Gå til innhold

Tampongen detter ut!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poster dette som anonym jeg...

De to siste gangene jeg har hatt mensen (bruker alltid tampong) "detter" tampongen ned til skjedeåpningen og det er mildt sagt ubehagelig, da jeg ikke alltid har mulighet til å ta den ut med en gang. Setter den helt riktig inn, langt nok også.

Bruker jeg for liten? (Blå ob.) Blør det for mye/lite? Har det skjedd noe med meg innvendig?! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Joseanna
Skrevet

Prøv rosa neste gang :) Tampongstørrelsene velger man utifra hvor mye man blør - jeg bruker rosa i begynnelsen, så blå og så gul siste dagen(e). Om man blør for mye for den størrelsen man har, kan det føles som at den sklir ut

Skrevet

Det kan være at du blør kraftig og tampongen dermed raskt blir "full" og sklir ned/gjør seg klar til å komme ut. I så fall er det ikke dumt å prøve med en større tampongstørrelse. Men gjør dette kun dersom det faktisk er slik at tampongen er "utbrukt" når du fjerner den!

Skrevet

Hei.. Det sklir ut hvis blødningene er mye mer enn hva tampongen takler. Jeg har også hatt det problemet, det er som regel en av de første dagene når det er "Niagara Falls" som jeg pleier å si. Da bruker jeg den største. Så går jeg tilbake til mindre størrelse resten av dagene.

Skrevet

Jeg blør ganske lite, og en blå en er aldri utblødd, derfor har jeg ikke brukt større. Den kan være helt fersk nesten, det skjer stort sett når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund. TS

Skrevet

Jeg blør ganske lite, og en blå en er aldri utblødd, derfor har jeg ikke brukt større. Den kan være helt fersk nesten, det skjer stort sett når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund. TS

Hmm.. da lurer jeg på.. Putter du den langt nok inn? Er du ganske fuktig der som regel? FOrdi det er jo enten det at det er mye fukt og at den regelrett sklir ut. Utflod osv? Jeg vet ikke.

Hvis man ikke putter den langt nok inn kan det jo også skje at den detter ut lettere.

Jeg pleier å ta litt glidemiddel på tuppen av de store slik at de sitter ordentlig. Det er ofte litt vankelig for meg å få den inn, men med glidemiddel gjør det susen og så slipper jeg det problemer med å skifte hele tiden og at den sklir ut.

Skrevet

Akkurat når jeg har mensen vet jeg ikke hvor mye som er utflod og hva som er vanlig blod, men til vanlig er jeg ikke plaget med unormalt mye utflod. Samlet ville det blitt en ertestørrelse om dagen kanskje? Er heller ikke så tørr at det er vanskelig å sette den inn. Hehe, blir mye informasjon her nå.

Er sikker på at jeg putter den helt inn, har brukt tamponger i ti år uten problemer og føler jeg KAN det. Det er derfor jeg synes det var så rart at det plutselig skulle bli sånn. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...