Gå til innhold

Katten min lider :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus er over et år gammel. Hun er vanligvis en aktiv katte med mye energi. De siste dagene har hun virker mer roligere enn vanlig. Nå ligger hun helt lamslått på soffan. Da jeg skulle prøve å løfte henne istad kvalte hu frem noen rare lyder, som ikke likner på vanlige kattelyder. Da jeg la henne ned igjen på soffan fikk hun noen kramperykninger. Hu endte med å legge huet ned i soffan og stod med rompa te vers, slik lå hun da i 10 minutter før jeg la henne ned igjen.

Hun puster raskt og leer ikke på seg i det hele tatt. Har noen opplevd at katten har hatt samme symtomer.

Jeg ringte dyrlegen i stad som holder te over en time fra meg. De skulle minimum ha 3000 kun for en sjekk, jeg tørr nesten ikke engang tenke på hvor mye det kan ende på.

Jeg er så lei meg og føler meg så forsvarsløs når jeg ser dyret mitt lide som hu gjør nå.

Hvis noen har samme erfaring med katten sin, så gjerne del det med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun sterilisert?

Skrevet

Har hun spist og bæsjet normalt de siste dagene?

Skrevet

Du må nesten ta henne med til legen..!

Men syns 3000 var veldig rart. Det kan vel ikke stemme...

Skrevet

Er hun sterilisert?

Nei det er hun ikke. Hu hadde et kull med kattunger for 7 uker siden. Tviler sterkt på at det kan ha noe med det kullet å gjøre siden hun har gått å vært frisk så lenge etterpå.

Skrevet

Du må nesten ta henne med til legen..!

Men syns 3000 var veldig rart. Det kan vel ikke stemme...

Minst 3000 ja, og det stemmer. Tro det eller ei. Du skjønner det at dyrlegen er hjemme nå, og det koster han tid å gå til dyreklinikken å åpne dørene for å så gjøre alt klart te hu kommer. + at det er nattestid. HALLO LIKSOM... Blir skikkelig forbanna av det.

Skrevet

Det er mulig hun bare er fryktelig kåt, tro det eller ei. Gitt hun spiser og bæsjer som normalt.

Skrevet

Pus er over et år gammel. Hun er vanligvis en aktiv katte med mye energi. De siste dagene har hun virker mer roligere enn vanlig. Nå ligger hun helt lamslått på soffan. Da jeg skulle prøve å løfte henne istad kvalte hu frem noen rare lyder, som ikke likner på vanlige kattelyder. Da jeg la henne ned igjen på soffan fikk hun noen kramperykninger. Hu endte med å legge huet ned i soffan og stod med rompa te vers, slik lå hun da i 10 minutter før jeg la henne ned igjen.

Hun puster raskt og leer ikke på seg i det hele tatt. Har noen opplevd at katten har hatt samme symtomer.

Jeg ringte dyrlegen i stad som holder te over en time fra meg. De skulle minimum ha 3000 kun for en sjekk, jeg tørr nesten ikke engang tenke på hvor mye det kan ende på.

Jeg er så lei meg og føler meg så forsvarsløs når jeg ser dyret mitt lide som hu gjør nå.

Hvis noen har samme erfaring med katten sin, så gjerne del det med meg.

Merkelig at man tar 3.000 for en sjekk, Ring en annen dyrlege og hør med de.

Uansett: om det virkelig er en vanlig pris hos de dyrlegene der du bor,ja da har du ikke noe annet valg. Jeg hadde lett punget ut med 3.000 om katten min var sjuk.

Skrevet

Har hun spist og bæsjet normalt de siste dagene?

Ja hu har spist normalt...

Skrevet

Merkelig at man tar 3.000 for en sjekk, Ring en annen dyrlege og hør med de.

Uansett: om det virkelig er en vanlig pris hos de dyrlegene der du bor,ja da har du ikke noe annet valg. Jeg hadde lett punget ut med 3.000 om katten min var sjuk.

Det er prisen for å ha de der på nattestid. Etter 21.00 er det masse tilegger på lønningen demmes. Fustrerende. På dagtid koster det 400 for en sjekk.

Skrevet

Jeg hadde en ikke sterilisert (kun innekatt) en gang i tiden. Når den hadde løpetid tok den helt av. Den stod med rumpa i været mye! Den gnålte de merkligste lyder og.

Jeg bruker en dyrlege som kommer på hjemmebesøk med utstyr og han tar 1000kr.

3000 høres fryktelig mye ut. Kan du ringe en annen?

Skrevet

3000 hørtes veldig mye ut. Har fått undersøkelse av katt på nattestid før, betalte kun tusen da. Om katten spiser og avføringen ser normal ut, så skader det vel ikke å vente til i morgen for å se om situasjonen har bedret seg?

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som løpetid. :sjenert:

Ring en annen veterinær. Om du er bekymret, burde du dra - det koster å ha dyr.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det koster fra 2000kr her når veterinæren har stengt/i helgene, trodde det var sånn alle steder?

Det er mulig det er løpetid, men om du virkelig er redd for at det er noe alvorlig galt burde du dra. Og så burde du kastrere pusen din ;)

Endret av Nio
  • Liker 1
Skrevet

3000 kr hørtes horribelt ut! Jeg var med katta til veterinær på en røddag midt i påska (dvs både røddag og kveldstillegg), og da tok de litt over dobbel pris for selve undersøkelsen. Det utgjorde ca en tusenlapp. Jeg endte opp med å betale bare 1900,- for undersøkelse, et par sprøyter og medisin. Sjekk med en annen veterinær dersom det er mulig!

Eller; hvis katten skulle være syk må du nok bare punge ut og få den frisk. Sånn er det å ha dyr. Jeg vil anbefale forsikring på det sterkeste. Du får ikke dekket gebyr for oppmøte utenom normal åpningstid, men du slipper unna med en brøkdel av prisen for selve behandlingen.

Skrevet (endret)

3000 for 15 min er normalpris for dyrleger. de skylder på at sprøytene koster mye, hvis man klager på prisen. og sier det er billig forhold til andre.

nå går det ann å forsikre dyrene sine, så folk burde gjøre det

Endret av nupp
  • Liker 3
Skrevet

3000 er da ikke vanlig.

Sist pus var syk hørte jeg med ulike stder om pris og ingen hadde så høy pris.

• Liker 1
Skrevet

3000 for 15 min er normalpris for dyrleger. de skylder på at sprøytene koster mye, hvis man klager på prisen. og sier det er billig forhold til andre.

What? Normalpris??? Det må være midt i Oslogryta eller noe.

Ingen dyrleger her omkring tar så mye, verken enkeltstående veterinærer eller vetrinærsentre. Sprøytene koster heller ikke mye. Sprøytene min katt fikk (antibiotika og smertestillende/betennelsesdempende) kostet rundt en hundrelapp hver.

Hvis en vetrinær tar 3000 kr for en undersøkelse og bruker pris på sprøyter som unnskyldning vil jeg påstå at det er noe lureri på gang.

Skrevet

Det er ikke vanlig pris "midt i Oslogryta" heller. Jeg bruker nærmeste dyrlege, som visstnok er blandt de dyreste i Oslo. Og de tar IKKE 3000,- for 15 min som en nevner over.

Ser for meg at grunnen til at ts' dyrlege tar den summen er at vedkommende må på jobb på kveld utenom vanlig arbeidstid. Her jeg bor er det alltid noen på vakt, så selv med kveldstillegg snakker vi ikke slike priser for KUN undersøkelse.

Men når det er sagt så om pusen er syk så ta den med til dyrlegen. Om du ikke bor veldig på landet så er det vel flere man kan ringe og høre hva de tar.

Skrevet

Katten min er syk, og jeg har vært hos dyrlegen med henne å fått en regning på 4700...Er student, bare nevner det. Det er fælt, men er katten syk så er den syk. Anbefaler deg å få den forsikret slik at du slipper dette i fremtiden. Om katten min overlever, så skal jeg gjøre det på sekundet den blir erklært frisk.

Håper det går bra med katten din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...