AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Her påstås det at kvinner i snitt pakker 8 par sko (!?) når de skal på ferie. Det kan da umulig stemme, eller? Er folk helt på styr, hva skal de med 8 par sko? Jeg eier ikke så mange totalt, en gang. På ferie reiser jeg med nøyaktig ett par sko - de jeg har på bena. Kan se for meg at jeg hadde blitt nødt til å ha to par hvis jeg skulle i et bryllup på et sted hvor jeg samtidig skulle på fjelltur i løpet av ferien. Men jeg har til dags dato aldri pakket noe ekstra par sko i bagasjen. Jeg antar at jeg ikke er helt unik, så da må det jo være folk som tar med enda mye mer enn 8 par hvis snittet skal opp i 8. Men dette må jo være tull, eller? Min lenke
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Jeg har som regel med meg minst et par sko i tillegg til de jeg har på meg mens jeg reiser. Hvis jeg skal på storbyferie kan det hende jeg reiser i gode, behagelige sko, og tar med meg et par finsko for å pynte meg litt hvis jeg føler for det. Hvis jeg skal til varmere strøk, tar jeg med meg et par sko som er gode å gå lenge i, i tillegg til et par sandaler. Så det avhenger av forholdene, men skal man til syden midt på vinteren er det helt klart lurt å ta med et par sandaler, slik at man slipper å gå rundt i vinterskoene man reiste i. Men åtter par? Nei.
HopelessFear Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Syns åtte par sko høres sinnsykt mye ut. Selv pakker jeg ned kun 2-3 par, avhengig av hvor jeg reiser og hva jeg skal gjøre der. Men jeg har noen venninner som pakket ned ni par sko på en og en halv ukers ferie. Helt sykt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Nei jeg pakker nok heller 6-7. Jeg har med alt jeg trenger, offroad sko, joggesko, flipflops (gjerne 2-3 par som gnager forskjellig), vanlige sko og pensko. Men jeg gjør virkelig mest mulig ut av feriene mine.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Jeg hadde med 5 par for en uke i syden. Det blir ofte en del gåing og da er det greit å ha noen å bytte på for å unngå gnagsår. I tillegg så vil jeg gjerne ha sko etter anledning. Altså gåturer, fin middag eller på stranden. Nå hadde i været så mye å si på min reise, men ved andre reiser kan dette ha litt å si også. Om du har under 8 par sko totalt så håper jeg du kjøper nye ofte. Det er ikke bra å bruke samme skoene dag ut og dag inn.
Gjest Consensio Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Jeg har ikke så mange par med sko engang. Når jeg drar til syden, så er det gjerne to par med sko jeg har med. De jeg bruker til daglig og et par sandaler/slippers.
Gjest Consensio Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Om du har under 8 par sko totalt så håper jeg du kjøper nye ofte. Det er ikke bra å bruke samme skoene dag ut og dag inn. Tja, de skoene jeg bruker nå, har jeg brukt i ca 3 år så og si hver dag (men jeg går MYE barbeint om sommeren) Har ikke hatt noe problemer rundt dette.
HopelessFear Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Om du har under 8 par sko totalt så håper jeg du kjøper nye ofte. Det er ikke bra å bruke samme skoene dag ut og dag inn. Sjeldent det oppstår problemer med å ha få sko om skoene er helt tilpasset deg. Hilsen erfaren skoholder som har brukt de samme skoene i mange år, uten noe som helst problem. 1
cellar Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Jeg synes ikke det høres så riv ruskende galt ut. Kommer jo an på hvor man skal. Joggesko, tøysko, sandaler, høyhælte sko, hæyhælte sko man tåler å gå litt lengre i, evt flip-flops hvis man ikke velger å kjøpe dette der man skal.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Her påstås det at kvinner i snitt pakker 8 par sko (!?) når de skal på ferie. Det kan da umulig stemme, eller? Er folk helt på styr, hva skal de med 8 par sko? Jeg eier ikke så mange totalt, en gang. Hvis jeg skulle tatt med 8 par sko på ferie, måtte jeg først kjøpt 5 par... Og hvis jeg skulle tatt med meg resten av hva gjennomsnittet pakker: "8 topper, 12 par shortser eller underdeler og seks bikinier.", måtte jeg også kjøpt meg 10 par shortser og 4 bikinier...
HopelessFear Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Hva er vitsen med å ha så mange bikinier egentlig? Trodde det holdt i massevis med en eller to stykker, men tok visst feil.
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Selv om jeg eier over femti par sko har jeg ikke med meg mer enn tre par sko for en ukes ferie. Kunsten er jo å finne sko som kan brukes til litt mer enn en ting, og avpasse skotypene ent tar med seg etter hvor/hva en skal.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Selv om jeg eier over femti par sko .......................LUCKYYY!!!!!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Jeg kan ikke bruke kunsten med å kombinere skobruken. Jeg må ha stabile sko som jeg kan få i ulendt terreng med på grunn av knærne og velbehag, jeg må ha joggesko fordi jeg løper, jeg må ha vanlige sko om det er nedbør eller kjølig, jeg må ha flipfloper om jeg skal vase rundt i varmen, jeg må også ha pensko siden jeg velger å gå på minst en fin restaurant.. Men så finnes jo de som pakker 8 par pensko da.
trulta_ Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg tror faktisk jeg hadde med meg 8 par sko til syden i sommer, men kan forsvare ett da. For jeg hadde ett par flip flopper som begynte å synge på siste verset, så måtte ha med to par flipper. Kastet det gamle paret der. Var en 8 dagers tur. Endret 25. august 2011 av trulta_
Lumos Skrevet 26. august 2011 #16 Skrevet 26. august 2011 Ingen TRENGER 8 par sko på tur, men hver sin smak. Skal jeg til storby bruker jeg å ta med 3 par - de jeg reiser i (Converse som regel), et annet comfy par, greit å ha noe å skifte til om man får gnagsår, og noen litt penere (er det sommer er det ballerina eller gladiatorsandaler). Til "syden" tar jeg med de jeg reiser i (Converse e.l.), flipflops og gladiatorsandaler.
MissStiles Skrevet 26. august 2011 #17 Skrevet 26. august 2011 8 par sko? Litt mye, kanskje.. Jeg tar kanskje med meg 4 par sko. Kommer ann på hvor jeg skal og hvor lenge jeg skal være borte.
FrkFotball Skrevet 26. august 2011 #18 Skrevet 26. august 2011 Jeg har ofte med 8 skopar. gjerne flere også. Har mange like skopar i forskjellige farger.. må jo ha med sko som passer til klærne.
Gjest HunterLady Skrevet 26. august 2011 #19 Skrevet 26. august 2011 8 par er da ikke mye i det hele tatt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå