*Joyce* Skrevet 27. november 2011 Forfatter #421 Del Skrevet 27. november 2011 evil eve: Når har du UL? Vi skal på onsdag, grugleder meg! Schadenfreude: Her er magen definitivt på plass, men nå er jeg jo også 18 uker på vei i morgen... Den kom mye tidligere denne gangen enn i første svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 27. november 2011 #422 Del Skrevet 27. november 2011 Herlighet, tenkt at vi har komt til ordinær ULtid allerede! Om to uker er det vår tur også Her har magen vokst i perioder. Den ble plutselig "kjempestor" i uke 13 omtrent, men så ble det stop til ca denne uken. Nå ser jeg gravid ut, dongeribuksene er trange men mammabuksene passer ikke ennå.. Sist kom ikke magen før etter uke 20. I uke 13 denne gang og 22 sist gang hadde jeg like stor mage I dag har vi kost oss skikkelig. Søen låg fin og hvit når vi våknet. Vi laget god søndagsfrokost, gikk til svigers og leverte M for å bake julekaker. Jeg og mannen gikk hjem og ryddet-vasket-pyntet og nå koser vi oss med duplo (jeg må ha sofapause), julemanner, levende lys og fyr i peisen Jeg gleder meg sånn til jul. Første gang jeg har hatt det sånn, er sikkert fordi M er stor nok til å forstå hva som foregår og jeg vil at det skal bli en fin høytid for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. november 2011 #423 Del Skrevet 27. november 2011 Hehe. Jeg skjønner at jeg ikke trenger å være bekymret for manglende gravid-mage, med andre ord. Jeg er ikke blant de slankeste i utgangspunktet heller, er vel ganske rund i kantene... Men jeg gleder meg til det synes at det er en bolle i ovnen, ikke bare at det ser ut som jeg har spist masse boller Om ikke annet var det praktisk å fremdeles kunne få på seg penkjolen i familesammenkomst her om dagen. Jeg gjør regning med å måtte finne frem en litt romsligere en til jul, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 27. november 2011 #424 Del Skrevet 27. november 2011 Vi skal på UL neste torsdag, altså om halvannen uke. Gleder oss! Jeg har fått en stor og fin mage, ikke mulig for andre å tro det er noe annet enn babymage Har bestilt en god del klær fra Nelly.com. De hadde mye fint til vordende mammaer, og kvaliteten går HM en høy gang Formen min er stort sett bra, men har hatt to dager med spy nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. november 2011 #425 Del Skrevet 28. november 2011 Magen min er struttende og rund, og det er ihvertfall ingen tvil i ettersittende klær. Har lagt på meg fra 60 til 62kg siden august. Kjenner dere livmora godt når dere ligger på ryggen? Jeg pleier å ligge og kjenne på den hver kveld, synes det er så koselig Når legen skulle kjenne etter prøvde hun å "grave" seg innunder skambeinet, mene konkluderte med at det var for tidlig. Jeg synes jeg kjenner at den går mye lenger opp, og det har jeg sett bilder av på nettet også. Sa ikke noe om det til henne. Konkluderte med at legen ikke hadde peiling, hun var jo toppen 25år, og veldig usikker :gjeiper: Hva tror dere? Ellers sa legen at jeg måtte kjøpe støttestrømper og bruke dem hver dag frem til etter fødsel for å forebygge åreknuter og stygge bein. Noen av dere som bruker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. november 2011 Forfatter #426 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg kjenner livmoren godt, ja. Den går opp til navelen hos meg, men er nok lenger opp tidligere denne gangen enn hva den var i første svangerskap. Hehe, jeg er også skeptisk til unge leger ifbm graviditet, særlig om de ikke har barn selv. Fastlegen min hadde vikar da jeg var gravid med Turnerose, og hun gjorde en del bommerter. Som at ungen lå med hode ned og at hodet var festet, f.eks... Jeg kom inn på sykehuset med rier og fikk konstatert seteleie. Dette var jo naturlig nok mot slutten, da. (Da vi var på kontroll etter fødsel, var det forresten nokså opplagt at hun var gravid selv. ) Støttestrømper hver dag? Ikke for meg... Har brukt det i forbindelse med flyturer + at jeg brukte dem litt mot slutten av forrige svangerskap, da jeg hadde enormt med vann i kroppen, men hver dag? De er ikke så behagelige! Jeg fikk et par (små) åreknuter, men utover det kan jeg ikke påstå at beina mine har blitt særlig annerledes enn de var før graviditet. Åreknutene er jeg nok uansett disponert for, hvis beina til bestemor er noe å gå etter... Det som plaget meg mest var at beina så ut som tømmerstokker mot slutten, men det var vannet, og selv støttestrømpene klarte ikke å hamle opp med det, selv om de gjorde at beina ble ørlite mindre hovne. Nå om dagen må det dessuten ullsokker til, og støttestrømper av ull har jeg enda til gode å finne. --- Her forbanner jeg spyingen i dag. Jeg er så LEI av å kaste opp at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er ikke så kvalm lenger, sånn gjennom dagen, men jeg kaster opp nesten hver morgen og tidvis en gang eller to til utover dagen. Slitsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 28. november 2011 #427 Del Skrevet 28. november 2011 Min fastlege (som jeg forøvrig byttet til i vår og enda ikke har vært hos) har også en vikar for øyeblikket (siden hun er i svangerskapspermisjon) og hun er nok ikke noe særlig mer enn 26-28år, og har ikke barn selv. Synes det gikk greit på første kontroll fordi hun tydeligvis hadde lest seg litt opp (eller kunne fra før?) på svangerskapsomsorg og graviditet. Men på neste kontroll i uke 24 (midten av februar) tror jeg fastlegen min er tilbake, og det blir fint å følges opp av noen som har litt mer erfaring. Føles på en måte litt mer betryggende i første svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. november 2011 #428 Del Skrevet 28. november 2011 Bør begynne med støttestrømper på jobb snart.. Går og står mye. Ellers kjenner jeg jeg livmora godt jeg også. Kjente den for et par uker siden. Nå synes det godt på magen også, selv om det bare er en liten bul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 28. november 2011 #429 Del Skrevet 28. november 2011 Heldige dere som skal på UL snart, jeg fikk time bare i uke 21! Synes det er så lenge å vente ennå, er nå i uke 16 snart, har fått mage allerede og bekkenløsning fra uke 12. Ikke noe moro og det er så leeeeenge til mai! Vet ikke hvordan skal jeg klare meg, blir bare verre og verre, fikk henvisning til fysioterapeut men det fins jo ingen fysioterapeuter som har tid! Må nok betale alt selv som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. november 2011 #430 Del Skrevet 28. november 2011 Et litt rart spørsmål : Vet dere om det er normalt å klø på puppene når man er gravid? Mine klør noe sinnsykt, særlig rundt og på brystvortene. Er nesten redd det skal være noe slags sopp eller lignende, men kan ikke se noen forandring i huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. november 2011 #431 Del Skrevet 28. november 2011 Et litt rart spørsmål : Vet dere om det er normalt å klø på puppene når man er gravid? Mine klør noe sinnsykt, særlig rundt og på brystvortene. Er nesten redd det skal være noe slags sopp eller lignende, men kan ikke se noen forandring i huden. Jeg har det på samme måten. Blir hel sprø. Men det er helt normalt så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. november 2011 #432 Del Skrevet 28. november 2011 Godt å høre at det ikke bare er meg. Si fra om du hører tips for å lindre det Nå har jeg bestilt garn og oppskrifter fra Nøstebarn, og gleder meg til å sette igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. november 2011 #433 Del Skrevet 28. november 2011 Det skal jeg! Håper jeg finner noe, for det er noget slitsomt. Tror det klør fordi vevet strekker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. november 2011 Forfatter #434 Del Skrevet 28. november 2011 Det skal jeg! Håper jeg finner noe, for det er noget slitsomt. Tror det klør fordi vevet strekker seg. Og fordi melkekjertelene driver og forbereder seg på amming. Husker det fra første svangerskap, men har ikke merket noe til det denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. november 2011 #435 Del Skrevet 28. november 2011 Aha, takk! Det er heldigvis ikke uutholdelig, så det er vel bare å bite tennene sammen Lettere å "lide" når det er for en god sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 28. november 2011 #436 Del Skrevet 28. november 2011 *Joyce* : Vi skal på ul om ei uke, mandag 5 desember Fått litt mage, får se om bildet kommer opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 28. november 2011 #437 Del Skrevet 28. november 2011 Var hos gynekolog idag og ble satt på medisin mot SVF. Fikk det forrige gang, og legen var klar på at det da var en ganske alvorlig og akutt variant, så det må vi prøve å forhindre med medisin. Gleder meg veldig til fredag neste uke, da har jeg privat ul. Skal bli så godt å få vite om det er liv der inne! Tørr ikke slippe gleden løs før det. Kjenner på gryende håp og forventning, men vil ikke slippe det til, la det blomstre, før jeg vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 29. november 2011 #438 Del Skrevet 29. november 2011 Nå har jeg kjent de første skikkelige sparkene For en herlig følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. november 2011 #439 Del Skrevet 29. november 2011 Gleder meg veldig til fredag neste uke, da har jeg privat ul. Skal bli så godt å få vite om det er liv der inne! Tørr ikke slippe gleden løs før det. Kjenner på gryende håp og forventning, men vil ikke slippe det til, la det blomstre, før jeg vet... Kjenner meg veldig igjen her. Litt over en uke igjen.. Akkurat nå merker jeg jo så inmari lite til knøttet. Ikke har jeg murringer, og kvalmen er nesten borte. Smakte til og med på kaffe her om dagen, og den smakte som vanlig. Dorey: Så herlig! Gleder meg til å kjenne bevegelser, jeg og. Var på vekta i dag og ser at jeg har gått opp mer enn jeg liker. 3,5 kg hittil, og det er ikke så bra... Men jeg har oddsene litt mot meg. Gikk ned ganske mange kilo før jeg nå ble gravid, og spiste igrunn veldig minimalt (uten å sulte meg). At jeg i perioder nå knapt har orket å spise annet enn pølser og pommes frites, pluss den evinnelige småspisingen for å dempe kvalmen har nok ikke vært bra for kroppen min. Satser på at det blir lettere å spise fornuftig når kvalmen nå ser ut til å ha roet seg... den store skrekken er å ende opp som en sperreballong før fødselen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. november 2011 #440 Del Skrevet 29. november 2011 Nå har jeg kjent de første skikkelige sparkene For en herlig følelse! Så gøy!! Hvordan var det, fortell?? mest mulig nøyaktig takk... :gjeiper: gleder meg til å kjenne mine første. var du sikker i din sak? Har du kjent noe som helst før nysgjerrig...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå