Gå til innhold

Sjefen behandler meg som en dritt!


Snuskepus1

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på samme sted i 5 måneder nå og er kun vikar. Det første som skjedde var at vi var tre jenter som begynte samtidig. Begge de har hatt to ukers ferie hver seg i sommer, jeg fikk ingenting fordi jeg ikke hadde opparbeidet meg noe? Vi begynte samtidig, og de har klart å bygge seg opp mer enn meg?

Jeg sier ja til alle vakter, jeg jobber seks dager i uken og er kjempe trøtt og sliten. Han er sur og grinete og klager på alt. Truer med å si oss opp om vi ikke hører på han. Idag ringte jeg å fortalte at jeg var syk, og fikk beskjed om å dra til der "peppern gror" for nå laget jeg masse jobb for han. Er det meningen at vi skal ha dårlig samvittighet for at vi kan bli syke vi også, som alle andre?

Trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slutt i jobben. jeg hadde ikke godtatt en sånn sjef

Hadde det bare vært så lett. Jeg har leilighet, bil, regninger som skal betales. Om jeg sier opp jobben, så kommer det heller ingen penger. Og jeg har ikke jobbet meg opp til 130 tusen i året sånn som NAV krever at man må for å få dagpenger feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har jobbet 6 dager i uken i 5 måneder og ikke tjent 130' ville jeg nok byttet jobb, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk ihvertfall på andre jobber! Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en bra sjef i det hele tatt. Selv om man ikke blir populær mange steder når man tar ut ferie mange steder når man starter, så har man uansett krav på ferie. Man får ikke feriepenger fra bedriften man startet i samme året siden det bergnes ut fra året før, men man kan søke om ulønnet ferie dersom man ønsker. Derimot høres det veldig merkelig ut at to av tre tar ut ferie uten problem, mens du ikke fikk tatt ut noe når dere startet på samme tid. Har de hatt lengere dager enn deg slik at de har fått samlet flere timer å avspasere?

Jeg ville også bedt om en forklaring på hva sjefen mener du gjør feil i jobben, for man kan ikke bare oppføre seg jævlig ovenfor ansatte på generelt grunnlag. Man skal selvsagt ha mulighet til å gi dårlige tilbakemeldinger, men det skal være en skjellig grunn til at han/hun klager på deg, og det skal gjøres på en respektabel måte, og så tar man det derfra. Det er slik siviliserte mennesker oppfører seg, og sjefer bør strekke seg ekstra for å være et godt forbilde for ansatte.

At han ber deg dra dit peppern gror er helt uakseptabelt, noe jeg også ville påpekt til en sjef, og jeg hadde forventet en unnskyldning og et lite møte i etterkant. Slikt oppfører man seg rett og slett ikke, det er så enkelt som det. Om vedkommende ikke skjerper seg, så ville jeg også vurdert å ta det videre med vedkommendes ledelse. At man har en ikke fungerende mellomleder bør absolutt bringes på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...