Gjest Mi Shell Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hallo Gutten min begynte på ny skole i år og han har et navn som er mer vanlig for jenter å hete her i Norge så de i klassen gikk automatisk ut i fra at han var jente. Det gjør ikke akkurat saken bedre at han har langt hår som han ofte har i hestehale heller. Og han tenkte visst at han skulle ha det litt morsomt så han spilte med. Nå har det muligens gått litt for langt for nå tør han ikke si sannheten. Egentlig så tror jeg ikke han vil heller. Han henger kun med jentene nå og trives med det. Alle de andre guttene sparker fotball i frimuttet noe han ikke liker. Fra neste tirsdag så begynner de med gym og jeg spurte hva han skulle gjøre da og han svarte med at han går i jentegarderoben med de andre jentene og skifter der, men skjuler diverse deler. Og det er vel her problemet kommer inn tenker jeg. Jeg ser det komiske i det hele og det er jo ganske så uskyldig, men jeg synes ikke det er det lenger om han skal begynne å se på at jentene dusjer. Og dette er jo ikke noe man kan holde hemmelig spesielt lenge heller og etter jul begynner de med svømming og da blir det vel enda vanskeligere. Gutten er nå 12 og puberteten er nok i gang snart uansett, sikkert innen et år i hvertfall, om ikke før. Har selv sett en del av jentene i klassen og jeg vet to av den er i full gang med pubeerteten. Hva når gutten min kommer på skolen med mørkere stemme? Hvordan skal jeg stoppe dette? Det er vel best å stoppe dette nå mens leken er god? For jeg tør ikke tenke på hva de andre foreldrene vil si eller gjøre når de skulle finne ut av dette. Vurderer å ta dette opp med klasseforstander, men aner ikke hvordan. Jeg vil jo heller ikke at sønnen min skal få noe problemer heller. Jeg tenker at det er bedre om jeg sier i fra enn om klasseforstander fant ut av dette selv? For hun vet jo at han er gutt.
Marionette Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Hvorfor har du latt dette skje i utgangspunktet? Du lager jo bare trøbbel for din egen sønn! Meld i fra og løs dette opp så fort som mulig!! 13
loffen Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Dette kommer bare til å bli verre og verre. Og han er 12 år, og skal være i jentegarderoben!? Jeg synes det er horribelt, og det er klart du må si i fra! Hvordan tror du jentene reagerer når de oppdager at de har vært i garderoben nakne med en gutt da? Jeg synes også det er rart at læreren ikke har sagt noe. Snakk med læreren og la jentene i klassen få vite at han er gutt. Herlighet, dette er jo helt tullete! Komisk er det ikke. 12
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Dette er jo bare helt tullete. Han har INGENTING i en jentegarderobe å gjøre, det er helt sikkert. Si fra til klasseforstanderen og få gutten klipt slik at det blir mindre forvirring. Han er kanskje homofil og har kanskje lyst å være jente, men akkurat nå er det din jobb å minimere skaden. De kommer til å finne utav det en gang, og jo lengre tid det går, jo verre blir det for han og de andre i klassen når de finner utav det. Barn kan være rimelig stygge med hverandre og jeg tenker at han kanskje kan bli utstøtt og/eller mobbet når sannheten kommer for en dag. Her gjelder det å få ordnet opp først som sist. 5
Jannu Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Dette har du latt gå for langt. Å spøke med det i en dag, for å si "haha" er greit, men dette har jo gått langt, alt for langt. Snakk med sønnen din, og så må dere sammen løse dette. Tenkte du ikke på konsekvensene? Som erting, mobbing, utestenging av de andre osv? Det blir nok ikke positivt mottatt blant jentene at han har lurt dem, så jeg vil tro dere må regne med at han får det tøft ei stund. 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 (endret) Ingen lærer lar jo sønnen din gå inn i jentegarderoben om hun vet at han er gutt!! Hallo!! Endret 25. august 2011 av Kråkesaks 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 (endret) Du kan jo foreslå at han tar det humoristisk og står frem for klassen og forteller hvor langt han kunne gå, men si at han jo egentlig ikke vil i jentegarderoben selv om han har lyst. Endret 25. august 2011 av Kråkesaks 1
Gjest Mi Shell Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 (endret) Ingen lærer lar jo sønnen din gå inn i jentegarderoben om hun vet at han er gutt!! Hallo!! Er ikke alle lærerene der som vet at han er gutt heller etter hva sønnen min sier (om vet eller tror vet jeg ikke). Klasseforstanderen vet det jo, men hun gjør ikke et stort nummer ut av det heller. Og lærerene står så vidt jeg vet ikke å kjønnstester elevene på vei in i garderoben heller. Og de fleste som hører navnet hans vil jo automatisk tro det er ei jente akkurat som "alle" vet jo at "per" er gutt, han trenger ikke å si det. Men er det ikke som har noen gåde råd for hvordan jeg best mulig kan ta dette opp? Jeg må jo selv innrømme at jeg ikke skulle latt det gå så langt, men jeg tok det ikke helt alvårlig før nå. Og drittslenging kan dere spare dere for. Endret 25. august 2011 av Kråkesaks
MalloryK Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Hvorfor har sønnen ditt et jentenavn da? Virker som om du kanskje har gjort en den feil feil i denne saken 5
Gjest Mi Shell Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Hvorfor har sønnen ditt et jentenavn da? Virker som om du kanskje har gjort en den feil feil i denne saken Faren er fra et annet land, som også sønnen min er født i og bodde der de to første årene, der det navnet er et guttenavn. Vi skulle kanskje tenkt litt lenger den gang, men gjort er gjort og sønnen min liker navnet uansett.
Gjest Maneater? Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Du kan jo ikke være mye oppegående ser jeg. Patetisk av deg å si at det er komisk i tillegg, for det er det absolutt ikke!
loffen Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Hvordan du skal ta det opp!?? Du snakker med læreren! Du forteller henne at gutten later som om han er jente, og kan læreren opplyse i klassen att Torill er gutt, ikke jente som alle tror, at det vissnok har oppstått en misforståelse. Men at han håper at jentene likevel vi fortsette å være sammen med ham? Jo før jo bedre. 5
Marionette Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Si det som det er: "Det har oppstått en misforståelse. Min sønn har blitt forvekslet med en jente. Dette må vi rydde opp i". Derreter har du en dialog med klasseforstanderen hvor dere sammen kommer frem til en løsning på problemet. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 (endret) Som mor til jente på 12 år, hadde jeg blitt fly forbannet om jeg fant ut at ei mor har latt sønnen sin gå inn i jentegarderoben for å skifte. Du hadde nok fått en telefon fra meg, samt innkalling til møte på skolen ganske kjapt. Min datter har fått menstruasjon og puberteten er godt i gang på de fleste jentene i klassen. Kan du tenke deg hvor grusomt de ville følt det når de finner ut at de har skiftet med en gutt i rommet???? Jeg håper dette er tull, og at ingen normal mor en gang ville vurdert noe annet enn å be gutten skifte i den garderoben han hører hjemme, samt en samtale med lærerne for å sikre at dette skjer på skikkelig måte. Helt totalt elendig av deg å la denne "spøken" gå så langt som den har gjort. Endret 25. august 2011 av Kråkesaks 8
Kamikatze Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Tja, her er det bare å ta frem saksa, og begynne å kle opp soppen litt mer maskulint. Gi ham etpar håndmanualer og noen doser anabole steroider, og en omgang med mascara på overleppedunet. Han kan selvsagt fremdeles få henge med jentene, og han skal ha kred for sin utspekulerte plan for å få innpass i jentedusjen. Respect! 5
Gjest white tiger Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Dette er som tatt ut ifra en bok jeg leste på barneskolen. Husker ikke hva den het.. Der var det en jente som het Simone (med kort hår) som ble tatt for å være gutt pga læreren og alle andre trodde hun het Simon. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Dette er som tatt ut ifra en bok jeg leste på barneskolen. Husker ikke hva den het.. Der var det en jente som het Simone (med kort hår) som ble tatt for å være gutt pga læreren og alle andre trodde hun het Simon. Jeg så den på tv da jeg var liten, det var en tv-serie om henne:) 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 Jeg så den på tv da jeg var liten, det var en tv-serie om henne:) "Jeg tar sjansen" het den.
Miki Skrevet 25. august 2011 #20 Skrevet 25. august 2011 (endret) Du kan ikke la sønnen din skifte sammen med jenter i den alderen. Hadde jeg som 12 år gammel jente lagt merke til det hadde jeg blitt redd, flau og ikke minst sinna. Jentene begynner å få pupper, kjønnshår, mensen og alt det der. Han kommer til å miste alle verdens venner om du fortsetter å la han gjøre dette! Endret 25. august 2011 av Kråkesaks 1
Anbefalte innlegg