Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Barseltreffene her er ganske trivelige. Klart, man har ikke helt kjemien med alle og det blir jo mye barneprat.. men jeg er såpass sulteforet på sosial omgang nå at jeg tae til takke med det jeg får. :ler: Der er jeg faktisk mer hårsår når andre bekjente bare snakker baby. Som om jeg ikke er mer enn mamma..

Du kan oppsøke psykolog uten henvisning, men da betaler du alt selv. Hvis du får henvisning av fastlege betaler du bare opp til frikortgrensa. Ulempen er at det ofte er lang ventetid for å få plass. Kan du ikke høre med helsestasjonen om de har en psykolog tilgjengelig? Jeg har et stående tilbud om det her. Burde jo absolutt gå uten at du må vrenge sjela di for en HS du har dårlig kjemi med.

Å gå til psykolog er inmari lite skummelt. Hvis du treffer på en god en så kommer du egentlig til å snakke mest selv godt hjulpet av de rette spørsmålene. De hjelper deg til åinnse årsaker og sammenhenger selv, selv om det kanskje først går opp for deg etter timen. En slik time kan forresten være skikkelig slitsom, jeg var alltid helt utmattet da jeg gikk. Men duverden så deilig det var etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne tenke meg å tempe, men mensen har som sagt ikke kommet tilbake ennå, så det er vel ikke helt optimalt? :klo: Planen er jo å starte prøvingen igjen etter juli neste år, så spiral er helt uaktuelt og jeg vil gjerne slippe hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinelin: Offentlig psykolog har gjerne evigheter med ventetid, så om du har tid og råd ville jeg sjekket om det er en privatpraktiserende i nærheten av deg. De er ofte også mindre gira på å bli ferdig med deg fortest mulig. Trenger jeg psykolog igjen så betaler jeg heller det mer.

Barselgruppa mi var bare hos hs en gang i måneden, og jeg hadde null kjemi med noen av de, så jeg har slutta. Hadde det blitt treff noe oftere hadde jeg kanskje fortsatt, menne... Nei. Kan faktisk heller bruke tida på å besøke svigers ;)

Haley: jeg tror du bare kan begynne å tempe, men det vil ikke ha stort for seg før du har fått mensen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her er barseltreffene veldig greie :) men helsestasjonen har ikke noe med de å gjøre, det er bare helt frivillige baby-/voksentreff for de som går hjemme i permisjon. Og siden jeg bor på en liten plass, så er nesten alle de 5-11 som bruker å være der venner eller bekjente. Da blir det litt bedre samtaler :) Tror jeg ble uvenner med ho ene i dag da, men ho likte jeg ikke fra før, så det går vel bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreffene her er også fine, men vi er bare tre (var fire som aldri dukket opp), og vi kommer godt overens. Babyene er født på to etterfølgende dager, så veldig tette aldersmessig, og det er jo gøy! Møtes en gang i uka, enten det er for trilletur, treff hjemme hos en av oss, kafé, Stoff&Stil, babykino.... Litt av hvert, mao.

Snorkfrøken har lært seg å vinke!? Husker ikke fra sist når Turnerose gjorde det, men jeg kan ikke huske at hun var så tidlig ute... Det virker som om det er bevisst, for hun gjør det som respons til oss hvis vi vinker, eller hun gurgler fornøyd tilbake hvis hun gjør det først og vi hermer. Moro, ihvertfall! Vi vinker jo sånn veldig "stilistisk" på babysvømmingen hver uke, så kanskje det er der hun har det fra? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken har lært seg å vinke!? Husker ikke fra sist når Turnerose gjorde det, men jeg kan ikke huske at hun var så tidlig ute... Det virker som om det er bevisst, for hun gjør det som respons til oss hvis vi vinker, eller hun gurgler fornøyd tilbake hvis hun gjør det først og vi hermer. Moro, ihvertfall! Vi vinker jo sånn veldig "stilistisk" på babysvømmingen hver uke, så kanskje det er der hun har det fra? Ikke vet jeg...

Så moro!

Småen vår har begynt å kose med oss når vi holder han. :rodmer: Han knuger seg inntil og krøller seg sammen, eller han kaster seg midt i fjeset på oss. I dag krasja han i tennene mine stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt Joyce! :)

__

Her er også barseltreffene ganske så hyggelige. Vi har vært på 3 treff i regi av helsestasjonen, men nå begynner vi å ta det hjemme hos hverandre. Vi skulle egentlig forrige fredag men da ble jo L syk så da hodlt vi oss hjemme. Har god kjemi med de fleste på gruppa så jeg gleder meg til neste gang! Vi snakker om alt og ingenting men babyene er jo i fokus. Synes det er fint å dele erfaringer med de andre.

__

Gutten vår er også sånn kosete som din, Stinelin. De er såå gode når de gjør sånn! :rodmer: Krasjing er heller mindre koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble uvenner med ho ene i dag da, men ho likte jeg ikke fra før, så det går vel bra...

Ups, hvordan gikk det til? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også veldig fin barselgruppe. Tror de fleste er rundt 30, +/- noen år. Har møttes ukentlig siden de to treffene på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Slettet*

Ikke greit av og til, tenker jo så forskjellig. Fint å si fra da!

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltreff her er igrunn veldig bra.

Ikke alltid alle kan, men vi er sju stk som enten kommer hjem til hverandre eller går en tur.

Igår gikk vi til og fra byen, nesten ei mil hver vei, tar fotbad nå for å si det sånn ;)

Mini har begynt med smaksprøver, og gaper som hu aldri skulle sett mat før. Sitter i vippestolen/gyngestolen og kjefter og sparker med beina så jeg nesten ikke kommer fram med skjea hehe..

Spennende å se hvordan det går med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce: så morsomt at frøkna vinker! Syns jeg ser henne :jepp:

evil eve: de små skal visstnok ikke sitte i vippestol når de spiser, leste jeg et sted. Da klarer de ikke å spytte ut om de får ting for langt bak eller noe sånn... Jeg syntes jo det var så praktisk å ha småen i vippestolen, men nå får han heller sitte på fanget til pappaen mens jeg prøver å treffe gapet. Stakkars, det blir ofte mat både her og der. Spesielt fordi han blir så ivrig og skal trekke både bollen og skjea til seg :ler:

I går spiste han en hel porsjon grøt. Dvs, en tredjedels porsjon av det som sto på pakka, laget på 40 ml vann og 2 ss grøtpulver. Er veldig usikker på mengder, så enn så lenge får han ikke mer enn hva tilsvarer to-tre spiseskjeer, men han gomper jo i seg alt sammen. Sulten liten gutt (selv om han får pupp først, altså).

I dag har jeg tenkt til å gå bananas på nett. Vil være tidlig ute med julegaver, så da er det en hel haug med ting som skal bestilles. Tror småen skal få heldress i ullfrotté fra Nøstebarn. Etter å ha sett denne i "virkeligheten", syns jeg den var så fin at jeg vil ha en, jeg og. Den ullfrotté-drakta fra Joha loer jo bare og er ikke på langt nær så deilig og tykk, så den var igrunn et bomkjøp.

Det nye nå er forresten gjeiping kombinert med pffffrrrr-lyder (og enorme mengder spytt... deilig!). Våknet av at han lå i halvsøvne og spytta sånn. Han ble mindre fornøyd da jeg skrudde på lyset fordi jeg trodde han var helvåken, gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt umulig for meg å gi lillemann mat uten at han sitter i vippestol. Vippestolen vår kan justeres i ryggen, så han ligger ikke mens han spiser. Det er nok minst en måned til han greier å sitte oppreist selv, så da må det bli sånn.

Edit: brekningsrefleksen er godt utviklet og det er ikke noe problem å få maten ut igjen om den setter seg fast. Jeg sitter jo alltid sammen med ham, og blir det problemer er det bare å vippe ham litt forover. Hvis grøten setter seg fast så tror jeg kanskje den er litt tykk.. :fnise:

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også vippestol nå, de første dagene satt han på fanget. Om han setter i halsen tar vi han bare opp. Han får opptil fire måltider om dagen, så det lar seg rett og slett ikke gjøre å ha han på fanget hele tiden. Ikke treffer vi munnen, han får tak i koppen, og alt blir bare søl. Han har vippestolen på kjøkkenbordet, slik at alle tre kan spise samtidig. :)

Mini har begynt med smaksprøver, og gaper som hu aldri skulle sett mat før.

Hun har jo ikke det! :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror småen skal få heldress i ullfrotté fra Nøstebarn. Etter å ha sett denne i "virkeligheten", syns jeg den var så fin at jeg vil ha en, jeg og.

Har du link? :)

Vi bruker også vippestol når småen får mat. Men her er også ryggen justerbar så han sitter mer enn han ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link? :)

Selvsagt. ;)

Hm. Okei, da tror jeg faktisk at vi går tilbake til vippestolen også, på det øverste hakket. For det er no sabla pes å få i ungen mat når han sitter på fanget. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. ;)

Hm. Okei, da tror jeg faktisk at vi går tilbake til vippestolen også, på det øverste hakket. For det er no sabla pes å få i ungen mat når han sitter på fanget. :rolleyes:

Åh, så nydelig plagg!! Sånn skal småen her få i julegave tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også vippestol som justeres slik at frøkna sitter mest mulig oppreist, og har aldri opplevd problemer med at hun ikke får spyttet ut eller setter det i halsen.

Julegaver, ja! Tenkte vi skulle få unna det før julestria setter inn og sentrene blir fulle av folk med ørten poser og masse leven. Men det er jammen ikke lett å finne på noe. Kan jo ikke gi bilde av frøkna til alle sammen :fnise:

Og den ullfleecedressen var innmari fin! Mon tro hvilken størrelse man skal bestille.. :klo: Bør jo holde til uti april ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...