Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Mini har begynt å sende meg ut når hun skal sove, og det er utrolig deilig etter x antall mnd hvor vi har måttet vente til hu har sovna. Orka rett og slett ikke å ta kampen med å sovne av seg selv aleine så tidlig som med storesøster.

Er og inne i en jobbsøke periode, kjedelig med avslag :/ Toppa seg litt den dagen det kom en tlf, en mail og et brev med avslag :P Men fortsetter å søke, kan jo ikke gjøre annet. Men jobber på gamle"før barn" jobben enn så lenge. Godt betalt, men dessverre både tung for kroppen og ikke forenbar med mannens jobb i lengden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jammen ikke verst å ønske seg flere barn, så tidlig etter at nr. to kom til verden, Stinelin! :) Vi har alltid sett for oss 3 barn, men etter nærmere 6 uker med konstant hodepine, ekstrem trøtthet og en del kvalme, så kjenner jeg at to er mer enn nok :ler:

..men så får vi se når minstmann nærmer seg 2-3 år om jeg er like bestemt da :tongue:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset med å få to barn tett var å bli uplanlagt gravid rett etter nr.1, slik at vi slapp å tenke på om vi var klare for en til. Håper nesten det skjer igjen om et par år, for det er jo en terskel å komme over det med å starte prøving. Samtidig er det viktig å være enige, og jeg er veldig opptatt av at begge to må ville det like mye. Derfor holder jeg tett til mannen evt. ser ut til å være klar for en til. Men begge ungene blir bare skjønnere og skjønnere, og det hadde vært stas å ha tre barn tilslutt! Vi har jo begrensning på tre barn, og jeg vil gjerne benytte de mulighetene vi har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder en oppfølger, er jeg egentlig veldig delt. Som Stinelin sier er det nesten så jeg håper på et arbeidsuhell, sånn at jeg slipper å gjøre en så nøye vurdering og bare heller måtte takle det som dukker opp :fnise:

Det behovet jeg følte tidligere for å få en mulighet til å oppleve en litt enklere babytid (en periode måtte jeg ha det som mental krykke at jeg kunne få "en sjanse til" med en ny baby, når jeg syns så mye var så vanskelig med den jeg hadde) er borte, heldigvis. Akkurat nå er også savnet etter all kosen med amming, samsoving og permisjonstid heller ikke spesielt sterkt.

Det er sikkert litt tidlig ennå, for jeg syns såvidt vi nå begynner å få skikkelig teken på ting. Vi får sove om natta, Småen er tilfreds i hverdagen, vi leker og tøyser og jeg har akkurat passe med overskudd til å få gjort det jeg trenger OG litt til. Og så vet jeg ikke en gang om jeg tør å gå gravid enda en gang. Den hersens sykdommen min er endelig under kontroll med nye piller, men disse kan jeg ikke ta mens jeg er gravid. Det ville sikkert gått greit, men det ville antagelig betydd en delvis sykemelding i svangerskapet og mye trøtt og sliten Schaden.

Og så koster det enda mer penger da... Som er det teiteste motargumentet, men jeg har fremdeles ikke helt vent meg til at vi har gått fra en ganske romslig økonomi til å måtte passe litt på hva vi bruker pengene våre på.

Men så er jo Småen helt herlig og jeg fryder meg enormt over å følge utviklingen hans. Jeg ønsker jo egentlig at han skal få søsken, og en eventuell lillebrøster ville sikkert vært minst like herlig og morsom som storebroren.

Nei, mye å tenke over. Men først vil jo altså mannen at jeg skal få NYTE kroppen min. Lurer på om det betyr at jeg får lov til å kjøpe meg ny kjole til julebordet? :lur:

/babling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de første pepperkakene på plass i vinduet i barnehagen og det går visst helt greit foreløpig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :fnise:

Skal deres bhg ha lucia med de minste? Vi har fått invitasjon nå. I vår bhg har de det på ettermiddagen, det er en fin løsning tror jeg. Må få slengt meg rundt og sydd lucia-drakt til lillefrans. De blir nok supersøte :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal visst bake lussekatter i barnehagen vår, men ingen Lucia med de minste. Lykke til med den.. prøvde å lage håndavtrykk i sånn lufttørkende leire med Småen, og det tok ham sånn cirka ett mikrosekund før han hadde hele leirefaenskapet i kjeften.

Og 'a mor måtte panisk grave det ut og så ni-lese på pakka om det var giftig.. :rodme:

De store planene jeg hadde om harmoniske, koselige juleforberedelser der Småen blid og fornøyd hjelper til med julebaksten, må vel vente et par år. Han ville jo spist all pepperkakedeigen før jeg får sagt sirupssnipper! :rolleyes:

Men syns det høres søtt ut med Luciafeiring for de små! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag var STOR suksess! Panertsei gikk ned på høykant, og etter å ha spist en 100grams filet tagg Småen seg til halve min også. :fnise:

Skal nevnes at han selvsagt ikke rørte tilbehøret, så det ble litt fisk og masse poteter og ertemos på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lucia på de minste her, men grøtfest med nisslue og julebord med finstas skal de ha! Artig! Glad de ikke skal ha lucia for jeg hadde grini meg ihjæl :ler:

Her går kjøtt og sånn ned på høykant, men han brekker seg av poteter... Grønnsaker og salat plukker han bare ut og legger på bordet.. Mais kan til nød spises...(og komme ut igjen hele :hoho: )... Synes det er så rart dette med grønnsaker, for han spiste det meste før..Men nå skal han liksom være så kresen :klo:

L elsker å være med på baking/matlaging! Det er så utrolig gøy og vi kan slå ihjel masse tid når han har fri fra barnehagen med å bake ting :nigo: Spørs hvor enkelt det blir når lillebrøster har entret verden..Vi skal i alle fall bake pepperkaker på søndag! Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara: samme greia med grønnsaker her. Sopp og paprika går fremdeles, men ellers må det gjemmes i saus og slikt. Mye kan feks gjemmes i pasta- eller pizzasausen om man har en god stavmikser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er grønnsaker heldigvis veldig populært, spesielt kokte gulrøtter. Og sitronsaft og hvitløkskrutonger! :icon_lol: Idag har vi vært på julegateåpning og fått pakke hos nissen, det var moro. Men hesten til nissen var mest populær, han skjønner ikke det med nisser. Heldigvis var det klementin og kransekakestang i godteposen, akkurat passe søtt og godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bake pepperkaker i år. Regner med at han kommer til å spise en del deig, men det får ikke hjelpe. Han synes det er veldig gøy å være med å lage mat og nå har han fått sin egen kjevle.

Apropos nestemann så er jeg sånn rimelig klar for å bli gravid igjen, men som dere vil jeg gjerne at det skal være et "uhell", sånn at jeg liksom kan unnskylde meg med det når det blir for slitsomt. :fnise: Men det er et par ting som jeg gjerne vil ha gjort først. F.eks må lillemann begynne i barnehage og vi har planer om å flytte i løpet av neste år. Jeg har begynt å tenke at det kanskje holder med to, jeg som alltid har sett for meg tre barn. ;) Men mye kan jo endres.. Enn så lenge jobber jeg med å få mannen klar for nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Unknown

Gratulerer med en lillesøster,Ara :)

Vår barnehage feirer Lucia, jeg grugleder meg for jeg blir så rørt! De er jo så fantastisk fine når de kommer inn med lys og synger lucia-sangen :grine: Ingen oppgaver til oss voksne da, ingen sying eller noe sånt :tongue: Barnehagen holder med alt, til og med forkost til foreldrene :)

Ellers spiser T ingenting. Ingen middag eller kvelds verken i dag eller i går. Han spiste litt i barnehagen, men mindre enn vanlig. Håper det er en tann som plager, så det går over snart og ikke blir noe alvorlig.

Vi (mest mannen) har alltid hatt lyst på mange barn, gjerne 4 for hans del. Men jeg vet ikke om jeg orker en gang til. Jeg er så misunnelig på en venninne som nå er i uke 30 og verker ser eller føler seg gravid omtrent. Tenk å få ha det sånn! Men vi får se, det tok en stund (2 år) før jeg klarte å tenke tanken på nr.2 også, men når tanken var der så var det bare å kjøre i gang prøvingen :ler: Nå er det jo også praktiske ting som studier, jobb, økonomi osv som må ordnes litt på før det i det hele tatt er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...