Gå til innhold

dårlig samvittighet

Fremhevede innlegg

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Siden det nærmer seg høsten var jeg idag på jakt etter et par høst/vintersko. Til slutt fant jeg et par jeg likte de var rådyre, men jeg tenkte at det er så sjelden jeg spanderer på meg noen skikkelige sko, for jeg går ofte med sommersko om vinteren også, bare dumskap.

Så betalte jeg da, 1299,- for et par flotte sko, og jeg var fornøyd.

Men nå sitter jeg igjen med en dårlig følelse... jeg brukte over tusen kroner på et par lacoste sko, og jeg som ikke bryr meg om merker en gang!

Har rett og slett vondt i magen :(

Fikk gnagsår av dem da jeg gikk tur, men det kommer seg nok etter at jeg har brukt dem en del ganger.

Kan noen lette på samvittigheten min, gi meg noe pep-talk eller noe?

Har forresten noen andre her vært i samme situasjon? at dere har følt dårlig samvittighet over et dyrt kjøp, og hva gjorde med det?

Jeg har gått med dem og kastet kvitteringen, så jeg får garantert ikke pengene igjen.

Føler meg helt på bånn av dette skokjøpet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg sånn HVER gang jeg har kjøpt sko som koster over 400 kr ;)

Og jeg kjøper en del sko, men ikke så jeg blir fattig på det. Både jeg og du går med sommersko om vinteren, hallo, vi risikerer på oss forkjølelser og kalde føtter, samt at vi også ødelegger sommerskoene våre. Et par vintersko til den prisen der, samt at det faktisk er en merkevare, det varer! Og jeg er ganske sikker på at innen helgen er kommet, har du kommet over den dårlige samvittigheten din. Jeg føler meg alltid verst samme dagen, så går det over. I dagene etterpå tar jeg frem skoene, beundrer dem og går med dem inne og ute, bare for å gjøre det :fnise:

Tror det er en jentegreie, vi kjøper noe vi trenger og har lyst på, så kommer samvittigheten snikende for det var jo litt dyrt.. Men også noe sårt needed for å si det sånn. Ikke tenk på det, det går over, og du trengte skoene. :)

Skrevet

gjort er gjort og spist er spist! Å sånn er det med den saken:) SOm du selv sier vil du ikke få igjen pengene for det, og de pengen ville garantert gått med til noe annet ubrukelig istedenfor! Nyt skoene dine du, tar du godt vare på de, vil de jo vare i mange år også!

Skrevet

Skikkelige sko koster penger. Det jeg ofte har angret på, er at jeg har kastet bort penger på billige, dårlige sko.

Hvis du liker dem, og de er/blir gode og gå med og blir mye brukt, glem den dårlige samvittigheten. Gled deg over å ha flotte sko!

Skrevet

Når det gjelder klær som skal tåle litt nedbør og/eller kulde, er min erfaring at det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet. Jeg har brukt ufattelig mange kroner på vintersko som var billige, men som kun har ført til at jeg har frosset meg gjennom en hver dag med temperatur under 0, mens etter at jeg "sved av" 1200 kroner på et par skikkelige vintersko, har jeg ikke vært kald på føttene en dag. Selv ikke da jeg stod vakt på skøytebanen en hel skoledag! Jeg hater også egentlig å bruke "mye" penger på klær og sko, men når det gjelder ute- og turtøy har jeg som sagt erfart at pris og kvalitet henger så nøye sammen at jeg ikke er redd for å "spytte i glasset" når jeg går til innkjøp av slikt :)

Nyt skoene og varme føtter med god samvittighet, du :)

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Så godt jeg ikke er alene!

Skrevet

Jeg kjøpte meg et par sko til cirka 4000 kroner for fem år siden. Disse skoene er de beste vinterskoene jeg har kjøpt,og jeg bruker de ennå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...