Gå til innhold

8 par sko?!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg pakker med meg mindre enn 8 par, men så kjøper jeg gjerne ett par eller tre når jeg er på ferie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg drar til mamma pleier jeg å ha med et par støvletter tilfelle jeg og gubben skal ut, et par "daffesko", et par sandaler, gummistøvler, evt pensko og sko til lek med unga

Skrevet

Med tanke på hvor mange som tar med seg 2-3 par så tror jeg dette er ren overdrivelse. Jeg synes ikke 8 par er overdrevent mye hvis ferien er på over en uke, da 3-4 par ballerina/sandaler kan ta like lite plass som et par joggesko. Uansett høres det ikke riktig ut at dette er snittet. Det kommer vel veldig an på hvem de har spurt. Veldig mange nordmenn reiser med håndbagasje/har med lite i kofferten for å kunne handle mye uten å gå over 20 kg, i tillegg drar vi mye på turer der man ikke trenger så mange par sko. Hvis man reiser fra USA til Mexico og skal være på stranden er det ikke utenkelig at man har med seg 8 par sandaler/strandsko/pensko.

Statistikk må alltid leses kritisk!

Skrevet

Har med meg en del sko på ferie... :nigo:

Til to ukers sydentur: strandsko, mbt sandaler, gjerne 2 par forskjellige pen sko (et lyst par og et mørkt par), reiser gjerne i joggesko..

Ble 5 par.

Til storbyferie (mer enn en langhelg...): strandsko, mbt sandaler og mbt sko (er det fint vær brukes sandalene, dårlig vær brukes skoene. Er avhengig av gode sko når jeg går langt..), gjerne 2 par forskjellige pen sko (et lyst par og et mørkt par), 1 par støvletter, 1 par støvler, reiser gjerne i joggesko.

Ble 8 par.

Skrevet (endret)

Jeg har vel ikke åtte par sko engang. Jeg reiser i gode, svarte joggesko som jeg også bruker om jeg skal gå rundt siden de er svært gode. Så har jeg med meg et par finsko hvis vi skal ut og spise om kvelden.

Så: To par.

Edit: Forresten, jeg hadde med meg et par sandaler også da jeg var i Frankrike. Så det ble tre par.

Endret av Tabris
Skrevet

8 høres voldsomt ut. Tror det meste jeg noensinne har hatt med meg var 4 par

Skrevet

Jeg reiser som regel på storbyferier og da har jeg vel med meg 2-3 par sko - i all hovedsak forskjellige typer sandaler - reiser nemlig som regel alltid på sommeren. Har mange typer Birkenstock som jeg bruker når jeg trasker gatelangs omtrent uansett vær. Så har jeg noen litt penere sandaler til kveldsbruk.

Går sjeldent i tette sko om sommeren - bortsett fra joggesko til tur og trening.

Skrevet

Tja, ikke så veldig overraskende egentlig.

Når jeg var 14dager i syden i sommer hadde jeg med meg 3 par flipflops(kastet 2 av de før vi dro hjem), 4par finsko og et par joggesko. Tilsammen 8. Akkurat på gjennomsnittet jeg da:P

Og ja, jeg brukte faktisk ALLE skoene i løpet av ferien:)

Skrevet

Jeg reiser i joggesko og har med meg et par sandaler. Også har jeg med to bikinier. Det pleier å holde for meg:)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Den som har reist myyye, både i jobbsammenheng og på privaten, har for lenge siden lært å pakke lett & lite ;)

Hvilken type ferie du skal på bestemmer hvilke skopar som skal være med. For en storbyferie på 1 - 2 uker har iallefall jeg et par gode hverdagssko på (som regel et par Sebago Docksides uten semskede detaljer. Disse tåler regn, røfft underlag og brosten samtidig som de er tilstrekkelig pene av seg). I tillegg har jeg kanskje et par ballerinaer og et par sandaler.

Forøvrig er det meget enkelt å anskaffe (minst) et par ekstra sko i løpet av en slik tur :fnise:

Skrevet

Nei jeg pakker nok heller 6-7. :fnise:

Jeg har med alt jeg trenger, offroad sko, joggesko, flipflops (gjerne 2-3 par som gnager forskjellig), vanlige sko og pensko. Men jeg gjør virkelig mest mulig ut av feriene mine.

Forstår ikke hvordan det å gjøre mest mulig ut av feriene sine har noe å si her.

Hvis man skal jogge trenger man joggesko, men de kan også ofte brukes offroad. Det finnes praktiske pensko man kan reise i og bruke til daglig også, for eksempel ballerina. Jeg skjønner at det er greit med flipflops til stranden, men ett par holder lenge for den som har vett nok til å kjøpe sko som ikke gnager.

Altså tre par burde holde, evt. fire hvis det er snakk om nærmest fjellklatring og proff jogging.

Gjest Leonidene
Skrevet

Når eg var på ferie hadde eg bare med to ekstra par. Men, min søster og mitt søskenbarn sin bagasje bestod for det meste av sko og sminke. Trur ingen av de hadde med seg åtte par, men 4-5-6 ekstra var det nok. :gjeiper:

Gjest Mahareth
Skrevet

Nå var undersøkelsen basert på en 14-dagers ferie, og da kan jeg heller skjønne at mange tar med seg mange par sko.

Jeg tror nok jeg hadde hatt med 5-6 par for 14 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...