Henkie Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Vi skal reise noen uker til USA og nabokona skal passe/se etter leilighet, ta inn post osv. Lurer på hvor mye folk snoker rundt når de gjør slikt? Noen her som tør å være ærlige om hvor mye de har/hadde snoket i en slik sammenheng?
Gjest Prozac Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Vi skal reise noen uker til USA og nabokona skal passe/se etter leilighet, ta inn post osv. Lurer på hvor mye folk snoker rundt når de gjør slikt? Noen her som tør å være ærlige om hvor mye de har/hadde snoket i en slik sammenheng? Hvorfor skal hun inn og se etter leiligheten? Jeg har aldri hatt noen til å se etter leiligheten min når jeg har vært på ferie.
Gjest Spinell Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg lister meg som regel inn og legger posten på avtalt sted, som ofte er kjøkkenbordet. Er jeg bedt om å vanne blomster, må jeg naturlig nok ta en runde med vannkanna også. De gangene jeg har passet hus, har huseier satt vannkanna på benken, og det samme gjør jeg når jeg er bortreist og har "huspasser". Ut over dette står jeg gjerne helt stille og lytter litt etter suse-/dryppelyder/tegn på vannlekkasje. Jeg snoker ikke rundt, og tror ikke våre huspassere gjør det, heller. Men for sikkerhets skyld rydder og vasker jeg så det skal se ordentlig ut de fleste steder når jeg skal reise bort... Endret 26. august 2011 av Spinell
nettvenninnen Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 (endret) Vi skal reise noen uker til USA og nabokona skal passe/se etter leilighet, ta inn post osv. Lurer på hvor mye folk snoker rundt når de gjør slikt? Noen her som tør å være ærlige om hvor mye de har/hadde snoket i en slik sammenheng? Jeg tør aldri å snoke rundt. Tør knapt å parkere bilen utenfor et hus jeg passer av redsel for at naboene skal tro jeg er en tyv... Derimot har jeg hatt ei venninne med barn til å passe katten min en gang. Jeg hadde tømt kjøleskapet før jeg og eget barn dro til Sverige. Og da vi kom hjem inviterte vi barnet hennes på besøk med påfølgende matservering. Og da sa han: "Oj...Ja, NÅ har dere mye i kjøleskapet". Holdt på å flire meg i hel da han sa det. For det var tydelig at de hadde snoket rundt både her og der (noe som den gang ikke gjorde meg noe). Det som irriterer mest er egentlig klienter jeg har hjemme. Når de skal låne toalettet og slike ting, så sniker de seg til å se i baderomskapene. Men nå har jeg det i grunn bare morsomt med det også. Oppå skapene har jeg fått plassert noen tunge pyntegjenstander og en sminkekoffert. Rett over sprekken der skapet åpner seg. Det er alltid litt skøy når kofferten lager et lurveleven der den detter ned med et brak så fort noen prøver å åpne et privat skap. Bestandig like ubetalelig å se fjesene på klienter når de vet at de har gjort noe galt og at jeg KANSKJE har hørt hva som foregikk på badet. Jeg pleier å late som ingenting når de kommer ut. De litt beskjemmede ansiktsutrykkene er så synlige at jeg regner med at de ikke drister seg til å åpne skap igjen... Og det blir ørlittegrann en smule verre når de ikke er helt sikre på om jeg har hørt dem eller ikke. Når det gjelder post og foring av dyr har jeg begynt å låse alle rom fra gangen. Så et tips er kanskje at posten kan legges der. Også setter du opp en nøkkel på hemmelig plass, slik at folk kan kontakte deg hvis det skjer noe og de kan da få tilgang til nøkkel i krisetilfeller. Endret 26. august 2011 av nettvenninnen
Kosemose Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Jeg er nok i kategorien «litt nysgjerrig» og syns det er spennende med andre mennesker og hvordan de lever og har det. Sist jeg passet hus, katt og post lukket jeg opp døra og tittet inn på bad og soverom. Fordi jeg var nysgjerrig... Gikk ikke inn på noen av disse rommene, og følte meg dum som i det hele tatt åpnet døra. Tror folk flest syns det er ubehagelig å snike i andres private saker, og tror folk flest ikke liker å se/høre ting sin ikke er ment for dem. Selv om man er nysgjerrig som type. En annen ting; trenger de inn i leiligheten din da?
Henkie Skrevet 26. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2011 Ja, de skal inn med post, samt sørge for livet til plantene. Er ikke det at jeg mistenker henne, og det gjør heller ikke noe om hun dumper over ei regning på kjøkkenet eller for den saks skyld en dildo i nattbordet til sambo....jeg bare lurer litt hvor mye folk "snoker" når de får slike oppdrag
Gjest Spinell Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Kunne med to unntak ikke falt meg inn å åpne skapdører. Unntakene er skapet under vasken på kjøkkenet, der 90% har søpla si, for å se etter om den er tatt ut (lukt og fluer er ekkelt), samt kjøleskapsdøra for å evt helle ut melk - av samme grunn. Dette ville jeg bare gjort hvis den som bor der skal være borte minst en uke. 1
MalloryK Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Hvis jeg hadde vært huspasser, hadde jeg gjort som jeg fikk beskjed om og ikke noe mer. Jeg er ganske paranoid, så jeg hadde trodd det var kameraovervåking i alle rom, så jeg hadde gjort det jeg skulle og så rett ut igjen
Gjest uAnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Jeg snoker ikke i den forstand at jeg åpner skuffer og skap og kuker rundt i rom jeg ikke har noe å gjøre i. Men jeg ser meg jo rundt, sånn titter på bildene folk har på pianoet, bøkene folk har i bokhylla og prøvesitter sofaen litt
Moscato Skrevet 26. august 2011 #10 Skrevet 26. august 2011 Jeg karakteriserer meg selv som over snittet nysgjerrig, men i sånne sammenhenger har jeg aldri vært så innmari frista til å snoke rundt. Nå har jeg stort sett bare passet hus som jeg har vært mye på besøk i fra før da, så det har vært begrenset hvor ukjent det er for meg. Men sånn generelt går jeg ikke inn på rom som jeg ikke trenger å gå inn på, og åpner ikke skuffer og skap (med mindre jeg trenger et eller annet, som feks en klut til å tørke hvis jeg bommer med vannkanna). Kjenner jeg rar lukt kan jeg nok sjekke om søpla er tatt ut også, men det har ikke skjedd. Stort sett er jeg ikke så interessert i å bruke lenger tid enn nødvendig på å gjøre oppgavene mine, så da begrenser det seg litt selv:)
Gjest nupp Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 (endret) jeg er veldig nysgjerrig, men hadde ikke snoket så veldig mye. hadde sett på bilder som hang på veggen og sett hvordan det så ut i alle rom :gjeiper: men hadde aldri lest papirer eller åpnet skuffer. skjønner ikke hvorfor, men når jeg støtt og stadig ser på et hus, så vil jeg gjerne vite hvordan det ser ut inne i huset. hvor de har plassert sofaen, bilder osv hehe :gjeiper: ser ikke på rot da Endret 26. august 2011 av nupp
MalloryK Skrevet 26. august 2011 #12 Skrevet 26. august 2011 Alle er vel nysgjerrig av natur, men man må jo respektere privatlivet til de andre
KaDust Skrevet 26. august 2011 #13 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde nok hatt veldig lyst til å snoke, men jeg hadde holdt meg i skinnet som jeg alltid gjør.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #14 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde dødd av nysgjerrighet! hadde ikke lest brev og slike ting, men skal innrømme at om jeg fant naboen fasinerende så hadde jeg kanskje tatt en titt i klesskapet og badet...
Sunee Skrevet 26. august 2011 #15 Skrevet 26. august 2011 Jeg gjør det jeg får beskjed om å gjøre, og går raskt ut igjen. Ingen interesse av å snoke rundt i eiendelene til ferierende som har vist meg den tillitt å se til hjemmet deres mens det står tomt. Dette med snoking og nysgjerrighet er også en av grunnene til at jeg ikke lar min egen nabo se til min bolig mens jeg er på ferie.
Gjest Badabing Skrevet 27. august 2011 #16 Skrevet 27. august 2011 Jeg anser meg selv som nysgjerrig, men jeg finner naboens inventar og aktiviteter svært lite spennende. Hadde gjort det jeg fikk beskjed om, og så gått ut igjen.
Hoppetaujenta Skrevet 27. august 2011 #17 Skrevet 27. august 2011 (endret) Vi skal reise noen uker til USA og nabokona skal passe/se etter leilighet, ta inn post osv. Lurer på hvor mye folk snoker rundt når de gjør slikt? Noen her som tør å være ærlige om hvor mye de har/hadde snoket i en slik sammenheng? Jeg har vært hus/hage/kattepasser mange ganger for venner og familie, ja jeg har til og med bodd i huset deres noen ganger mens de var borte. Kunne ikke falle meg inn å snoke i folks privatliv, men jeg er helt sikker på at selv om vi er noen skikkelig prakteksemplarer her inne, finnes det akkurat like mange "der ute" som ville ha endevendt folks leiligheter hvis de kom usett unna med det. Nyskjerrighet er et virus som en ikke blir kvitt, hos enkelte. Ts: hvorfor må damen inn i leiligheten for å passe på den? Er det for å se at den fremdeles er der hver dag? Posten kan hun da ta inn og legge i en pose hos seg selv og et par planter kan hun vel også ha i sin egen karm? Det ligger en medfødt mistenksomhet i min natur på det som heter "nabodamer", uansett hvor hyggelige de er i forbipasseringen ved postkassene... Endret 27. august 2011 av Margareth
Kosemose Skrevet 27. august 2011 #18 Skrevet 27. august 2011 Jøsses, er det virkelig bare jeg som er så ussel her at jeg ville åpnet en dør til bad eller soverom og tittet inn (uten å gå inn tilogmed!)?! Hehe, nå føler jeg meg som KG's verste slarvekjerring men det er jo godt nytt til TS da.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #19 Skrevet 27. august 2011 Jøsses, er det virkelig bare jeg som er så ussel her at jeg ville åpnet en dør til bad eller soverom og tittet inn (uten å gå inn tilogmed!)?! Hehe, nå føler jeg meg som KG's verste slarvekjerring men det er jo godt nytt til TS da. Neida, åpne døra og titte inn hadde nok jeg også kunnet finne på
Kosemose Skrevet 27. august 2011 #20 Skrevet 27. august 2011 Neida, åpne døra og titte inn hadde nok jeg også kunnet finne på Phu, det var da enda godt det er to av oss Begynte å føle meg veldig alene og slem her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå