AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hvordan er det å være medlem i et politisk ungdomsparti? Kjenner ingen som er det, har litt lyst til å melde meg inn i et parti, men vil vite hva jeg går til
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Å bare være medlem trenger ikke å bety noe mer enn at du får nyhetsbrev og betaler medlemskontingent. Hvis du har lyst til å være aktiv er disse valgkamptider en fantastisk tid hvor det alltid trengs noen til å dele ut informasjon på gata, legge i postkasser, snakke med folk, pønske ut leserbrev... Utenom valgkamp er det ofte temamøter med en innleder og diskusjon etterpå, noe sosialt over pizza, styremøter for de som sitter i styret og om sommeren er sommerleir et høydepunkt. Jeg har fått mine beste venner gjennom et ungdomsparti og kan anbefale det sterkt!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Kult. Hvis jeg blir medlem vil jeg gjerne gjøre litt ut av det, ikke bare betale kontigent og stemme på det partiet ved valg, hehe. Hadde vært hyggelig å bli kjent med politisk aktive mennesker også, de fleste jeg kjenner driter i samfunn og politikk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Kult. Hvis jeg blir medlem vil jeg gjerne gjøre litt ut av det, ikke bare betale kontigent og stemme på det partiet ved valg, hehe. Hadde vært hyggelig å bli kjent med politisk aktive mennesker også, de fleste jeg kjenner driter i samfunn og politikk. Det blir aldri nok ungdommer som engasjerer seg! Det som er gøy med ungdomspartier er at man blir kjent med folk som har andre interesser enn deg og gjennom politiske diskusjoner lærer man av hverandre og plutselig sitter man med mer kunnskap om f.eks. fiskesykdommer enn man noen gang skulle ønske at man hadde. Det er gøy å lære seg å debattere skikkelig og føre en argumentasjonsrekke, samtidig som man får uvurderlig innblikk i demokrati i praksis. Go for it!
Gjest Nica. Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Hvordan vil du si at aldersfordelingen er? Ser for meg at det er mest mindreårige.
Anglofil Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 Jeg synes det er artig, en fin måte å bli kjent med nye mennesker på og som interesserer seg for det samme som en selv. Aldersspennet har vært fra 15-25 år, og jeg har aldri følt at jeg ikke har passet inn. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå