Gå til innhold

"Ny" sofa i semsket skinn


Gjest Solmåne

Anbefalte innlegg

Gjest Solmåne

Hei!

Jeg har nettopp skaffet meg en ny (brukt) sofa i semsket skinn. Men den har lagt lagret på en låve i noen mnd så den lukter litt fjøs! Hvordan kan jeg få bort lukten?

Og hvordan skal jeg rengjøre den? Tviler på at den tåler fuktig klut men jeg har vel ikke peiling :sjenert:

Trenger virkelig tips! Vil ikke at folk skal komme på besøk og føle at de har besøkt et fjøs!

Endret av Solmåne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et forsøk verdt er å stryke over sofaen med en fuktig klut dyppet i kraftig eddikvann. Bare pass på at den er godt vridd opp slik at du ikke får våte flekker.

Endret av zellica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Et forsøk verdt er å stryke over sofaen med en fuktig klut dyppet i kraftig eddikvann. Bare pass på at den er godt vridd opp slik at du ikke får våte flekker.

Skriver under på denne.

Gjorde dette når jeg hadde en slik sofa (aldri igjen, btw) med jevne mellomrom siden vi har dyr. Men pass på som hun sier, at du ikke får våte flekker for da syns det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Et forsøk verdt er å stryke over sofaen med en fuktig klut dyppet i kraftig eddikvann. Bare pass på at den er godt vridd opp slik at du ikke får våte flekker.

Takk for tips! Det skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Skriver under på denne.

Gjorde dette når jeg hadde en slik sofa (aldri igjen, btw) med jevne mellomrom siden vi har dyr. Men pass på som hun sier, at du ikke får våte flekker for da syns det senere.

Hehe, ja... begynner å se at det sikkert er litt pes med sånn sofa. Tror jeg kommer til å begrave den i puter og tepper i tilfelle noen kommer til å søle i den! Orker ikke tenke på hvor mye arbeid det kan bli hvis den får flekker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Hehe, ja... begynner å se at det sikkert er litt pes med sånn sofa. Tror jeg kommer til å begrave den i puter og tepper i tilfelle noen kommer til å søle i den! Orker ikke tenke på hvor mye arbeid det kan bli hvis den får flekker :fnise:

Du kan nok bare glemme å prøve å holde den ren, så du vil få det mye bedre om du allerede nå bare gir opp :fnise:

Jeg var helt galt i begynnelsen, støvsugde og dro over med mikrofiberklut heeeeele tiden. Til slutt endte jeg opp med å gjøre som du sier, begraver den med puter og pledd så det ikke syntes så godt iallefall.

Var som en helt annen verden når jeg fikk min nåværende sofa som er skinn. Så deilig å bare kunne dra over med en klut, ikke tenke på dyra, søl og andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...