Gjest Nysgjerrig Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Jeg vet det har blitt skrevet et par lignende tråder om dominante kvinner, men jeg lurer på noe litt utover ved det seksuelle i denne sammenhengen. Mitt spørsmål går til kvinnene, og kanskje spesielt de litt yngre, i 20- og 30 årene: Liker noen av dere kvinner tanken på å leve i et forhold med en mann som til en viss grad føyer seg etter deres ønsker? Et forhold der dere er "den førende part" og har siste ord i det meste? Jeg tenker ikke nødvendigvis på et typisk SM forhold der mannen kneler for deres føtter, men et forhold med en mann som er litt ydmyk og oppvartende. Jeg er rett og slett nysgjerrig på hvor mange av dagens kvinner som tiltrekkes av tanken på føyelige menn de kan ha en viss kontroll på. Alle svar mottas med takk.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Nei, det er ikke tiltrekkende. Han bør være minst like sterk som meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Liker noen av dere kvinner tanken på å leve i et forhold med en mann som til en viss grad føyer seg etter deres ønsker? Et forhold der dere er "den førende part" og har siste ord i det meste? Ja, flere kvinner gjør det. Innkludert meg. Ofte i sånne forhold er det et plus om jenta er den sterkeste.
Gjest Kølla Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Kvinner har som oftest kontrollen, uansett. Oftest er de smarte nok til å la mannen tro at han har kontrollen. Hersketeknikk i parforhold er kvinnens store styrke. Ofte fordi hun har noe han er sulteforet på.
Cathrine88 Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Underdanige og føyelige utenfor det seksuelle? Nei. Og jeg er seksuelt dominant.
Gjest Raindrops Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg er seksuelt underdandig, men utenfor soverommet skal vi være, og er vi, likestilte. Endret 25. august 2011 av Raindrops
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Underdanige og føyelige utenfor det seksuelle? Nei. Og jeg er seksuelt dominant. Min mening er at man faker det om man stager det, men noen menn er bare veldig hengivne, romantiske og tjenestevillige. Om dama er fysiologisk sterkere så kan ofte fyren være viljesterk alikevel. Jeg vet ikke, det er en spesiell kjemi med sånne forhold
Cathrine88 Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Min mening er at man faker det om man stager det, men noen menn er bare veldig hengivne, romantiske og tjenestevillige. Om dama er fysiologisk sterkere så kan ofte fyren være viljesterk alikevel. Jeg vet ikke, det er en spesiell kjemi med sånne forhold Faker det hvis man stager det? Med mine 50 mot kjærestens 85 kilo, sier det seg selv at jeg ikke har et fysisk overtak og aldri kan få det. Han må nødvendigvis la seg dominere, men sånn er det jo i forhold der mannen er den dominante også. Jeg har ingen erfaring med forhold der jeg bestemmer alt hele tiden og har en slave, så det kan jeg ikke uttale meg om.
Ethereal Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Jeg syns ikke det er særlig med menn som tøfler rundt etter kjæresten og gjør akkurat som hun vil.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Det finnes vel nok av tøfler til å bekrefte at noen kvinner liker å bestemme hvor skapet skal stå?
Flanør Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Jeg syns ikke det er særlig med menn som tøfler rundt etter kjæresten og gjør akkurat som hun vil. Enig. Men hvorfor er det så mange kvinner som ikke har noen synlige problemer med å være underdanig og tøflete selv? Tenker de aldri på at mannen mister respekt for dem når de villig lar seg lede på denne måten?
Gjest Nysgjerrig Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Takker for svar dere Tenker mer på hengivenhet kanskje enn en tøffel uten ryggrad. En mann som godtar at hun styrer forholdet. Grunnen til at jeg spør her er at jeg vil finne ut hvilken type mann den moderne kvinnen ønsker seg, men det er kanskje helt individuelt fra kvinne til kvinne?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Enig. Men hvorfor er det så mange kvinner som ikke har noen synlige problemer med å være underdanig og tøflete selv? Tenker de aldri på at mannen mister respekt for dem når de villig lar seg lede på denne måten? Kanskje fordi vi er av samme art men allikevel helt forskjellige?
Cuckold Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Nei, det er ikke tiltrekkende. Han bør være minst like sterk som meg selv. Selv om Nysgjerrig understreker at det ikke trenger å være snakk om et tradisjonelt SM-forhold sitter jeg med følelsen av at dette likevel er en seksuell greie, og i så fall trenger ikke TS være svakere enn dama, hvis jeg har rett er det bare at han tenner på en slik rollefordeling. TS kan være sterk nok som person, på samme måte som det er mange sterke og selvstendige jenter som tenner på å underkaste seg seksuelt. Handler det om seksualitet og tenning handler det ikke om svakhet, det handler om fascinasjon ved en bestemt rolle.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Selv om Nysgjerrig understreker at det ikke trenger å være snakk om et tradisjonelt SM-forhold sitter jeg med følelsen av at dette likevel er en seksuell greie, og i så fall trenger ikke TS være svakere enn dama, hvis jeg har rett er det bare at han tenner på en slik rollefordeling. TS kan være sterk nok som person, på samme måte som det er mange sterke og selvstendige jenter som tenner på å underkaste seg seksuelt. Handler det om seksualitet og tenning handler det ikke om svakhet, det handler om fascinasjon ved en bestemt rolle. Han nevner jo at det ikke er en seksuell greie, men gjelder andre deler av forholdet. At kvinnen skal ha siste ord i alt.
Cuckold Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 (endret) Han nevner jo at det ikke er en seksuell greie, men gjelder andre deler av forholdet. At kvinnen skal ha siste ord i alt. Ja, han bruker formuleringen "litt utover det seksuelle", men det kan tolkes på flere måter. En tolkning kan være at han ikke er ute etter standard SM-lek med pisk og lakk og lær, at det ikke handler om at hun skal gå rundt i høye stiletthæler og slå med pisken mens han kryper rundt naken. Det er jo bare TS selv som vet hva som er hans motivasjon for å ønske et slikt forhold, men det som slo meg var at det likevel kunne være snakk om en et erotisk ladet spill, en bevisst valgt skjevhet som han på et eller annet vis finner spenning i. Selv om det ikke handler om eksplisitt sex. Men for all del, kanskje han virkelig er en svak mann som ikke greier å ta beslutninger på egenhånd og som ønsker at hun skal bestemme uten at han har noen som helst seksuell glede av det. Jeg sitter ikke med fasiten her, det er det TS som gjør. Endret 25. august 2011 av Cuckold
Gjest Nysgjerrig Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Nå gjelder ikke tråden meg, men generelt. Jeg ønsker rett og slett å finne ut om det finnes kvinner som faktisk foretrekker en ydmyk mann. Om det måtte ha vært en erotisk ladning eller ikke tilstede må enhver som var i et slikt forhold definere for seg selv. Jeg tenker hverken på menn som ikke er i stand til å ta egne beslutninger eller som ikke har egne meninger e.l., men menn som ikke har et problem med at kvinnen tar rollen som familiens overhode.
Cathrine88 Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 (endret) Du må nesten definere hva du mener med "familiens overhode." Jeg får litt grøsninger av det uttrykket for å være helt ærlig. Det er jo ikke nødvendigvis sånn at en er den allmektige sjefen i forholdet, er det ikke mer naturlig at begge bestemmer i fellesskap? Kan du definere hva du legger i ordet ydmyk også, høres ut som om vi har helt forskjellig oppfatning av det. Endret 25. august 2011 av Cathrine88
Gjest Nysgjerrig Skrevet 25. august 2011 #20 Skrevet 25. august 2011 Et overhode som er den som har et slags siste ord i viktige avgjørelser og slike ting, kanskje? På en måte et reversert 1950-tall rollemønster kanskje? Vet ikke helt nøyaktig hva jeg mener, men at kvinnen bestemmer familiens økonomiske prioriteringer, hvor de skal på ferie den sommeren og så videre. Ikke uten samråd med mannen, men at hennes ord blir gjeldende hvis hun skulle ønske det, og at mannen ikke har noe problem med å respektere at "sånn blir det." Vet ikke hvordan jeg skal forklare det noe særlig bedre. Med ydmyk mener jeg i denne sammenhengen for eksempel det jeg nettopp skrev, at mannen ikke har et problem med å føye seg etter hennes ønsker, som for eksempel ved en diskusjon om hvor de skal tilbringe sommeren. Et annet eksempel kan være en mann som ikke har noe problem med å leve i skyggen av sin kone/samboer, og at han gjerne kan nedprioritere sin egen karriere for at hun skal kunne fokusere fullt ut på sin. Håper det oppklarte litt mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå