Gå til innhold

For mye med en pakke fiskegrateng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp avsluttet en lavkaloridiett. I dag har jeg vært på jobb i åtte timer, med middagspause imellom. Valgte da å spise en pakke med God, gammeldags fiskegrateng. Spiste hele, samt en pære. Spørsmålet mitt er om dette er veldig mye? Er 130 kcal i 100 g, en slik pakke inneholder 500 gram. Når jeg er hjemme spiser jeg jo poteter og grønnsaker i tillegg, så da går selvfølgelig ikke hele pakken. Spørsmålet er om jeg har spist "for mye". Vil jo gjerne beholde vekten jeg er på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke for mye med mindre du har spist en stor og kraftig frokost, eller masse annet i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt kaloriinntak på middag er 4-500 kalorier, så det ikke for mye kalorimessig...men det er mye karbs og lite fisk, så er vel kanskje ikke den mest balanserte middagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400-500 er vel anbefalt om man skal ned i vekt? Jeg spiser nok mye mer enn det. Er mest glad i middag, så mesteparten av kaloriene ligger der vil jeg tro. Man må slett ikke fordele kaloriene likt til hvert måltid, det er totalen som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kommet meg på idealvekten, så har begynt å spise "normalt" igjen. Har dog kun spist frokost og fiskegrateng i dag, blir bare litt kveldsmat også. Tror det blir ca 600 kcal i én pakke fiskegrateng, er egentlig to porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kompenserer du med å spise en litt lettere kvelds...er ikke verre enn det...

Jeg skal absolutt ikk ned i vekt, men fordeler kaloriene jevnt over hele dagen, da dette fungerer for meg og de fleste som vil ha et stabilt blodsukker. Lettere å overspise eller spise usunne ting om en går for lenge sulten...for min del.

Pleier å spise

Frokost:

200 kalorier

Lunsj:

200 kalorier

Mellom:

200 kalorier

Middag:

400 kalorier

Kvelds:

200 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det bare 1200 kcal? Er ikke det veldig lite?

Det er et grovt gjennomsnitt...jogger jeg så drikker jeg sjokomelk rett etter trening og spiser ekstra frukt(350 kalorier ekstra)...går også en del te med honning ved siden av...

Spiser mye sunt fett og masse kjøtt så føler ikke at kroppen har lidd noen nød...vekten min er stabil. Har en dag i uka da jeg spiser litt mer usunne ting, så da blir det noen ekstra kalorier...

Edit skrivefeil

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn nok for enn 10 åring, men en aktiv jente som du er, og jeg går utifra at du er godt over 18 SKAL ha ca 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer enn nok for enn 10 åring, men en aktiv jente som du er, og jeg går utifra at du er godt over 18 SKAL ha ca 2000.

Hva en kropp SKAL ha er individuelt...15-1600 kalorier er mer enn nok for meg. Spiser masse godt fett som avocado, nøtter og solsikkeolje, sunne karbs som ananas, Ryvita knekkebrød, middager med kylling og karbonadedeig, masse tomat og chili og alltid sjokomelk etter jogging.

Er langt ifra underernært, noe jeg ville vært om jeg fikk for lite mat...ser sunn og frisk ut og klarer å jogge hver dag uten problemer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så INDIF*CKINGSVIDUELT som du skal ha det til. NORMALE velfungerende og aktive jenter skal ha i seg ca 2000, mer hvis dem er veldig aktive i tillegg. Du trener, så det kan godt hende at du skulle ligget på minst 2200, eller mer.

men det er ikke akkurat bombe med jenter som tror de får i seg nok, når de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så INDIF*CKINGSVIDUELT som du skal ha det til. NORMALE velfungerende og aktive jenter skal ha i seg ca 2000, mer hvis dem er veldig aktive i tillegg. Du trener, så det kan godt hende at du skulle ligget på minst 2200, eller mer.

men det er ikke akkurat bombe med jenter som tror de får i seg nok, når de ikke gjør det.

Deg om det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...