Gå til innhold

Hunden min klør sånn..


halsea

Anbefalte innlegg

Hei! eg har ei border terrier tispe på 3 år, siste veka har ho vore veldig plaga med kløe spesielt på nederste del av magen, oppdaga idag litt rødt utslett.. kva kan det vere? ho slikkar og bit seg også mykje på potane. Vi har brukt middel mot flått og utøy ganske regelmessig siste tida (trur det heite frontline?) Ho var på kennel for første gang 2 veker i juli, kan ho ha fått noke der? ellers er ho nettopp ferdig med løpetid. Har ikkje bytta mat. Skal ringe dyrelegen i morga, men tenkte kanskje nokon her hadde gode tips/råd :) Ser at ho er ikkje heilt i slag, ser så trist ut og det gjer vondt i matmor hjertet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! eg har ei border terrier tispe på 3 år, siste veka har ho vore veldig plaga med kløe spesielt på nederste del av magen, oppdaga idag litt rødt utslett.. kva kan det vere? ho slikkar og bit seg også mykje på potane. Vi har brukt middel mot flått og utøy ganske regelmessig siste tida (trur det heite frontline?) Ho var på kennel for første gang 2 veker i juli, kan ho ha fått noke der? ellers er ho nettopp ferdig med løpetid. Har ikkje bytta mat. Skal ringe dyrelegen i morga, men tenkte kanskje nokon her hadde gode tips/råd :) Ser at ho er ikkje heilt i slag, ser så trist ut og det gjer vondt i matmor hjertet..

Men kjære deg, kom deg til vetrinær!

Det røde utslettet kan være hud midd, eller bare utslett.. vetten kan hjelpe deg med beh!

Det på potene kan være sopp, om du har lys hund så kan man ofte se at pelsen blir lilla rundt putene.

Uansett dra til vetrinæren og skaff hjelp, jeg VET hvordan det er og gå og klø ett sted:) jeg blir relativt desperat!!

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være allergi (for allergi er vanlig desverre) ,sopp ,lus osv osv.

Ta blodprøver og få hunden sjekket.Det finnes allergifor der ute,dyrt som F men det kan fungere.Andre går over til råforing som kan i noen tilfeller hjelpe.

Om hunden får påvist allergi, må du være nøye på å følge opplegg fra vetrinær.Samme for alle som har kontakt med hunden ( besøkende som gir mat ,osv.)

Lykke til hos vetrinær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...