Gå til innhold

Klassen tror min gutt er jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor skriver du ikke et brev til skolen i stedet for her på Kvinneguiden?

Skulle tro det var mer hensiktsmessig...

:popcorn:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Han kan jo ikke være i jentegarderobe! Viss du ikke ordner opp i det, vil de jo finne ut av det uansett. Jo fortere du ordner det, jo mindre ekkelt vil det bli for deg å gjøre det.

Skrevet

Fy flate, hvis dette er sant. Jeg kom i puberteten når jeg var 10, og hadde det plutselig vært en gutt i garderoben i den alderen hadde det blitt oppstandelse!

• Liker 2
Skrevet

Dette er som tatt ut ifra en bok jeg leste på barneskolen. Husker ikke hva den het.. Der var det en jente som het Simone (med kort hår) som ble tatt for å være gutt pga læreren og alle andre trodde hun het Simon.

Jeg så den tv-serien, og den var den første jeg tenkte på når jeg leste hovedinnlegget :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Stakkars guttunge, han kommer jo til å bli fryst ut av hele klassen når de får vite det... Og det kommer nok ikke til å bli glemt når han begynner på ungdomskolen heller, selv om det er et år til.

Skrevet (endret)

Og om det nå er sant så har han vel bare gått på skolen ei uke, med andre ord så har det ikke skjedd noe mer skummelt enn at han har klart å lure alle. Få han til å være med å avsløre det selv -på en humoristisk måte, så slipper han å bli mobba for det i ettertid. ;)

Endret av Kråkesaks
  • Liker 4
Skrevet

Dette er som tatt ut ifra en bok jeg leste på barneskolen. Husker ikke hva den het.. Der var det en jente som het Simone (med kort hår) som ble tatt for å være gutt pga læreren og alle andre trodde hun het Simon.

http://www.youtube.com/watch?v=uSdQ5whMS_4

Forresten i naturistmiljøet er det vanlig at gutter og jenter bruker samme garderobe uansett alder....

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Spørsmål angående moderering kan taes på pm.

Kråkesaks, moderator.

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Du aner ikke hvordan du skal ta det opp?

:filer:

Du ringer og sier "Sønnen min har løyet om sitt kjønn pga en misforståelse. Han er gutt."

Men forøvrig er dette identisk med handlingen i en ungdomsfilm som har gått på kino for noen år siden. :Gjesp:

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Er ikke alle lærerene der som vet at han er gutt heller etter hva sønnen min sier (om vet eller tror vet jeg ikke).

Da kan du jo angre at du ga ungen din et så oppfinnsomt navn at ingen skjønner hvilket kjønn barnet har.

Lærere vil fort se på ansiktstrekkene til ethvert barn hvilket kjønn det har uavhengig av hårlengde.

Men mindre ungen er under ett år gammel.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Som mor til jente på 12 år, hadde jeg blitt fly forbannet om jeg fant ut at ei mor har latt sønnen sin gå inn i jentegarderoben for å skifte.

Personlig hadde jeg blitt like forbannet av å finne ut at en mor lot barnet sitt lyve om sin identitet.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, gi nå ikke trådstarter pes for å ha kalt sønnen sin et vanlig navn i det landet han ble født og levde sine første år, da. Umiddelbart kommer jeg på navn som Janne, Andrea, Ariel, Eli, Kari, Gerd, Dana, Maria, May, Alexis, Hanna, Vanja, Karen, Nicola, Natalie... Alle navn som er vanlige guttenavn andre steder i verden, men som automatisk tolkes som jentenavn her. Det kan også være navn som er nesten like, som Conny/Connie eller Jannik/Jannicke. Det er vel neppe sånn at hun har kalt sønnen sin et jentenavn bare for å være ekkel.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Herregud, gi nå ikke trådstarter pes for å ha kalt sønnen sin et vanlig navn i det landet han ble født og levde sine første år, da. Umiddelbart kommer jeg på navn som Janne, Andrea, Ariel, Eli, Kari, Gerd, Dana, Maria, May, Alexis, Hanna, Vanja, Karen, Nicola, Natalie... Alle navn som er vanlige guttenavn andre steder i verden, men som automatisk tolkes som jentenavn her. Det kan også være navn som er nesten like, som Conny/Connie eller Jannik/Jannicke. Det er vel neppe sånn at hun har kalt sønnen sin et jentenavn bare for å være ekkel.

Pes får hun fordi

2) Hvaslags tåpelig kjerring greier ikke å ringe skolen og si at "ungen min lyver om sin identitet"

og til sist

3) at hun ikke skjønner hva hun driver med og tydeligvis er en løgnhals selv som de andre foreldrene aldri bør ha tillit til igjen.

Hun kan umulig være til å stole på som ikke tok tak i dette straks, dersom det ikke er en som leste boka/så filmen og dikter en tråd ...

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvilken lærer er det som ikke kjenner igjen kjønnet på en tolvår gammel gutt...

Dessuten er det haugevis av gutter med langt hår som renner omkring.

Langt hår er ikke lik jente.Har ikke vært det siden The Beatles og FlowerPower.

Det eneste som er byttet ut i fra boka/filmen er kjønnet.Ellers er det likt.

Og det kunne aldri gått i virkeligheten.Læreren ville tatt ett blikk på guttungens ansikt og sett at det var en med tvekjønnet navn.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig tror ikke en lærer at eleven sin er en jente når det er en gutt. Tåpelig innlegg fra TS. Dessuten er TS en mann.

Skrevet

Hallo

Gutten min begynte på ny skole i år og han har et navn som er mer vanlig for jenter å hete her i Norge så de i klassen gikk automatisk ut i fra at han var jente. Det gjør ikke akkurat saken bedre at han har langt hår som han ofte har i hestehale heller.

Og han tenkte visst at han skulle ha det litt morsomt så han spilte med. Nå har det muligens gått litt for langt for nå tør han ikke si sannheten. Egentlig så tror jeg ikke han vil heller. Han henger kun med jentene nå og trives med det. Alle de andre guttene sparker fotball i frimuttet noe han ikke liker.

Fra neste tirsdag så begynner de med gym og jeg spurte hva han skulle gjøre da og han svarte med at han går i jentegarderoben med de andre jentene og skifter der, men skjuler diverse deler.

Og det er vel her problemet kommer inn tenker jeg. Jeg ser det komiske i det hele og det er jo ganske så uskyldig, men jeg synes ikke det er det lenger om han skal begynne å se på at jentene dusjer. Og dette er jo ikke noe man kan holde hemmelig spesielt lenge heller og etter jul begynner de med svømming og da blir det vel enda vanskeligere. Gutten er nå 12 og puberteten er nok i gang snart uansett, sikkert innen et år i hvertfall, om ikke før. Har selv sett en del av jentene i klassen og jeg vet to av den er i full gang med pubeerteten.

Hva når gutten min kommer på skolen med mørkere stemme?

Hvordan skal jeg stoppe dette? Det er vel best å stoppe dette nå mens leken er god? For jeg tør ikke tenke på hva de andre foreldrene vil si eller gjøre når de skulle finne ut av dette.

Vurderer å ta dette opp med klasseforstander, men aner ikke hvordan. Jeg vil jo heller ikke at sønnen min skal få noe problemer heller. Jeg tenker at det er bedre om jeg sier i fra enn om klasseforstander fant ut av dette selv? For hun vet jo at han er gutt.

Jeg velger å ta utgangspunkt i at dette er en sann historie.

De fleste gutter vil mislike å bli tatt for å være jenter og raskt si i fra. Det at din sønn ikke gjorde det, og i tillegg sier han ikke vil si sannheten nå, og heller omgås jentene, kan være en indikasjon på at han er usikker på egen kjønnsidentitet (som ikke alltid passer med biologisk kjønn). (Selvsagt kan det også være at han har en sær humor og byr seg lite om hva andre tenker og tror.) Uansett vil jeg foreslå å nå ta en seriøs prat med ham om dette, kanskje kan han nå eller senere ha behov for å snakke med fagpersoner på dette området.

Dersom det er slik at han vil jukse seg inn i jentegarderoben fordi han ikke føler at han hører hjemme i guttegarderoben, så er det mulig å ta saken opp med skolen for å se om det er et nøytralt rom han kan benytte, en liten lærergarderobe e.l. Dersom hovedproblemet er at han er redd for å bli plaget bør han følges opp med at det er voksne tilstede for å gi trygghet. Jeg kan tenke meg at det vil bli endel reaksjoner fra de andre guttene i klassen dersom de til nå har trodd han er jente.

Du bør be om en samtale med klasseforstander snarest mulig og legge frem problemstillingen. Klasseforstanderen kjener kanskje de andre ungene og klassemiljøet godt fra før, og kan ha gode forslag til veien videre.

Forøvrig kan jeg si til "mann" at det finnes mange unge mennesker med såpass androgyne ansiktstrekk at man må sette sin lit til andre karakteristika som navn/hår/klær for å gjette kjønn.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg blir voldsomt nyskjerrig på hva sønnen din heter jeg? siden det går ann å ta såå feil av at det faktisk ikke er en jente som har dette navnet...

Skrevet

jeg blir voldsomt nyskjerrig på hva sønnen din heter jeg? siden det går ann å ta såå feil av at det faktisk ikke er en jente som har dette navnet...

Nå er ikke jeg TS, men jeg har ei svensk venninne, som hele livet har bodd i Sverige, og BF er også svensk : De har kalt sønnen sin for Wilde. Jeg lurte på om dette var et vanlig svensk navn, men det var det visst ikke. sååh..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...