Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den dressen har jeg også kjøpt, den ligger på posten og venter nå :jepp: jeg bestilte i 74/80 for å være sikker på at den holder til våren. 62/68 ville sikkert passet perfekt her nå, men jeg tror heller jeg bretter opp ermer og bein en stund. Kanskje den passer litt neste høst heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Ulldressene er ganske så romslige i størrelsen. T har brukt sin noen mnd allerede, så vi kjøpte i 62/68, tipper vi kan bruke den til januar/februar :)

Her er julegavelisten omtrent ferdig, blir nok lite bilder i år, vi får heller gi bort bilder neste år :jepp: Jeg venter bare på at mannen skal få tid til å være med på handlingen, jeg orker ikke dra alene. Og selvfølgelig er det jo fotballkamper hver lørdag fremover, så ser ut som om vi må ta to halve dager Er det mulig å være så avhengig? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å den dressen skal jeg også ha! Men mon tro i hvilken størrelse? Han bruker 74/80 nå liksom :klo:

Vi har kjøpt flotte kanvasbilder av plutten till alle besteforeldre og oldeforeldre. Med et så vakkert motiv kan vel ingen bli misfornøyde :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Å den dressen skal jeg også ha! Men mon tro i hvilken størrelse? Han bruker 74/80 nå liksom :klo:

Vi har kjøpt flotte kanvasbilder av plutten till alle besteforeldre og oldeforeldre. Med et så vakkert motiv kan vel ingen bli misfornøyde :nigo:

Jeg ville kjøpt den i 74/80 jeg :) Det bruker T også i vanlige klær, han var 68 cm og 7,2 kg på 5 mnders kontrollen, sånn til sammenligning!

Bilde av smårollingene kan da aldri være feil? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir dressen kjøpt i 74/80. Vinteren er jo ennå lang... *mumle* Småen var 65 på 3mnd-kontrollen, men vet ikke hvor mye han har strekt seg den siste måneden. Noe av 68-tøyet begynner å bli litt snaut, mens det meste av 74-tøyet er litt i største laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Nøstebarn-dressen i 74/80, og den passer fint til Snorkfrøken nå. Hun er 71 cm. Den varer neppe helt til våren her...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nøstebarn-dressen i 74/80, og den passer fint til Snorkfrøken nå. Hun er 71 cm. Den varer neppe helt til våren her...

Heh. Burde kanskje vært på helsestasjonen og målt lille krapylet før jeg bestilte, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Nøstebarn-dressen i 74/80, og den sitter fint nå (han er 65 cm). Trenger ikke brette opp, fasongen er så fin med ermer og bein. Og så er den så lett å ta på, romslige armer å bein som man trer fort på! Storebror brukte den både første og andre vinteren sin faktisk, så den varer kjempelenge. Men - det er ullFLEECE, ullfrotte-dress er noe annet. Det har jeg også, og de er også supre, f.eks. som mellomlag for store barn, og som alt mulig for små barn. Pysj på kaldeste vinteren også.

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på om du skal gå til psykolog Stinelin. Egentlig så burde alle mennesker gå til psykolog iblandt, og foreta en mental storrengjøring. Folk går til lege og tannlege, men ikke psykolog. Det er jo egentlig helt feil å bry seg mer om tennene sine, enn om hodet!

Barselgruppen min er jeg veldig fornøyd med, vi er en gjeng på ca samme alder og mye likt i livssituasjon. Utveksler erfaringer med både småbarn, storesøsken, yrkesliv, ja prater om alt mulig. Er ikke bare tørrprat om bleier, heldigvis. Masse latter og historier, og ikke minst, deler frustrasjoner over barn som våkner alt for tidlig og ikke vil sove og ikke vil spise og og og... det er godt å ha et sted man kan snakke ubegrenset om slikt. Jeg håper vi vil holde kontakten i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen fikk prøve sin første mat ikveld, han er litt rastløs og promper mye, har ikke bæsjet på to dager. Ny rekord for ham. Så da prøvde vi oss på litt sviskemos ikveld, får se om det ordner opp. Første gangen han har hatt promper som lukter også, så noe er ikke helt som normalt i den lille magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen fikk prøve sin første mat ikveld, han er litt rastløs og promper mye, har ikke bæsjet på to dager. Ny rekord for ham. Så da prøvde vi oss på litt sviskemos ikveld, får se om det ordner opp. Første gangen han har hatt promper som lukter også, så noe er ikke helt som normalt i den lille magen.

Sviskemos holder maskineriet i gang her for å si det sånn, hehe. Da jeg hadde vært litt slapp med å gi ham det hadde han kjempevondt i magen og det kom bare små M-kuler ut. Så da kjørte mor på med et helt glass sviskemos, og dagen etter kom to breddfulle bleier etter hverandre ;)

Takk for størrelsestips om dress! Forløpig har vi en tjukk ulldress fra Name-it som passer fint. Dog er den rosa (kostet 100 kr), så jeg får stadig spørsmål om det er en jente :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt barselgruppe-pratet drømt jeg i natt at dt var KG-barseltreff i stua vår. Litt trangt, men veldig koselig :fnise:

Egentlig så burde alle mennesker gå til psykolog iblandt, og foreta en mental storrengjøring. Folk går til lege og tannlege, men ikke psykolog. Det er jo egentlig helt feil å bry seg mer om tennene sine, enn om hodet!

Så sant, så sant! :Nikke:

Jeg har tenkt mange ganger de siste årene at det hadde vært godt å lufte tankene sine for noen utenforstående av og til, men det blir av en eller annen (dårlig) grunn bare med tanken.. :roll:

Endret av Haley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt at prompene begynner å lukte når de begynner med mat? Småen har i hvertfall begynt å smelle av noen stinkbomber. Bæsjen har også gått fra å ikke lukte noe særlig til å være sånn at det kommer dødningskalleformede gasskyer ut av bleia når den tas av... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke normalt at prompene begynner å lukte når de begynner med mat? Småen har i hvertfall begynt å smelle av noen stinkbomber. Bæsjen har også gått fra å ikke lukte noe særlig til å være sånn at det kommer dødningskalleformede gasskyer ut av bleia når den tas av... :fnise:

Her også. Grøss og gru :fise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på om du skal gå til psykolog Stinelin. Egentlig så burde alle mennesker gå til psykolog iblandt, og foreta en mental storrengjøring. Folk går til lege og tannlege, men ikke psykolog. Det er jo egentlig helt feil å bry seg mer om tennene sine, enn om hodet!

Så sant, takk for fin vinkling! Har faktisk fått ut finger'n og bestilt legetime! :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Åhhh.. Lillemann har begynt å tulle med sovingen.. Virker kjempetrøtt etter amming, men blir plutselig lys våken når han legger hodet ned på puta eller våkner etter fem minutter. Blid som ei sol, men nekter å sove. De siste kveldene har mannen tatt dype knebøy så lenge at er skikkelig svett, og dette måtte han gjenta flere ganger. I kveld sovnet han ved siden av meg i senga vår en eller annen gang etter åtte, og jammen sovna ikke jeg også.

Våkner mellom åtte og ni om morgenen isteden for mellom seks og sju. Virker som om han er gått fra å være A- til å bli B-menneske. Passer meg ganske dårlig.. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slik gyngestol /vippestol fra fisher price med justerbar rygg så hun ligger ikke mens hun får mat ;) Har sitti i bilstolen også, funker greit det og. Men du verden så fornøyd hu blir da hu fikk prøve å sitte bittelitt i den hvite høye ikea stolen med ei pute, gliste fra øre til øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohair: håper det ordner seg snart igjen, men mistenker de er langt fra så forutsigbare som vi ønsker, disse småtrolla. (Syns forresten åttetiden høres helt herlig ut, her har småen holdt det gående til nærmere ETT de siste dagene. Ikke gidder han sove sånn han har gjort på dagtid heller, lille teitingen... :bond: Mager trøst kanskje? Jeg liker å leke "noen har det verre enn meg"-leken.)

Småen har fått litt sviskemos i grøten sin de siste dagene. Syntes liksom det hadde kommet så lite i det siste.. og jommen fikk det ikke fart på sakene og! Du vet det er et dårlig tegn når du hører "Oi!" fra badet (ja, pappaen var så heldig å få ta bleia)... må bare si at moderne bleier er et. av. verdens store underverk. At det der ikke rant over, er intet mindre enn et mirakel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna vår sov endelig natta gjennom (bortsett fra amming) i fire netter etter nesten en måned med nattevåk 1-2 timer hver/annenhver natt, og så måtte jeg skryte litt av det til mamma og da snudde selvfølgelig hele opplegget og vi var oppe fra 05.15 til 06.45 i dag :roll: Jeg har sagt det ørten ganger før, men neste gang bestiller vi en sovebaby, for det glemte vi tydeligvis å kryss av for denne gangen :klaske: Heldigvis har jeg bittelitt søvnoverskudd å ta av i og med at vi fikk noen netter uten nattevåk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...