Haley Skrevet 16. oktober 2012 #2441 Skrevet 16. oktober 2012 Ara: Beklager, jeg mente selvsagt han! Er så vant til å skrive "hun" så det går litt på autopilot Jeg skal nok ta noen uker ulønnet permisjon etter at den lønnede permisjonen (100%) er over, og deretter blir det pappaperm og sommerferie før frøkna skal i barnehage i august. Skulle gjerne vært hjemme til hun var 1,5-2 år, men 14 måneders alder synes jeg allikevel ikke er avskrekkende tidlig å begynne barnehage. Blir nok 80% stilling på meg når jeg begynner på jobb igjen, ihvertfall etter sommeren, slik at hun får en "fridag" hjemme med meg.
ara Skrevet 16. oktober 2012 #2442 Skrevet 16. oktober 2012 Mannen her i huset er foreløpig sykemeldt og han har sagt opp jobben da drittsjefen hans har stjålet penger av han og diverse. Håper han greier å skaffe seg en godt betalt jobb slik at jeg kan gå hjemme med småen litt lenger enn planlagt... L vil jo også være 15 mnd i august så det er ikke suuperkrise om han må i barnehage da. Dessuten kan jeg jo jobbe litt mindre og heller ha han hjemme en eller to dager i uka. Finnes jo et hav av muligheter...Men får jeg sjansen til å bli hjemme et år til så er valget enkelt!
Stinelin Skrevet 16. oktober 2012 #2443 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg klipper neglene hans ofte, flere ganger i uka. Bruker en vanlig negleklipper, eneste jeg får til. Lille synes det er helt greit Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjon framover? Jeg har såå lyst til å gå hjemme til L blir litt større. Tanken på å sende han i barnehagen når han såvidt er bikket året gjør meg skikkelig trist!! Tenkte kanskje på barnehage fra august, da er han 15mnd. Mulig han blir hjemme lengre, bestemora hans tilbød seg ihvertfall å få til en ordning slik at jeg får gjort noe annet noen dager i uka
Gjest Alabama Skrevet 17. oktober 2012 #2444 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Jeg regner med at det blir barnehage fra august, men har egentlig ikke så lyst. Vi får se det litt an. Om det ikke går, så får en av oss jobbe redusert sånn at vi kan ha han hjemme. Jobber turnus begge to, så vi kan sikkert få det til med litt god planlegging. Jeg bruker også negleklipper, synes riving og biting var helt håpløst.. Gjør det kanskje en gang i uka. Merker godt når jeg gjør det for sjelden. Han har begynt å klype og klore sånn i puppen mens han spiser. Endret 17. oktober 2012 av Alabama
ara Skrevet 18. oktober 2012 #2445 Skrevet 18. oktober 2012 Negleklipper her også. Funket å rive i begynnelsen men ikke nå lenger.. I går rullet L fra rygg til mage!! 2
evil eve Skrevet 18. oktober 2012 #2446 Skrevet 18. oktober 2012 Har aldri klart å rive neglene til M, bruker neglsaks eller neglklipper. Sånn ellers fyker dagene avgårde, har nesten aldri tid til å svippe innom KG, men prøver å få vært innom innimellom :-)
Schadenfreude Skrevet 19. oktober 2012 #2448 Skrevet 19. oktober 2012 Øhm... Siden jeg fått en baby som gulper først NÅ, lurer jeg på om dere skifter antrekk med en gang det gulpes såpass at det blir litt fuktig? Det begynner vel å lukte litt etterhvert? (Den gulpebabyen jeg hilste på, stinka i hvertfall no helt utrolig gulp.. ) Som regel kommer det bare en munnfull eller to, men det tar meg like mye på senga hver gang. Er jo ikke vant med at maten kommer opp igjen..
ara Skrevet 19. oktober 2012 #2449 Skrevet 19. oktober 2012 Har ikke erfaring med gulpebaby selv, Schaden. Men jeg har skiftet på L de få gangene det har kommet opp en liten skvett. Men jeg er kanskje litt for nøye på sånne ting. Tror jeg er ekspert på å skifte bleier litt for ofte også! *** L har begynt å bli helt klovn i senga før han skal sove. Jeg må inn hundre ganger og legge han riktig vei igjen, for han ligger på kryss og tvers i senga hele tiden. Det er så utrolig komisk men samtidig litt slitsomt. Har prøvd å pakke dyna skikkelig godt rundt han men det hjelper ikke. Gode tips, anyone?
Schadenfreude Skrevet 19. oktober 2012 #2450 Skrevet 19. oktober 2012 Sengepose? Jeg har en liggende til når småen blir mer ormete, men vet ikke hvor godt det funker ..
ara Skrevet 19. oktober 2012 #2452 Skrevet 19. oktober 2012 Ja, kanskje slik sovepose hjelper..Men vil tro han greier å orme seg rundt alikevel..Men er jo verdt å prøve. Dyna forsvinner titt og ofte den også, så da er jo soveposen til nytte uansett!
Schadenfreude Skrevet 19. oktober 2012 #2453 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg kjøpte min på Ikea, av alle ting. Syns det var stiv pris på de i den nettbutikken :s
Gjest Alabama Skrevet 19. oktober 2012 #2454 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg må bare si at jeg synes det er så hyggelig at det er så mye aktivitet i denne tråden fortsatt.
ara Skrevet 19. oktober 2012 #2455 Skrevet 19. oktober 2012 Enig med deg Schadenfreude! Hvor mye kostet de på Ikea? Jeg skal sjekke litt rundt på babybutikker i byen her.. Har ofte mye salg! Jeg elsker denne tråden her! Får så mye inspirasjon og svar på ting jeg lurer på! Også virker dere som en gjeng med hyggelige og flinke flotte mammaer!
Schadenfreude Skrevet 19. oktober 2012 #2456 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) De har jo en hel haug (se "barnerom" og så "babytekstiler" )! Jeg betalte 130 for min. De har noen til 150 også, men de er større. Jeg liker tråden vår, jeg og! Apropos det, her om dagen var det ett år siden jeg sto med en positiv test i hånda, lettere forvirra.. Og mannen som sa jeg innbilte meg ting. Hmf. Endret 19. oktober 2012 av Schadenfreude
ara Skrevet 19. oktober 2012 #2457 Skrevet 19. oktober 2012 Skal gå inn å sjekke. Hyggeligere priser høres det ut til!
ViljaH Skrevet 19. oktober 2012 #2458 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg skifter med en gang det kommer gulp. Gjør en snuse-tedt, og hvis det lukter, så rett av. Vil ikke at fine babyen min skal stinke! Jeg synes gulpe-lukt er fælt da. Nå hører det med at han ikke gulper hver dag, et par ganger i uken ca. Vet ikke hva jeg hadde gjort om han gulpa 10x om dagen. Sannsynligvis kjøpt en haug billig-klær på HM en str for stort, så jeg kunne vasket og tørketromlet det ihjel Tråden for første barnet mitt lever også enda, om enn med mindre aktivitet, der har hele gjengen just rundet 3
ViljaH Skrevet 19. oktober 2012 #2459 Skrevet 19. oktober 2012 For 1 år og tre dager siden fikk jeg positiv test - lykke! Selv om det blir litt enfoldig og slitsomt iblandt i denne permen, må jeg si jeg elsker å være mamma 1
Stinelin Skrevet 19. oktober 2012 #2460 Skrevet 19. oktober 2012 Her er det litt gulping, og jeg skifter stort sett hver gang, bortsett fra om jeg vet at vi snart skal skifte til pysj, eller andre klær likevel. Bruker bare ullklær, de blir ikke våte og kalde av gulp, bare illeluktende Gutten vår ormer seg også rundt i senga. Løsningen min er å la han holde på, og når han sovner legger jeg dyna bedre på slik han ligger, uansett om han har hodet i fotenden. Samma det vel! :gjeiper: Snur på ham om han må opp for å rape, ellers får han ligge. Har vurdert nattpose fra ManyMonths. Koster litt, men jeg tenker at den skal jo brukes til flere unger, blir rimeligere når man deler på flere. Synes også tråden er veldig trivelig og ikke minst nyttig! Artig å "snakke med" andre med unger på samme alder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå