AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg er ny Bergen, og vil gå opp Fløyen en dag Jeg bor ved jernbanestasjonen. Er det noen som kan forklare veien opp?
Gjest mari kontrari Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Om du bor ved jernbanestasjonen er det kjempekort vei bort til Bergen Turlag i Marken (finn på kart her: http://kart.gulesider.no//map.c?id=c_Z0HF1P86&imgt=, skriv inn Bergen Turlag i søkefeltet og zoom inn til du ser hvor det er, eller se www.bergen-turlag.no) Da kan du få forklart både de klassiske veiene og alternativer som starter rett ved der du bor. Om du ikke gidder det er det enkleste å gå bort til fisketorget, da ser du fløybanen bak Kjøttbasaren (Det store murbygget på samme side av torget som Bryggen.) Gå til fløybanestasjonen, og begynn å gå oppover på asfaltvei bak denne. Det finnes eventuelt små gratis brosjyrer med kart inne på fløybanestasjonen. Du skal mer eller mindre rett oppover i "sikk-sakk" på asfaltvei til du kommer til fjellveien som går beint bortover på tvers. Derfra er det skiltet tror jeg, men det er uansett bare å følge en av veiene som går videre oppover, det skal godt gjøres å gå feil. Bare følge alle de andre som ser ut som de er ute på tur Du ser forresten også veien oppover på kartet jeg linket til, dersom du zoomer ut litt. God tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå