Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo forskjell fra barn til barn det der! Utrolig kos å følge utviklingen hvertfall. Her går skravla i ett sett hele dagen! Morsomt! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at gutten din ruller, Dorey!

Nå skal vi til manuellterapeut på fredag, håper hun kan hjelpe oss... Sovingen har ikke blitt enklere den siste uka, heller verre. Krysser fingrene for at det er løst til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veier nå 6,2 kg og har altså vokst 3,2 -> 6,2 på litt over 6 uker.. Vi har lite problemer med lekkasjer da lårene fyller godt ut bleien, hehe. Bortsett fra i helgen, da ble det megalekkasje 2x på en time, akkurat når vi var på besøk.. begynte da å ha med flere skift i stellebag. Vi har også tissrlaken under meg/baby i senga. Her en kveld gulpet/kastet han opp stor mengde melk midt på natta etter amming. Vi valgte også enkel løsning med håndkle over sølet.. jeg bruker og gulpeklut under puppen, hcis han får for mye i munnen så bare spytter han det rett ut. Bruker også siklesmekke til det formålet, når det ikke er for varmt da som nå - jippi! Idag skal jeg bare slappe av og kose baby etter hektisk forrige uke og helg. Deilig i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Gutten min veier nå 6,2 kg og har altså vokst 3,2 -> 6,2 på litt over 6 uker..

:hakeslepp: En halvkilo i uka!! Lillemann er rundt 6 kg nå, han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViljaH sa jo at hun hadde nok melk :fnise: De spiser som spurver, disse små. (spurver spiser nesten sin egen kroppsvekt daglig, så uttrykket "å spise som en spurv" er helt på bærtur)

Enda godt vi ikke må spise tilsvarende prosent av kroppsvekta vår! For ikke å snakke om å legge på seg såpass..

Småen har lagt på seg rundt kiloen på fem uker. Men så har jeg styret frem og tilbake med både ammingen og tillegg . Mistenker at han har blitt ganske mye lengre, syns i hvertfall at babyen har blitt kjempestor.

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har han vokst fort, ViljaH!! :)

Men folkens! Har dere babycall? I så fall hvilken og i hvilken grad er dere fornøyd?

Vi fikk babycall av et vennepar og den er vi ikke helt fornøyd med, og etter å ha sjekket på nett så har den ikke særlig godt rykte på seg heller...

Vi la lillemann i stad i håp om å få sett en film i hjemmekinoen..men babycallen vil ikke..og da vil ikke mammaen heller...hehe! Tenkte rett og slett å kjøpe en ny i morgen. Men tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skjønner det ikke helt selv. Jeg ser jo han har valker på underarmene og en dugelig dobbelthake, men synes ikke han ser feit ut egentlig, bare god og rund vanlig baby. Han er fast og kompakt i kroppen da. Cellulitter på rompa, hehe. 57 cm lang så har vokst 8 cm også. Men 62 er trangt! Vasket opp noen supersøte dresser i 62/3mnd etter storebror forrige uke, de må jeg bare legge bort igjen etter en gangs bruk. De er for korte. Synd, jeg er veldig glad i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har SuperNova. Har ikke brukt den ennå, men kjøpte på anbefaling fra flere. Kjøpte forresten brukt, for den var dyyr..

Ser ut til å bli en fin dag i dag! Kanskje jeg får sittet litt ute i sola?

Det er kjipt med tøy som ikke passer .. enn så lenge har småen vokst ut av noen standardbukser, men også en helskjønn pysj ble knapt brukt en gang.

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser fort, disse små, ingen tvil om det! Snorkfrøken ligger et par cm og noen hundre gram "bak" Turnerose, men jeg tror fortsatt de er veldig like størrelsesmessig - det er bare det at Snorkfrøken ble født så mye tidligere ifht termin. Vi bruker 68 i bomullstøy nå, mens ulla i 60/62 fortsatt holder fint. Ihvertfall med bodyforlenger...

Vi har en Doro BM50, veldig godt fornøyd med den. Den er fra 2009, så har ihvertfall overlevd i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har supernova fra 2009. Brukt mye, funker bra. Valgte den pga sender ikke ut stråling hele tiden som mange andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Philips Avent SCD600, med videofunksjon. Den funksjonen var god å ha i starten, men føler ikke like mye behov for den nå. Kanskje om vi skal overnatte hjemme hos besteforeldrene for da er soverommene i en annen etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Philips SCD505/00 Babymonitor i dag.http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=658165 Har testet den og er forløpig storfornøyd! Klar og fin lyd og god rekkevidde og signaler. Den spiller vuggeviser til lillemann også :) Så nå blir det film i i kjelleren sammen med kjære, mens L sover oppe på rommet! Gleder meg!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte bader dere babyen? Badet vårt er litt uegnet til sånt, egentlig, så bading innebærer litt plunder. Bader to ganger i uka, men vasker hele ungen med klut morgen og kveld.

Ellers.. fjernet det store håndkleet i senga under meg i går, fordi det bare krøllet seg mens jeg sov. Tenkte at "jaja, nå har jeg ikke lekket melk på lenge, det går nok bra"... Det gjorde det altså ikke. :rolleyes: Må kanskje begynne å sove med BH og ammeinnlegg? Men da er jeg redd puppene blir såre.. føler at de trenger litt luft innimellom, liksom. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bader dere babyen? Badet vårt er litt uegnet til sånt, egentlig, så bading innebærer litt plunder. Bader to ganger i uka, men vasker hele ungen med klut morgen og kveld.

Ellers.. fjernet det store håndkleet i senga under meg i går, fordi det bare krøllet seg mens jeg sov. Tenkte at "jaja, nå har jeg ikke lekket melk på lenge, det går nok bra"... Det gjorde det altså ikke. :rolleyes: Må kanskje begynne å sove med BH og ammeinnlegg? Men da er jeg redd puppene blir såre.. føler at de trenger litt luft innimellom, liksom. Hvordan gjør dere det?

Hehehe, vi bader henne... sånn ca annenhver uke? :ler: Ambisjonen er hver uke, men det blir ikke alltid sånn. ;) Jeg er av den oppfatning at babyer blir jo ikke akkurat skitne, ihvertfall ikke hvis man tørker vekk evt gulp/melkesøl og vasker med klut på "utsatte steder" daglig. Gjorde det samme med Turnerose, og kan ikke se at hun har lidd noen nød av den grunn, ihvertfall. Turnerose bader dog en del oftere nå (to ganger i uka?), siden hun stadig kommer hjem med halve sandkassa i håret. :rolleyes:

Jeg sover med en sånn Bravado Seamless-BH med diiiigre ammeinnlegg i, sydd av bambus og PUL. Skulle gjerne sovet uten, savner det, men det blir bare søl. Ikke fordi jeg alltid lekker så mye "av meg selv", men den andre puppen renner jo også når melken kommer i gang, og da kan det bli ganske gode dammer i senga. Så jeg regner vel ikke med å sove uten BH før om et års tid... Men Bravadoen er slett ikke dum, da, den er ganske løs i fisken og klemmer ingensteder, samtidig som XL passer greit til mine 75K-pupper. Til nattbruk, vel å merke. Jeg viser meg ikke utenfor døra i en BH som gir så lite støtte, altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bader sånn ca 2 ganger i uka :)

Jeg lekker veldig under amming, og løser det med en gulpeklut på andre puppen som regel. Lekker ikke utenom, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bader ca. 2 ganger i uken, og ellers vasker vi ihvertfall ansikt, hender og nedentil morgen og kveld. Mamma synes kanskje vi skulle badet oftere fordi når jeg var liten skulle vi jo bades hver dag. Men da skulle jo babyen ligge på magen også.. Babyer blir jo ikke skitne på samme måte som et større barn, så jeg ser ingen grunn til å bade noe hyppigere foreløpig.

Jeg sover med amme-BH, hovedsakelig fordi den puppen som ikke ammes lekker når utdrivningsrfleksen kommer i gang. Men det hadde vært veldig deilig å slippe BH.. Kanskje jeg skal prøve med bare en gulepklut over puppen akkurat når jeg ammer, som du sier Nektarin :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kanskje ikke kjip og uhygienisk mamma likevel :fnise: Syns jo heller ikke babyen blir møkkete.. jeg må derimot dusje hver dag nå. Ikke frivillig, men blir så varmbare jeg rører på meg...

Gulpeklut over den andre puppen funker glimrende her, det er uhellene i søvne som er problemet. Får vel resignere og sove med ammebh her og. Håndkle funker i hvertfall ikke for sovekomforten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har sovet med håndkle over og under i den perioden hvor jeg lakk mest. Nå er det sjelden lekkasje. Bare når lillemann sover lenger enn vanlig mellom maten. Legger en klut eller et brukt (vaskbart) ammeinnlegg under puppen som ikke ammes fra. Synes det er digg at puppene får litt luft.

Vi bader stort sett annenhver dag, noen ganger sjeldnere. Han har fått vært med i dusjen et par ganger også. Lillemann elsker å bade og dusje. :Nikke: Blir helt salig.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi bader bare ca en gang i uka. Her er badet også veldig uegnet til babybading, så er et styr hver gang. Men som andre, så vasker vi jo hver dag :)

På natta har jeg sovet uten bh nesten hele tiden, synes det er ubehagelig å sove med bh. Sikkert mest fordi jeg ikke har funnet noen jeg synes er supre ennå..

I morgen skal vi på kontroll på helsestasjonen, og ta sprøyte. Er spent på hvor stor T har blitt, han spiser jo mye og jeg ammer alt jeg kan + han får nesten hver dag en flaske på ettermiddag/kveld.

Hvor ligger deres an sånn motorisk? Etter å ha putebarn, så vet jeg liksom ikke hva som er "forventet" de skal gjøre når de er 3 mnd jeg, må vel lese meg opp litt :jepp: Det er vel veldig forskjellig fra barn til barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...