Gå til innhold

HVORFOR skiller fløten seg? :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hva jeg gjør galt?

Skal lage fløteis i iskremmaskin.

Pisker krem, pisker eggeplommer og sukrin til eggedosis, har i vanilje og vender alt sammen. Har alt i iskremmaskinen som står og rører sakte hele tiden. Dette er ANDRE gangen jeg prøver i kveld, og begge ganger så skiller fløten seg!! :(

Fløten er tatt rett ut fra kjøleskapet og er kald. Samme med eggene..

Skjønner ingenting :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, dette er vel oppskrift på en parfait, som ikke trenger å kjøres i iskremmaskin?

Skrevet

Prøv en slik oppskrift istedet :)

Skrevet

Hmmm, dette er vel oppskrift på en parfait, som ikke trenger å kjøres i iskremmaskin?

Er den oppskriften jeg finner på ca hver eneste side når jeg googler lavkarbo iskrem :\ fløte, egg, sukrin, vanilje...

Skrevet

Prøv en slik oppskrift istedet :)

Takk, skal prøve i morgen! :) Nå er jeg nemlig drittlei etter å ha først pisket alt for hånd (krem og eggedosis - PUH!) og så lånt mixmaster av naboen på ladning nr 2.... Men neeida... Skilte seg den og.

Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Regner med det er fordi fløten rett og slett blir pisket for mye når den i tillegg til å bli pisket stiv skal røres i iskremmaskinen også.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i alle dager pisker du luft i fløten, for så å røre i den? Da vil den jo garantert skille seg da...

Skrevet

Hahahahaaa, nå så jeg facebook-statusen din i forbindelse med at jeg skulle finne en teit status til facebook-leken her inne:p

La ikke merke til at det var du som hadde laget tråden før jeg så statusen, så jeg måtte nesten le litt. Stakkars, frustrerte deg :klemmer:

Skrevet

Hahahha :P Nei vet ikke jeg, jeg kan ikke så mye om fløte! :P Men nå prøver jeg på nytt med den på linken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...