup er noe man har en gang i livet, ikke hver gang man finner en ny partner.

For meg har typiske brudekjoler en absolutt øvre aldersgrense på 40 år, så jeg synes faktisk hun burde vurdert kremfarget drakt eller bunad... Har de lagt inn lange ønskelister på TilBords også? (For en 55-åring har vel ikke alt hun trenger av servise ;) )

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Stort bryllup har aldersgrense? For noe tull!

Min mening om stroppeløse kjoler derimot - det er ikke bare det at de har en aldersgrense. Langt flere burde ikke ha dem fordi de rett og slett ikke passer til deres kropp. Verken da jeg var ung brud eller nå ville jeg sett noe som helst pen ut i en stroppeløs kjole.

Men hadde jeg funnet "en prins" så ville jeg ikke nølt med å kjøre et stort og flott bryllup der fokuset var på å feire dagen på "vår måte" og drite i forventningene og meningene til alle rundt. DET er fordelen med å gifte seg voksen, man slipper å måtte bry seg om mødre og svigermødre og alle "teitingene" som skal mene dette og hint. Hadde jeg bestemt meg for kritthvit kjole med slør så skulle resten av verden bare latt være å bry seg med det.

Og hvorfor kan ikke morfar gi henne bort for andre gang? Ærlig talt.

Skrevet

Jeg mener at det er en uting å være en bridezilla uansett alder! Makan til egoisme skal man lete lenger etter. Og jeg syns også at en som har passert 40 når man gifter seg, må velge et annet snitt på kjolen sin enn en "prinsesse" kjole og tiara osv. Man kan være like mye "prinsesse" selv om man ikke har bløtekakekjole og tiara...

• Liker 2
Skrevet

Fordelen med godt voksne bridezillaer er vel at de i allefall er i stand til å betae for moroa selv ;)

Jeg syns egentlig det er litt rart med hvit og jomfruelig brudekjole når man har passert 35, men utover det så er det vel ikke så rart at voksne mennesker legger sjel og penger i en stor fest, enten det er sitt eget bryllup, barnas bryllup, sin egen 50-årsdag eller hva som helst? Det er da mange voksne som jobber mye med andre type fester og markeringer de skal ha, uten at vi kaller dem festzillas ;)

Og er du sikker på at hun er en "bridezilla" da? At hun skal ha en litt upassende kjole og at hun er "i fyr og flamme" kvalifiserer vel ikke til å kalle noen bridezilla? En bridezilla er i mine øyne en dame som utvikler seg til et monster som går over lik for å få den rette nyansen på monogram-bakgrunnen i før-invitasjonene. At man gleder seg og er i fyr og flamme er vel bare moro og søtt? :)

• Liker 4
Skrevet

Nå synes jeg hvit prinsessekjole og full pakke er like teit på de som er 36 år, har vært samboere i ti år og har to skoleunger også da, så for meg er det ingen aldersgrense på bløtkakekjolene.....

Og stroppløs er det veldig mange som kler veldig dårlig, for å si det mildt. Når man i tillegg er over 50 vil det kanksje være litt grevinneheng også, nice.....

*krass i dag pga mangel på kaffe....*

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Og er du sikker på at hun er en "bridezilla" da? At hun skal ha en litt upassende kjole og at hun er "i fyr og flamme" kvalifiserer vel ikke til å kalle noen bridezilla? En bridezilla er i mine øyne en dame som utvikler seg til et monster som går over lik for å få den rette nyansen på monogram-bakgrunnen i før-invitasjonene. At man gleder seg og er i fyr og flamme er vel bare moro og søtt? :)

Jepp. Eller at man krever at forloveren skal være slave, gladelig tar betalt av sine gjester slik at en har råd til et bryllup en egentlig ikke har råd til, inkludert herskapelig slott, brudekjole nr 2 og bryllupsreise. Det er de samme som ikke fri bar, reise til brylluppet er kun lov i følge brudens opplegg ellers taper bruden penger og dokurvene er større en bryllupskaken.

Man skal være ganske urimelig før man får stempel bridezilla fra meg. Et ønske om tradisjonell bryllupsfest selv om man gifter seg for annen gang kvalifiserer ikke.

Skrevet

Stort bryllup og en haug med feiring; kjør på, leve kjærligheten!

55 år, skilt og stroppeløs diger kjole i kirken; patetisk.

Skrevet

Hva er hun gjør som kvalifiserer til tittelen bridezilla, egentlig? :klo:

TS: har du sett brudekjolen? Klassisk, stroppeløs brudekjole kan da bety så mangt, og trenger slett ikke være ukledelig selv om man begynner å trekke på årene.

La nå brudeparet få ha den dagen de ønsker seg!

• Liker 1
Skrevet

Folk må da få feire bryllupet sitt som de selv vil!

Synes ikke det er mer patetisk fordi hun er 55 og har vært gift før..

Skrevet (endret)

Fordelen med godt voksne bridezillaer er vel at de i allefall er i stand til å betae for moroa selv ;)

Jeg syns egentlig det er litt rart med hvit og jomfruelig brudekjole når man har passert 35, men utover det så er det vel ikke så rart at voksne mennesker legger sjel og penger i en stor fest, enten det er sitt eget bryllup, barnas bryllup, sin egen 50-årsdag eller hva som helst? Det er da mange voksne som jobber mye med andre type fester og markeringer de skal ha, uten at vi kaller dem festzillas ;)

Så enig, så enig, eventuelt så var jeg en skikkelig bridezilla fordi jeg gledet meg masse og la mye av sjelen min ned i "arbeidet" rundt bryllupet. Det ble til og med en liten hobby. :ler:

MEN, jeg mener at bridezillar heller er de som kun tenker bryllup, som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv og som krever og forventer framfor å spørre pent og ikke forventer at folk skal stille opp.

Og så er det jo denne evinnelige diskusjonen angående kjole. Hva har vel egentlig du med det å gjøre ts, sånn strengt tatt? Først får man beskjed om at det er ens eget bryllup, med ens egne regler, men følger man dette så blir man jammen møtt med en storm av meninger allikevel. Ergo, ingen kan bli fornøyd. Ergo blir dine og mine meninger om kjolen egentlig irrelevante. ;)

Hilsen en som bar en stroppeløskjole, som synes jeg var fantastisk vakker selv (for første gang i mitt liv) og som er fullstendig klar over at det sikkert finnes penere bruder der ute enn meg. Men så er det noe med å ikke høre på hva alle andre mener heller da. :)

Ikke forstår jeg fokuset på alder heller, for meg er det et argument jeg ikke helt forstår meg på.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Bridezilla var egentlig ment litt spøkefullt. Hun er såpass tidlig i planleggingen at hun ikke har vist noen slike takter enda.

Hun skal selvsagt få gjøre hva hun vil, og jeg kommer ikke til å si en lyd til henne om dette. Jeg vil ikke ødelegge dagen hennes. Det er hennes valg.

Jeg synes bare det er litt rart at man velger å få for den store kjolen, og det lange sløret og hele greia en gang til. Jeg synes det er noe man gjør en gang i livet, og hun hadde jo det da hun giftet seg første gang.

Skrevet

Da jeg jobbet som frisør hadde jeg en brudepynting av en brud på 72(!). Hun skulle også gifte seg i kirken, i hvit brudekjole med brudebukket og hun ville gjerne ha blomster i håret på den store dagen.

Selvsagt synes jeg dette var litt spsesielt, men etter at hun hadde forklart at hun var så utrolig forelsket i han hun skulle gifte seg med nå (som hun hadde møtt på sine eldre dager etter at de begge hadde mistet sine tidligere ektefeller), at hun ville legge like mye av hjertet sitt og sjelen sin i dette bryllupet som i det første ble jeg så rørt at jeg måtte felle en liten tåre :rodmer:

Hun ønsket rett å slett å vise sin "nye" ektemann at hun gikk inn i ekteskpet like helhjertet og oppriktig som hun hadde gjort med sin første ektemann 50 år tidligere, og hun ville ikke gjøre seg mindre flid med utseendet sitt enn hun hadde gjort da. Hun var riktignok 72 år gammel, men ville være på sitt aller vakreste for denne mannen som hun mente hun hadde vært så heldig å finne på sine eldre dager.

Lenge leve kjærligheten :yvonne:

• Liker 12
Skrevet

Da jeg jobbet som frisør hadde jeg en brudepynting av en brud på 72(!). Hun skulle også gifte seg i kirken, i hvit brudekjole med brudebukket og hun ville gjerne ha blomster i håret på den store dagen.

Selvsagt synes jeg dette var litt spsesielt, men etter at hun hadde forklart at hun var så utrolig forelsket i han hun skulle gifte seg med nå (som hun hadde møtt på sine eldre dager etter at de begge hadde mistet sine tidligere ektefeller), at hun ville legge like mye av hjertet sitt og sjelen sin i dette bryllupet som i det første ble jeg så rørt at jeg måtte felle en liten tåre :rodmer:

Hun ønsket rett å slett å vise sin "nye" ektemann at hun gikk inn i ekteskpet like helhjertet og oppriktig som hun hadde gjort med sin første ektemann 50 år tidligere, og hun ville ikke gjøre seg mindre flid med utseendet sitt enn hun hadde gjort da. Hun var riktignok 72 år gammel, men ville være på sitt aller vakreste for denne mannen som hun mente hun hadde vært så heldig å finne på sine eldre dager.

Det var en søt historie!

• Liker 2
Skrevet

Stort bryllup og en haug med feiring; kjør på, leve kjærligheten!

55 år, skilt og stroppeløs diger kjole i kirken; patetisk.

Gjest Blondie65
Skrevet

<snip>

Amen! :trist:

Skrevet

Brudeparet bestemmer selv hvordan de vil ha dagen sin, og andre må bare respektere at de kanskje tenker litt annerledes enn det de selv gjør. Vi har en tendens til å ha meninge rom det meste her i landet, og det er flott, men samtidig må man av og til bare akseptere at våre meninger har ikke noe å si for andre. Vi kan mene hva vil vil om alderen, vi kanmene hva vi vil om kjolen, vi kan mene hva vil vil om hele opplegget, men vi har ikke noe vi skulle ha sagt. Derfor mener jeg det er bortkastet energi å tenke på dette, rett og slett fordi vi ikke har noe med det å gjøre.

Det er mange forskjellige meninger om det meste her i landet, og vi er våre verste kritikere. Kanskje vi skulle prøve å lære oss å akseptere andre mennesker for de de er, i stedet for å hakke på de bak ryggen på dem.

Gjest Michelle82
Skrevet

Stort bryllup har aldersgrense? For noe tull!

Min mening om stroppeløse kjoler derimot - det er ikke bare det at de har en aldersgrense. Langt flere burde ikke ha dem fordi de rett og slett ikke passer til deres kropp. Verken da jeg var ung brud eller nå ville jeg sett noe som helst pen ut i en stroppeløs kjole.

Men hadde jeg funnet "en prins" så ville jeg ikke nølt med å kjøre et stort og flott bryllup der fokuset var på å feire dagen på "vår måte" og drite i forventningene og meningene til alle rundt. DET er fordelen med å gifte seg voksen, man slipper å måtte bry seg om mødre og svigermødre og alle "teitingene" som skal mene dette og hint. Hadde jeg bestemt meg for kritthvit kjole med slør så skulle resten av verden bare latt være å bry seg med det.

Og hvorfor kan ikke morfar gi henne bort for andre gang? Ærlig talt.

Satt kaffen litt i halsen da jeg leste det som ' men hadde jeg funnet 'en penis' så ville jeg nølt med stort bryllup'

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...