Gå til innhold

Kjære vakre Waco


ElleVille

Anbefalte innlegg

Hei du.

Har registrert at du har en irritasjons-kampanje her inne på KG, og det er greit for meg.

Jeg vet ikke hva hensikten din er, men jeg synes du for det meste er hverken provoserende (litt overrasket over meg selv der), reflektert, morsom eller underholdende.

Litt irriterende, kanskje. På samme måte som et virus - liten, plagsom og jævlig vanskelig å bli kvitt.

Men, du må jo selvsagt få lov til å holde på med å provosere folka her inne.

Det er bare å overse innleggene dine for meg.

Jeg har derimot lest gjennom endel av innleggene dine og svarene hittil.

Det er en ting jeg har tenkt å kritisere (enda en icon_smile.gif):

ikke legge alt ansvaret på mannen... la oss ikke spørre hva som skjedde minuttene forut voldekten... men heller spørre, hvordan har du vært mot han i seks måneder....?  

Jeg vet jeg kan være brutal,

Dette er ikke morsomt. Dette er ikke underholdene. Det er ikke en gang godt skrevet om du mente å være ironisk, for det kom pokker så dårlig frem.

Dette er uintelligent, og slettes ikke gøy. Det er mulig du synes det er morsomt å få irriterte svar - det kan være gøy å provosere litt, det vet alle. Det er da det blir liv...

Men visse ting av det du presterer, det er rett og slett bare talentløst.

(For å ha sagt det: du har enkelte deler av poeng sullet inni innleggene dine, men det kommer så fryktelig dårlig frem når målet ditt er å fremheve deg selv.)

Derfor har jeg kun èn ting å si angående ting du ikke har noen som helst greie på:

Hold kjeft, Waco.

Nuss i pannen,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amanda, det var da fælt da... du kan jo bare la være å lese innleggene mine...

By the way... den teksten du siterte er et helt vanlig kvinnesyn over det aller meste av verden.....

OG det er IKKE usakelig...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det akseptert å mene noe fordi det er "et helt vanlig syn"?

Jada, så klart jeg kan la være å lese innleggende dine. Det er derfor jeg ikke gadd å hive meg på diskusjonene som har pågått også.

Men når du kommer med slike utsagn, da blir jeg oppgitt, og irritert over at det er mulig å få seg til å spøke med det engang.

Humor er moro, men ikke alt er til å kødde med.

fy_fy.gif

Amanda

- moralens selvutnevnte dronning icon_wink.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-05-14 23:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du ikke skal ta meg seriøs fordi jeg mener at vi burde nyansiere begrepet voldekt en smule?

Jeg vet det finnes voldekter, og det misliker jeg sterkt. Men jeg er også av den oppfattning at det finnes jenter som benytter seg av sin seksualmakt for å drive en gutt fra skaftet!

Selv om dere ikke vil diskutere ubehagelige "sannhetsfestende ideer", så synes jeg bare synd på dere....

Ideer og tanker forandrer seg stadig, det er en evig bevegelse av visjoner... holdninger forandrer seg, moter, musikksmak, absolutt alt!

Det som var forbudt igår er tillatt idag...imorgen må vi ha andre lover....

Og jeg er av den oppfattning at dagens syn på "voldekt" også inkluderer NOEN FÅ JENTER.... det er de jeg vil stille opp mot veggen.....

Waco1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-14 23:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco,

utsagnet ditt var ikke å nyansere begrepet voldtekt en smule.

Det var det samme som å si at det er kvinnens oppførsels skyld at hun blir voldtatt.

Det er, som alle vet, bare tull.

Du sier jeg ikke er villig til å diskutere ubehagelige ideer, men det er jeg så absolutt.

Det er nok riktig at en bestemt oppførsel kan virke som en utløsende faktor i visse situasjoner.

Men, ingen mann med noe som helst av selvrespekt og annen respekt - kunne tenke seg å ta en jente med makt.

Det er å reagere som et dyr, og mennesker er ikke dyr.

Ansvaret står ene og alene på mannen.

Jeg kan gå naken rett foran deg uten at du har noen "rett" til å røre meg. Langt mindre ha sex med meg mot min vilje.

Du sier at tanker, meninger og moter forandrer seg. Ja. Det har ingenting med saken å gjøre.

I vårt samfunn er voldtekt voldtekt, og det er å krenke et annet menneske.

Jeg er sterkt imot krenkelse av noen, og det håper (og tror) jeg du også er.

Du tar tak i en bitteliten del av saken - nemlig det at jenter som viser frem kroppen sin med vilje kan pirre menn mer enn "nødvendig" - men det er ikke relevant når man ser på årsakene til voldtekt.

Årsaken ligger i hodet på et sykt menneske.

Er enig i at man bør ta hensyn til alle sider i en sak.

Jeg mener bare at du legger hovedvekten på feil sted. Men det er du vel klar over.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting som er galt.

1. Å voldta damer.

2. Å hisse opp karer...

Fordi DESVERRE så finnes det noen få idiotkarer som voldtar der ute. Det handler om å ta forhåndsregler... I en ideel verden så kunne jeg gått forbi en pakistanergjeng og hatt nokian på høyesteringelyd bare for å provosere.

Men i Oslo, idag på grønland, etter skoletid så blir man RANA mobilen! Det er FACTS!!!! Jeg skulle ønske det ikke var slik, men sånn er virkeligheten....

Ok. Når du har forstått såpass så kan vi diskutere videre....

DESSVERRE så finnes det menn som voldtar og menn som raner... dette VET jeg... ergo terger jeg ingen pakistanergjeng eller FULLE IDIOTGUBBER JEG ANTAR vil finne på å voldta...

Det handler om å ta ansvar for eget liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Waco!

Dette er jeg helt med på! *engasjert*

Det finnes ufattelig mange dumme jenter som ikke forstår det du nettopp nevnte.

Men, jeg vil ikke si jeg er en av dem selv om jeg bruker høye støvletter og miniskjørt på byen likevel. Og danser på bordet og diverse andre steder om humøret føler for det...

Det er slik jeg er, og det skal aksepteres.

Av både norske og utenlandske menn.

Men, jeg ser poenget ditt, og slik du legger det frem nå, så er det svært så fornuftig.

Hehey, har vi en litt seriøs diskusjon eller... icon_wink.gif

Ha en fortreffelig natt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...