ara Skrevet 20. desember 2013 #4401 Del Skrevet 20. desember 2013 Her er bæsjen stort sett myk og fin i konsistensen Men en periode hadde han mye løst og det nevnte de for meg i barnehagen.. Men det gikk over av seg selv. Ville nok bare ha kontaktet legen jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 20. desember 2013 #4402 Del Skrevet 20. desember 2013 Pasjonsblomsten: gratulerer så mye Bæsjeprat: E har også mye løs avføring, og jeg mistenker intoleranse av noe slag. Planen vår er å ta det opp med legen over nyttår, og se hva hun synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. desember 2013 #4403 Del Skrevet 20. desember 2013 Gratulerer så mye, Pasjonsblomst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. desember 2013 #4404 Del Skrevet 20. desember 2013 Hipp hurra for Pasjonsblomst, gratulerer!! Her er bæsjen varierende, men ganske ofte litt løs. Ikke diaré, men løs. Vet at f.eks klementiner og rosiner gjør den løs, og kan som regel relatere løs mage til maten han har spist. Har ikke tenkt over at den er unormalt løs, men så vet jeg heller ikke hva som er normalt. Har bare vært glad for at han ikke har hard/treg avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. desember 2013 #4405 Del Skrevet 22. desember 2013 Takk for alle gratulasjoner... Det har ikke gått helt opp for meg enda, må visst vende meg litt til dette her Er jo kjempekjekt da! Fiiin julegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 22. desember 2013 #4406 Del Skrevet 22. desember 2013 Gratulerer så mye Pasjonsblomst! Herlig julegave! Sitter og pakker inn hjemmelagde karamelker. Pirkearbeid :/ Og må gjøre klart plastfolien på forhånd og ha karamellen kald ellers smelter den Kjøpte inn cellofan, men den funka skikkelig dårlig *arg* Bare går opp igjen, dårlig kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 22. desember 2013 #4407 Del Skrevet 22. desember 2013 Gratulerer Pasjon! Her har vi endelig begynt å prate (utover mamma og pappa)! Igår fikk jeg han til å si "ball" juuuuhuuuu Det bables mye, og han sier navnet på storebror også, men altså ikke mer. Håper det nå løsner, og han skjønner hermeleken med "ball! Se, ball! Kan du si...ball?" og vi kan bruke det til å lære maasse. Han er forøvrig underbart nusselig om dagen, jeg har funnet ut at han har fått litt lite morsomsorg i det siste, så jeg har lagt inn et ekstra gir. Han responderer, og vi er som nyforelskede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. desember 2013 #4408 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg og storebror har tatt siste innspurt på julehandelen i dag. Veldig koselig å rusle for oss selv, uten å måtte tenke på amming og babyskrik. Han sier mye nå, og vi foreldre forstår, men andre sliter mer. Lys, gris, ku, pus, bleie, bil, nisse, mamma, pappa, brorens navn, lampe, ake, mer osv. Han snakker som en foss, både med seg selv og oss, er så moro! Masse kos, nussing og tull her også, han er så god. I går hentet vi juletre, og i kveld ble han helt vill da vi pyntet det. Jeg elsker smårollingtiden! Nå er vi ferdige til jul og jeg har sunket ned i sofaen med et vinglass. Herlig! God jul alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 22. desember 2013 #4409 Del Skrevet 22. desember 2013 Vi har foreløpig ikke klart å kutte ut alle melkeprodukter en hel dag (men hun har ikke fått ren melk eller yoghurt på to dager), og avføringen er fremdeles løs. I dag gulpet hun også opp litt pepperkake(? ikke noe sjakktrekk av besteforeldrene å gi henne det når hun er dårlig i magen akkurat) når hun tok formiddagsluren sin, og nå i kveld kom det opp litt fruktsmoothie som hun fikk før sengetid. Lurer på om jeg kan få i henne litt ris til middagen i morgen, og litt blåbær, banan og Ritz på formiddagen i håp om at det binder litt. Har flytende kull også, men vet ikke om jeg vil ty til det ennå, før vi evt. vet om hun reagerer på f.eks. melk. I helgen traff vi en av tremenningene til Frøken Fryd som er to måneder yngre enn henne, og jeg ble litt overrasket over hvor stor forskjell det var på de to. Når jeg tenker på hvordan frøkna vår var for to måneder siden, så var hun lengre fremme motorisk enn tremenningen hennes er nå (f.eks. spise med gaffel/skje selv, drikke av glass selv, klatreteknikk på møbler) og ikke minst hadde denne tremenningen (også jente) nettopp lært seg å gå, mens Frøken Fryd har gått i 8 måneder allerede (eller 6 mnd før tremenningen hvis vi korrigerer tiden). Klart alle barn er forskjellige og det skjer mye på kort tid i den alderen, men allikevel ble jeg litt overrasket. Spent på hvordan det blir med nestemann i magen. Kommer sikkert til å sammenlignes mye med storesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. desember 2013 #4410 Del Skrevet 23. desember 2013 Juletreet var en storslager her også. Så mye fint å se på! Hittil har vi bare hatt én nestenvelt, men jula er ennå ung... Deilig med noen dager fri nå! Småen våkner i fem-seks-tiden, men finner seg i å halvsove frem til vi begynner å lage lyd. Da hører vi med en gang "Hallo??" fra naborommet. Han er så herlig om dagen at jeg ikke har ord. Det har løsnet med pratingen, så vi får plutselig et innblikk i hva som rører seg oppi toppen der ("isse" er det mest spennende for tiden, altså "nisse"). Og han er stort sett veldig fornøyd med å være hjemme med oss. Skal stadig vise frem noe, bygge noe, dra oss ut av sofaen (for så å stjele plassen). Og bare for å runde av det sukkersøte med litt æsj: ista leverte han den STØRSTE dritten jeg noen gang har sett fra en så liten unge. Vi snakker appelsin-stor klump... God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #4411 Del Skrevet 23. desember 2013 Haley: Utfra våre erfaringer bør du kutte ALT av melk (dvs finlese innholdsfortegnelser) hvis det skal ha noe for seg å kutte for å se om det gir endring. Det kan også ta litt tid hvis magen først er sensitiv. Turnerose og mannen er begge sensitive for melkeprodukter, men etter å ha vært helt uten en periode, ser det ut til at Turnerose tåler mindre mengder en gang i blant. Hun har ikke slått ut på blodprøver, så for vår del er det "prøv og feil" som gjelder - det var hva legen anbefalte. Tror nok Snorkfrøken er av samme ulla, hun har ikke fått voldsomt mye melkeprodukter i sitt liv, men vi ser at hun blir løs i magen hvis hun f.eks. har spist is. Ellers er konsistensen nokså "normal". Ellers: Juletreet var en slager hos oss også, vi satte det opp på lørdag og pyntet det i går. Først var det visst litt skummelt, så stakk det litt (hun gikk bort og kjente på det, sa "AU!" mens hun skoggerlo og løp bort igjen - gjentatt ad infinitum ), og i går var det kjempemoro å plukke av pynten og bære rundt på de tingene hun syntes var finest (en julenisse og en pepperkakemann, begge kjøpt mtp at barn skal pille av treet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. desember 2013 #4412 Del Skrevet 23. desember 2013 Siste bæsjeprat på en stund; i dag har det vært tilnærmet normalt Men vi fortsetter å prøve oss uten mest mulig melk (å kutte helt ut får vi evt. gjøre når hverdagen er tilbake) God jul, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. desember 2013 #4413 Del Skrevet 25. desember 2013 Hvordan taklet deres små alt oppstyret i går? Småen ble helt stressa av alle pakkene. Klarte ikke å roe seg eller registrere hva som var i pakkene. Klær gadd han ikke pakke ut skikkelig en gang. Bare konstaterete at det var tøy og kastet bort. .. Ungen fikk en stabel med bøker, et par puslespill og noen kosedyr. Og litt klær, altså. I barnehagen hadde han laget telysholder og håndavtrykk. Veldig koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. desember 2013 Forfatter #4414 Del Skrevet 25. desember 2013 Her så det ut som om ungen var på speed. Hun droppet dagluren og holdt koken fra kl 9 til kl 21 ( ), men sluknet på sekundet da hodet traff puta, og hun har sovet godt i natt. Hun var helt i hundre av pakkene ("Patte! Patte! Patte!"), men kikket faktisk på de ulike tingene og lekte litt med det meste. Storlslagerne var dukken fra oss (Nils) som hun gikk og bar på hele kvelden, denne fra F-P (jeg har allerede sangene opp i halsen ), en liten verktøykasse av tre og et batteridrevet lokomotiv til Brio-togbanen. Ellers fikk hun bøker, puslespill, Duplo og Lego (merker godt at hun har eldre søsken, ja), litt klær, Trunki-koffert, lekeservise og da selvsagt iPad (!) fra svigers. Turnerose fikk også iPad, samt headset, så hun har sittet i sin egen verden hele morgenen. Tror muligheten til å stenge lillesøster "ute" var kjærkommen. Snorkfrøken hadde også laget telysholder (glassmaling), og en pose med pyntede pepperkaker. De spiser hun helst selv. Fra Turnerose kom det et juletre, en stor nisse laget av filt og treperler (skikkelig kul!), et nissehode, en ring med ullkuler og "smellbonboner" til å henge på treet. Superfint alt sammen, jeg blir så utrolig glad for de selvlagde gavene fra jentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. desember 2013 #4415 Del Skrevet 25. desember 2013 Vi ga L gaver nå og da igjennom hele dagen, slik at han ikke skulle få pakke-sjokk til kvelds Det fungerte veldig bra og han var oppholdt med mange fine nye leker hele dagen. (Dette fungerer sikkert ikke like lett med storesøsken i hus). Barna fikk så utrolig mye fint. Duplo, puslespill, klær, brio togbane (fra oss), penger og diverse andre leker. L hadde laget masse nydelig i barnehagen. Maleri på lerret, håndavtrykk med sånn "når jeg er liten-vers", et malt julehjerte og julestjerne. Jeg satt med tårer i øynene for hver ting jeg åpnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. desember 2013 #4416 Del Skrevet 25. desember 2013 Fløtepusen har vært en sann fryd og glede disse julegledene.. Hun elsker selskapelig lag, og hun har gått rundt juletre, danset litt, lekt masse, herjet endel, hoppet masse rundt (hopping er det siste STORE!) og spredd masse glede og energi i huset. Hun har elsket all den gode maten Hun åpnet et par gaver på julafta, og vinte av fryd når hun åpnet en dukke. Resten tok hun idag, det var kjekt med pakker. Klespakken var nok litt mindre spennende ja… (hun vinte av tegneutstyr også). En stråååålende fin julefeiring har det vært sålangt! Nå er vi hjemme og freden har senket seg over oss.. *smelter helt når jeg tenker på lille solstråla var* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. desember 2013 #4417 Del Skrevet 26. desember 2013 Her har det også gått veldig fint! Har åpnet pakket i flere dager, litt og litt. Klarte å få familien til å forskyve julemiddagen, og la gutta som vanlig kl.19. Herlig Småen koser seg med mye god mat, nye leker, og søskenbarn å leke med. Blir lite utetid da, stri vind her! Den ene ungen her blåste faktisk overende på flatmark i går, så det blir litt begrenset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. desember 2013 #4418 Del Skrevet 28. desember 2013 Litt begrenset med utemuligheter i møkkaværet, ja. Usj. Men småen ser ut til å være strålende fornøyd med å få herje rundt hjemme. Juletreet står ennå, utrolig nok Ungen klarte å skremme vannet av seg selv i dag morges. Han pilla på dvd-spilleren og klarte å svitsje over på radio = relativt høy statisk støy. Han satte i et hysterisk vræl og måtte reddes av flekken. Av en mor som pedagogisk nok holdt på å le seg fillete.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. desember 2013 #4419 Del Skrevet 28. desember 2013 Begrensa med utemuligheter her også. Mildvær og speilblank is over alt. Drista oss ut i går men gutten greide ikke å stå på beina så ble ikke noe hyggelig.. Er litt juleselskaper og sånn om dagen. L storkoser seg!! Løper rundt og herjer. Har så mange gode familiemedlemmer, så igår kunne jeg kose meg med mat og kaffe og kaker mens noen løp etter L og vesla gikk på rundgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 30. desember 2013 #4420 Del Skrevet 30. desember 2013 Lillemann koste seg på julaften, men syntes det var litt mye bråk så han forsvant inn i naborommet hvor det var Lego. Var ikke så veldig stas med pakker egentlig, det var like gøy med lekene til fetterne sine. Vi åpnet gaven fra oss på lillejulaften siden vi ikke skulle være hjemme, noen på julaften og noen 1.dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå