Gå til innhold

Star Wars II


waco

Anbefalte innlegg

Star Wars II, er den elendigste starwars filmen eveeeer. Elendig! Hvor er Han Solo, prinsesse Leia som ikke visste sitt eget beste…. Hvor er Falcon Millenium, romferja, full av feil?

Alt er så prektig nå…. Trodde dere starwars I, ødela sw-triologien,, så får dere tro omigjen… man kan lage et møkkaverk, som er et hån mot det bestående… og man kan lage den verre….

Det er absolutt ingen personligheter i filmen….bare et slags klissete gjenspeil av Titanic-kjærlighetshistorien… latterlig…. eleeeendig…. Alt er gigantisk, kollosalt… vannvittige fosseskyll… kjærlighetsøyer som misunner Temptations Island, de samme gigantiske byene vi sett oss lei, titusenvis av neonrør, som det skulle vært Batman vi snakket om… et slags Hong-Kong i fremtiden….

Det toppet seg da Obi Wan satt på det amerikansk dinner-sted… da trodde jeg skulle gå amok…. Obi skulle prate med en gammel kompis som tilfeldigvis er kokken, et slags uhyre som ligner delvis på en frosk og halveis på ei padde med to ben…. og dette amfibieaktige dyret snakket perfekt amerikansk, riktig dialekt og tonefall, skulle tro han kom rett fra en burger bar i Chicago…

Hallo…. Jabba the Hut, hørtes ut som et monster… og dette (u)vesenet hadde absolutt aksent…. Selv med froskekjeve…

Den evinnelige sjekkinga til Anakin gjør meg bare kvalm, man skulle tro det var kjærlighetsnovelle fra Allers, jeg vil ha Science Fiction, ikke eventyr for umettelige kjærringer eller for at ungpikene skal bli fuktige i skjørtet….. og selvsagt …. Faller dronningen for denne guttungen….

Pedofiliiiiiiiii, hu stelte jo bleier på gutten, hva i all verden er det som skjer?????

Og det er bare i mag guttunger faller for ”tanta” si… du har alltid vært sånn jeg har drømt om sier Anakin… ronkefantasier vil jeg kalle det….

Møkkafilm!

Skriver mer, når jeg har sett resten…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plutselig er dem på et slags utklekkingsrede, hvor dem klekker ut soldatkloner, og de som eide fabrikken måtte selvsagt kontakte Obi Wan…. Og det gjorde dem ved å slette områdetekartet fra den gigantiske starwars-serveren…, slik at Obi blei nysjerrig nok til å leite… akkurat som Amundsen gjorde på sydpolen i 1911…. Man kan ikke la la det være en hvit flekk i verdensrommet, nå våkner oppdagelserreiseren i meg,…. faen….. det bare så usannsynliiiiiig…. Hvorfor kunne dem bare ikke sendt en mail, hvis det skal være så (u)virkelig… helt oppgitt….

Jeg savner den gamle magien… det som gjorde sw litt spennende….mystisk…. menneskelige karakterer… ingen kan være så skummel og bevise så mye makt og autoritet som Darth Wader gjorde i Star Wars, han ville fått enhver Sachsenhausenløytnantene til å skjelve i buksa… så mye respekt hadde han… og se Anakins(unge Wader altså) sjekketrikserier dem har henta fra Dawsen Creek…. *griner*…. neeeei…… man skulle tro det var dagboka til Milosewich..... kjære dagbok, i dag sitter jeg på piknik med ei flott senatordame, som passa meg da jeg var liten, så jeg kom på tanker om at alt bør ha et system, et slags diktaturstat….. selv hitler hadde bedre ungdomsminner enn det der….den scenen burde dem KLIPPE FØR PREMIÆREN!!!!!!!

Og den omvisningen Obi Wan får på fabrikken, det er som ei skrytetur røkke verdig….aldri har vi sett så mye RGI, heia omvisning på Pentagons hemmeligste labber…. hallo… minner mest om ”sånn Nora lager syltetøyet…i alle fall nesten sånn nora lager… aaaah… dere skulle bare visst hvor teit filmen er….

Selvsagt tar Anakin noen Harry-Pottere…får poteten til å sveve over middagsbordet for å imponere…. Skal man få dama i seng, må man kunne trylle… james bond brukte magnet i kulepennen for å trekke ned blusen, vi vanlig dødelige bruker rødvin og kjeks…

Det klør i hele meg… jeg tror jeg får elveblest… å høre all den svadaen anakin bruker… er bare for drøyt….

Selvsagt bruker Obi, satellitt-telefon får å ringe hjem… det går an… hvorfor kunne dem ikke gjøre det MED ENGANG??????

Skriver mer…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde hjulpet å ikke se filmen tjuvkopiert på dataskjerm? Med mindre du har rukket å se den i USA da, mellom å skrive alle innleggene dine.

Hvor er Han Solo og Millenium Falcon? Hvor er Leia? Og Luke? Hallo? Du *har* fått med deg at dette er satt 20 år før første Star Wars-film, ikke sant?

Dessuten har Lucas bestemt at dette skal være en mer barne-retta film. (Om det var så lurt er en annen diskusjon.) Så dermed blir kanskje ting litt annerledes enn de andre filmene. Aldersforskjellen mellom Amidala og Anakin er jo litt sær da. Det kan jeg være enig i. Men pft, det viser i hvertfall hvorfor Anakin går over til den mørke siden.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anakin og Amidal får senere barn, et tvillingpar, Leia og Luke Skywalker.

Klems fra meg som ikke er veldig interessert i SW, men likevel har fått med essensen og ideen med at de siste to filmene kommer kronologisk før de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anka har mareritt stakkars….vil ikke innrømme det…. Jedis dont have nightmares forklarer han bekymrende senatordama… I heard you last night, korrigerer hu ham…. uff….*Waco må puste dyyyypt*….

Tydelig at Hollywood har forandra seg på tjue år… nå er jo hele filmen tilrettelagt barns aldersklasser… for det første, hvorfor må det på død og liv være BARN med i alle sånne filmer? Og de figurene da… leketøysdokker ligner dem på, man hadde bedre figurer i He-Man, selvsagt er dette milliaraaadindustri, tydelig at filmskaperne hadde $ i øynene…sjeldent har vi sett så mye produktplasseringer for leketøy noen gang…..

Og at alle heltene har mer avansert utstyr enn Inspector Gadget overrasker vel ingen….

Det er så irriterende med alle de rare insektlignende vesener, som har så menneskelige egenskaper, forhandler som en marokkansk teppeselger… blir bare ekkelt… chweewbaka grynta jo bare….. Det er unaturlig at en blanding av veps og reke kan ha menneskelige holdninger.

Og de scenene mellom meteorsvermene…. allerede for fem år siden hadde vi heftigere dataspill og høyere spenningsfaktor enn det vi blir presentert her….

Dødscenen mellom anikken og mora… det er med så lite følelser, så lite sjarm at vi allesammen har sett bedre scener på skoleteater. Han lille grønne skøyeren som kan lese tanker…..sjefsjedi, akkurat som spåkona på tivoli, har dem allesammen telepatiske evner… man trenger ikke walkie-talkie lengere….

Anakin irriterer meg mer og mer… nå har han begynt med selvmedlidenhet og gruble litt, det bare må bli sinnsykdom ut av slik…. Så kan nettverkshackern R-2 fly da…. egenskaper han tydeligvis ikke trengte i firern, femmern eller sekseren… Kan dere tenke dere Gladiator, bare at man erstattet romerbefolkningen med gresshoppere? -ja, slik er colusseumscenen i STAR WARS II,

Filmen er laaaaang…. sikkert et triks for å heve billettprisen, eller hva Lucas&co?

waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis det var så grusomt for deg å se filmen, hvorfor så du den da?

Denne filmen handler jo om tiden før Han solo, prinsesse Leia osv.

Greit at du ikke liker den, men du trenger ikke å ødelegge moroa for alle oss andre som har lyst til å se den.

Det samme sa folk om Ringenes herre og. Da spør jeg: hvordan kan det ha seg at den filmen ble en suksess da? Fordi den var kjempebra!

Og jeg - jeg gleder meg til To tårn kommer på kino 19 Desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min anmeldelse... så kan dere legge deres.....

Er det greit?

Waco

*lettere oppgitt over at damer ikke vil respektere andres meninger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke sagt at det ikke er greit, men du forteller om hele filmen i detalj og om hvor latterlig den er over flere innlegg. Hvorfor ikke bare si at du ikke likte den og ferdig med det?

Og jeg aksepterer andres meninger, enten du tror det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo!!!!!!!!

Dere hadde ikke TRENGT Å LESE filmanmeldsen, dersom dere ikke ville lese hvor JÆVLIG FILMEN VAR!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes filmen var bra jeg icon_smile.gif Men så er ikke jeg sånn som gidder å plukke i biter, analysere i hjæl og komme med surmaget kritikk heller da! Ser film for å kose meg jeg, og det gjorde jeg virkelig i dag! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sint nå? Du skriker sånn! Jeg leste ikke anmeldelsen din av filmen så jeg vet ikke hva som skjer.

Men å skrive om hele filmen er nå bare tull synes jeg.

Håper du er i bedre humør i morgen. Du trenger ikke å hisse deg opp over noe som dette vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en bra film jeg.

Det er klart, magien som de gamle filmene hadde med seg -og forsåvidt har fremdeles- mangler, men så er jeg ikke tolv år lengre heller. Magien i de gamle filmene er nostalgien, sammen med det at Star Wars var noe av et Colombi egg, og egentlig aldri fikk noen rival innen sci-fi.

Jeg synes filmen er god fordi jeg evner å vende litt tilbake til barndommen, og bare kose meg med underholdningen. At vi får se store byer og romantiske fossefall skyldes nokk at det er med i handlingen. Når store deler av handlingen foregår på en planet som er dekket sv skyskrapere, er det klart det blir store byscener. Og det hadde blit for dumt om Anikin og Amidala hadde fått sønnen Luke og datteren Leia, uten å være forelsket først.

En foreleser i filmkritikkens kunst sa en gang til meg at en ikke skulle analysere alle filmer, en film en likte kunne bli dårlig av det.

Jeg tror Waco er blitt for "voksen" til å like Star Wars jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil. Waco er definitivt ikke for voksen til å like Star Wars. (Focus on the positive side, you must!Les: Waco, du blir et lett bytte for the dark side...)

Jeg innrømmer glatt at i hvertall en av trailerne (den som fokuserer mest på løøøøøve) var illevarslende for hvordan dette skulle bli, men for meg ble filmen nok en klassiker. The force IS STILL with them. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så Episode IV i går etter at 17. mai-ståket var over, og det beste med det hele er faktisk at hele historia henger bra på greip! Nr III er jo selvfølgelig ikke laga enda, men foreløpig har de klart å lage filmer som gir mening å se, enten du har sett IV til VI først, eller om man tar dem til sist. Det er ganske godt gjort, spør du meg. Det er få andre bok eller filmserier som ikke ramler helt sammen dersom du starter med slutten icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...