Bestee Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Jeg vil så gjerne ha friske roser på bryllupskaka, men hun som skal lage den har aldri gjort det tidligere. Hun har hørt at det skal være vanskelig å holde dem pene og freshe helt til kaken skal spises. Er det noen som har erfaring med dette? Har også hørt at noen sukkerglaserer dem eller noe? Er dette for å holde dem pene?
Thinkerbelle Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Vi hadde ferske roser på kaken og det fungerte iallefall veldig fint:) tror den hadde stått endel timer med de på også
lilletussa Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Jeg skal ha det på mi kake, venninna mi som er kokk skal lage den. Hun bruker kun friske blomster på, så tipper hun har hatt suksess med det før ;-) Leste ellers et sted at en kan dyppe stilken i hvit sjokolade for å unngå at den ble dårlig.
Charleene Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Ha blomstene kaldt (feks i kjøleskap) lengst mulig frem til de skal brukes. Og dypp stilken i feks hvit sjokolade eller andre ting som stivner, så unngår du fuktighet fra blomstene i kaken, og det er mer renslig så klart. Friske blomster på kaker er nydelig
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Vi skal ha friske cala, og konditoren mener dette skal gå helt fint. Gleder meg:)
Bestee Skrevet 23. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2011 Ja, jeg synes det er så mye flottere med ekte blomster på.. Man bør vel satse på usprøytede blomster da regner jeg med? Disse ser jo ganske kjekke ut, både hygienisk og praktisk: http://www.kakeboksen.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=963&category_id=41&option=com_virtuemart&Itemid=61 (Til å sette blomstene i, før de stikkes ned i kaken..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå