AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #21 Skrevet 24. august 2011 Så dere mener de MÅ gå i en bursdag de overhode ikke vil gå i? Selv om barnet ditt gråter, så kommer du til å tvinge h*n til å dra? Vel det hadde ikke jeg gjort. Så lenge h*n har en god grunn til at h*n ikke vil dra (at h*n blir mobbet og kanskje noen av de som mobber h*n kommer i bursdagen) så hadde ikke jeg tvingt h*n til å dra.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #22 Skrevet 24. august 2011 Så dere mener de MÅ gå i en bursdag de overhode ikke vil gå i? Selv om barnet ditt gråter, så kommer du til å tvinge h*n til å dra? Vel det hadde ikke jeg gjort. Så lenge h*n har en god grunn til at h*n ikke vil dra (at h*n blir mobbet og kanskje noen av de som mobber h*n kommer i bursdagen) så hadde ikke jeg tvingt h*n til å dra. Man ser jo an barnet sitt da, selvsagt. Jeg er en av dem som "tvinger" barna mine til å gå i bursdager, men mine barn er ikke mobbeofre og takler helt fint vennlig tvang når det gjelder sånne ting. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #23 Skrevet 24. august 2011 Mine barn trenger ikke å tvinges til noe som helst. De blir ikke mobbet, og de synes det er gøy å gå i bursdag! 2
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2011 #24 Skrevet 24. august 2011 Så dere mener de MÅ gå i en bursdag de overhode ikke vil gå i? Selv om barnet ditt gråter, så kommer du til å tvinge h*n til å dra? Vel det hadde ikke jeg gjort. Så lenge h*n har en god grunn til at h*n ikke vil dra (at h*n blir mobbet og kanskje noen av de som mobber h*n kommer i bursdagen) så hadde ikke jeg tvingt h*n til å dra. Hvis barnet gråter over en bursdagsinvitasjon, er invitasjonen det minste problemet du har. 4
Caramba Skrevet 25. august 2011 #25 Skrevet 25. august 2011 Jeg har svart "gå uansett", men hadde jeg hatt et barn som ble mobbet hadde nok saken stilt seg anderledes. Jeg ville nok alikevel ønsket at barnet mitt skulle gått i bursdag for ikke å havne helt utenfor, men jeg ville nok grepet det an litt anderledes. Spørs jo helt alvorlighetsgraden også.
-hild Skrevet 25. august 2011 #26 Skrevet 25. august 2011 Er man invitert, ja så går man - og kan man ikke, så gir man beskjed om at det desverre ikke passer. Jeg husker da min datter gikk i barnehage, så inviterte vi alle på hennes avdeling når hun fylte 6 år. (de var ikke mange, 8 stk kanskje) Da kom en av mødrene til barna - en gutt med minoritetsbakgrunn og downs med tårer i øynene og takket så pent for invitasjonen. Så sier hun "jeg blir med og hjelper deg med min sønn, hvis det er i orden for deg". Og neste setning - "han har aldri blitt invitert i barnebursdag før, tusen takk".. Det var null stress å ha ham som gjest i bursdagen, men jeg vil anta at det diagnosen avskrekket noen av foreldrene i barnehagen, og at det var derfor han aldri ble invitert.. Noen uker (eller var det mnd.. ) senere ble min datter invitert i hans bursdag - sammen med resten av avdelingen. Det var 1 barn i tillegg til mitt som kom i bursdagen - og selv om gutten var kjempefornøyd og glad for de som kom, så forstår jeg veldig godt hvor sårt det måtte være som mamma å invitere mange unger som ikke kom. :-) Jeg har også feiret bursdag for størstemann, han fyller midt på sommeren - og hatt problemer med å få nok gjester, hvis man kan kalle det det. Første gangen nesten ingen kom var det sårt - men det løste vi med å ha barneselskapet før skoleslutt neste gang.. For jeg skjønner jo at folk kan være bortreiste 1. juli.. hehe 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #27 Skrevet 25. august 2011 Dersom mine barn er invitert i bursdag samme dag som for eksempel fotballtrening, så er det IKKE aktuelt at de skal få "velge selv". De skal gå i bursdagen, ferdig med det. Til dere som lar barna velge: Tenk om det var ditt barn som hadde bursdag, og alle i klassen ville gå på fotballtrening i stedet? Hva er det som rører seg oppi hodene deres egentlig?? Ingenting? Jeg kan GJERNE svare på denne siden jeg har svart at jeg lar henne velge. Datteren min er med på fritidsaktiviteter som ingen andre i klassen er med på; ergo vil det aldri bli sånn at alle velger denne fritidsaktiviteten over bursdag. Jeg vet også at datteren min vil velge å gå i bursdag i 99,999999 % av gangene. (den eneste gangen hun valgte fritidsaktiviteten, var når bursdagen ble feiret 3 dager før premieren på teaterforestillingen - moren ble da informert om hvorfor mitt barn var borte. Hadde barnet mitt valgt bursdag istedenfor teater denne dagen hadde det gått utover langt flere enn ett bursdagsbarn..) Men nå kjenner jeg jo både datteren min og alle hun henger sammen med/blir invitert i bursdag til godt. Jeg kommuniserer med foreldrene, og har god oversikt over det som skjer. Derfor er det faktisk ikke noe problem at barnet selv får velge! Og i klassen til datteren min ville det ALDRI skjedd at alle barna droppet ut! Og det VET jeg! Så jo takk - bevegelsene i hodet mitt er det ikke noe i veien med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå