Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ny Bergen, og vil gå opp Fløyen en dag :)

Jeg bor ved jernbanestasjonen. Er det noen som kan forklare veien opp? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Om du bor ved jernbanestasjonen er det kjempekort vei bort til Bergen Turlag i Marken (finn på kart her: http://kart.gulesider.no//map.c?id=c_Z0HF1P86&imgt=, skriv inn Bergen Turlag i søkefeltet og zoom inn til du ser hvor det er, eller se www.bergen-turlag.no) Da kan du få forklart både de klassiske veiene og alternativer som starter rett ved der du bor.

Om du ikke gidder det er det enkleste å gå bort til fisketorget, da ser du fløybanen bak Kjøttbasaren (Det store murbygget på samme side av torget som Bryggen.) Gå til fløybanestasjonen, og begynn å gå oppover på asfaltvei bak denne. Det finnes eventuelt små gratis brosjyrer med kart inne på fløybanestasjonen. Du skal mer eller mindre rett oppover i "sikk-sakk" på asfaltvei til du kommer til fjellveien som går beint bortover på tvers. Derfra er det skiltet tror jeg, men det er uansett bare å følge en av veiene som går videre oppover, det skal godt gjøres å gå feil. Bare følge alle de andre som ser ut som de er ute på tur :)

Du ser forresten også veien oppover på kartet jeg linket til, dersom du zoomer ut litt.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...