Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ligger i sengen og synes ufattelig synd på meg selv akkurat nå. Jeg hater å være jente. Jeg hater mensen og alt det medfører. Er sånn her hver mnd uansett hvor mange medisiner jeg tar. Har smerter i rygg og mage og klarer ikke bevege på meg. :(. Også er det den følelsesmessige biten. Det ene sekundet skriker jeg. Og neste så gråter jeg. Jeg syns synd på kjærsten min som må gjennom det her med meg hver mnd. Vet ikke hvorfor jeg skriver det her. Men følte at jeg måtte bare dele det. Er det noen andre her som har det like ille. Føler at alle venninene mine har det så lett. Får litt sjokoladesug bare. Mens jeg ligger rett ut i tre dager og er så følelsesmessig ustabil i en uke i forveien. Huff :(

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det likt som deg, har det forsovidt slik fremdeles men jeg har ikke mensen så ofte lengre. Derfor har jeg ikke det helvette så ofte lengre. Jeg går på p piller og hopper over mensen jerne tre ganger..Legen sier det er ufarlig.

Kanskje du kan prøve det? det har ivertfall gjort livet mitt uendelig mye lettere.

Skrevet

Det å hoppe over mensen frister. Men det er en tanke som er glemt med engang det er over.

Skrevet

Jeg har det sånn jeg og :( . Har slitt skikkelig med mensen smerter de to? siste månedene. Har måttet dra hjem fra jobb, tror det var sist måned det ble så ille for første gang, men nå er det jaggu tilbake igjen denne mnd, måtte dra hjem fra jobb igår og idag. Så idag så hater jeg virkelig å være jente.

Skrevet

Du har ikke prøvd å endre kostholdet ditt?

Spiser selv mye sundt fett, protein, frukt, grønt, bær, vann, og ingen usunne karbohydrater eller stivelse. Det funker på meg, så det funker nok på deg :)

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte som deg. men jeg går på p-piller og tar tabletter som heter Brexidol når jeg får menssmerter. Jeg kaster opp, kaldsvetter, kramper i mage og veldig vondt i korsryggen. Så skjønner deg utrolig godt! Gå til legen og få tabletter for smertene. De hjelper deg :) Ellers kan du ta varmeflaske på magen, kjæresten kan stryke deg lett på magen eller massere ryggen. Så "heldige" vi har vært å få det slik sier jeg bare :P hehe.

Men altså.. Dra til legen. De finner tabletter som passer til deg, så slipper du å ha det så jævlig hver gang. :):klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Det hjelper også på smertene å være aktiv.(for meg hvertfall) Før jeg fikk tablettene klarte jeg ikke gå ut av sengen på 2 dager. 3 dagen hjalp det å være aktiv. Gå fort osv.

Jeg pleide å grue meg såå mye til jeg fikk mensen, for jeg visste hvor vondt det kom til å bli! Tabletter jeg tar nå er: Brexidol, pinex forte, ibuprofen 600 mg og Pirom 20 mg :)

Rotete innlegg, men håper det er til hjelp :)

Skrevet

Jeg har prøvd lavkarbo. Kom ingen vei med det. Ble om ikke dårligere. Jg trenger sjokoladen min når jg er nede og jeg fikk akutt migreneanfall hverdag. Var med andre ord ikke verdt det. Det gikk utover livskvaliteten min.

Turen til legen skal bestilles imorgen før det går i glemmeboka. Håper også på å komme meg på forelesningene mine imorgen.

En annen ting jeg undrer litt på er hvordan gutter hadde oppført seg hvis de hadde opplevd det.? Irriterer meg noe ufattelig når en gutt sier jeg forstår. For det gjør de så aldeles ikke.

Skrevet

Jeg hadde også helt grusomme menssmerter...fram til jeg fødte sønnen min. Nå kjenner jeg kun litt ubehag den første mensdagen.

Noe å se fram til? ;)

Skrevet

Jeg har prøvd lavkarbo. Kom ingen vei med det. Ble om ikke dårligere. Jg trenger sjokoladen min når jg er nede og jeg fikk akutt migreneanfall hverdag. Var med andre ord ikke verdt det. Det gikk utover livskvaliteten min.

Turen til legen skal bestilles imorgen før det går i glemmeboka. Håper også på å komme meg på forelesningene mine imorgen.

En annen ting jeg undrer litt på er hvordan gutter hadde oppført seg hvis de hadde opplevd det.? Irriterer meg noe ufattelig når en gutt sier jeg forstår. For det gjør de så aldeles ikke.

Du bør forresten prøve nattlysolje. Det skal hjelpe mot pms.

Skrevet

Jeg hadde nok sytet og klaget en hel del, tenker jeg.... Jeg tror ikke jeg hadde vært så tøff i alle fald.

Jeg synes ikke du skal irritere deg når en gutt sier han forstår. Selvfølgelig forstår han ikke hva du opplever, men han vilde kanskje mene at han forstår at du har det vondt, og derved viser empati og medfølelse?

Skrevet

Jeg må altså få barn før det roer seg. Kjærsten har lyst på barn så den blir han nok glad for å høre Hehe. Hva er nattlysolje ?

Skrevet

Gå til legen, ingen skal behøve å ha store smerter under menstruasjonen. Kanskje du skal prøve hormonell prevensjon? Det kan hjelper både på PMS og smerter.

På meg hjalp det ikke å få barn.

Gjest Solmåne
Skrevet

Jeg ville anbefalt minipillen cerazette.. Nå har jeg ikke mensen lenger og det er helt fantastisk! Før så pleide menstruasjonen min å vare i ni dager, så det ble ganske kjedelig etterhvert.. Det som er ganske greit med cerazette er at når du har vent deg til pillen og mensen forsvinner, så blir det en bedre overgang om man skal sette inn p-stav :)

Skrevet

Hva er nattlysolje? Hvor får man tak i det, og hjelper det mot PMS? Jeg sliter også veldig med humøret, men har ikke funnet noe som hjelper mot det ennå. Hadde vært takknemmlig for tips :)

Gjest pepsimax
Skrevet

Jeg vil også anbefale cerazett! De hjalp meg både med å på godt som fjerne all mens og smerter. Og da jeg ga meg på de etter noen år hadde jeg plutselig stabile sykluser og ikke i nærheten så vondt :) og som ei til over her skriver er det en bra utprøvelse i fall man vil ha p-stav senere, da det er samme virkestoffene:) lykke til! Man skal ikke trenge å ha det sånn hver mnd!

Gjest TorillG84@gmail.
Skrevet

Hei! Har du tatt blodprøve og målt jerninnholdet? Jeg hadde altfor lite jern og det hjelper i forhold til mensen når jeg tar noen sånne milde jerntabletter jevnlig i måneden!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen. Nå er det å hate å være jente uka tilbake. Har sjekket jerninnholdet mitt og det er normalt. Like jævelig denne mnden:(. Åh huff:( hjelper ikke akkurat at kjærsten og jeg har kranglet og han sier du tenker bare på deg selv før han setter seg ned foran tven:(.

Skrevet

Den første mensdagen min har jeg intense smerter. Det er uutholdelige og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er som om noen vrir en kniv i nedre delen av magen :\ Jeg bruker å ta smertestillende, det hjelper litt - selvom jeg fremdeles merker litt av smertene. Føler meg nesten heldig som bare har vondt i 1 og 1\2 dag, men det gjør UTROLIG vondt når det er vondt. Heldigvis blir jeg ikke emosjonell, irrittabel og får heller ikke humørsvigninger - blir bare litt trøtt og sliten. Jeg føler meg nesten litt uvanlig for det er mange av mine venninner som snakker om at de har PMS, dvs; de er i dårlig humør, er bitchy mot kjæresten og alle i rundt de etc. For meg er det litt vanskelig å forstå det når jeg ikke selv blir slik. Men folk er så klart forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...