Gå til innhold

NAV avlyste timen ...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Er litt i villrede, så prøver å søke råd hos dere KG-ere. :)

Tirsdag, forrige uke, skulle jeg ha time med NAV. Går til en hyggelig og grei dame der.

Det som skjedde var at dagen før, mandagen, ringte det et nr som jeg trodde var telefonselger eller noe, så jeg tok den ikke.

Tirsdagen, da jeg hadde time med NAV, ringte det samme nummeret, men jeg gadd ikke ta den da jeg ikke kjente nummeret. Jeg var uansett opptatt med å gjøre meg klar for timen med NAV den samme dagen.

Like etterpå den tirsdagen, fikk jeg en meld fra NAV på mobilen der det stod at timen idag var avlyst, og om jeg hadde spørsmål kunne jeg kontakte undertegnede, en mann som hadde prøvd å ringe meg samme dag og dagen før.

Jeg ringte tilbake etter en stund for å få vite mer, men måtte legge igjen en beskjed hos sentralborddamen siden mannen var opptatt i et møte.

Mannen ringte ikke tilbake tirsdagen, og ikke onsdagen, så jeg ringte tilbake torsdagen for å få tak i mannen. Måtte legge igjen en beskjed da også, men han ringte ikke tilbake hverken torsdag eller fredag. :klo:

Nå er det mandag, og jeg håpte han skulle ringe idag. Bør jeg ringe tilbake å legge igjen enda en beskjed? Eller skal jeg prøve å få tak i damen som jeg skulle ha time med?

Føler jeg maser veldig, så tør ikke ringe så mye. :sjenert:

Og jeg tenker også at når jeg har lagt igjen to beskjeder, så burde de ha nådd mannen slik at han burde ringt meg snart?

Jeg har heller ikke hørt noe fra damen som jeg skulle ha time hos... :klo:

TS :goodbye:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Ring igjen. Det er ingen skam. Be om å få snakke med enten din faste saksbehandler eller den mannen som har prøvd å kontakte deg. Forklar at dere har forsøkt å få tak i hverandre i forrige uke uten hell.

• Liker 1
Skrevet

Ring igjen. Det er ingen skam. Be om å få snakke med enten din faste saksbehandler eller den mannen som har prøvd å kontakte deg. Forklar at dere har forsøkt å få tak i hverandre i forrige uke uten hell.

Ja, jeg tenker jeg må ringe igjen imorgen siden kl.er 15 nå, og jeg ikke har hørt fra han.

Jeg vet ikke om saksbehadleren min(damen) er syk eller hva det er, men siden denne mannen ga meg beskjed om at avtalen jeg hadde med damen var avlyst, og sa jeg kunne kontakte han for spørsmål, så har jeg forholdt meg til han.

Og når jeg har lagt igjen to beskjeder, og han ikke har ringt tilbake ... han må vel ha fått de beskjedene? :klo:

Skrevet

Jeg er bare så redd for at jeg har gjort noe feil her, og at de skal bruke det mot meg!!! ... :sukk:

Skrevet

Deter NAV det er snakk om. Beskjedene har havnet på et vilkårlig bord...:roll:

Du ringer igjen, sier at dette er tredje gangen du tar kontakt, og at han skal ringe deg tilbake innen da og da. Hvis ikke får de skaffe en an en saksbehandler. De kan ikke bruke det mot deg, og den eneste feilen du har gjort er å ikke ta telefonen, det er ganske barnslig...

• Liker 2
Skrevet

På Nav har jeg fått beskjed om at de skal ringe tilbake innen 24 eller 48 timer, husker ikke nøyaktig.

Det loggføres i systemet og de har krav på seg om å ringe tilbake innen fristen, så rart du ikke har blitt kontaktet igjen.

Ring på nytt igjen imorgen, evt dra dit hvis du ikke får respons og bli der til de gjør noe, eller at du i det minste får ny avtale.

Nav er veldig flinke til å mase og kjefte hvis man glipper på noe selv, men hvis Nav ikke følger opp får man ofte følelsen av å bare sveve i det blå uten å komme videre desverre.

Skrevet

Deter NAV det er snakk om. Beskjedene har havnet på et vilkårlig bord...:roll:

Du ringer igjen, sier at dette er tredje gangen du tar kontakt, og at han skal ringe deg tilbake innen da og da. Hvis ikke får de skaffe en an en saksbehandler. De kan ikke bruke det mot deg, og den eneste feilen du har gjort er å ikke ta telefonen, det er ganske barnslig...

Hvorfor er det barnslig? Jeg ser ingen grunn til å ta telefonen når det er et nummer jeg ikke kjenner, og jeg tror det er en telefonselger.

Dessuten har jeg litt angst for å svare på nr som jeg ikke kjenner...

• Liker 2
Skrevet

Ser visst ut som om det er flere enn meg som har erfaringer med NAV ... :) TS

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg svarer heller ikke på ukjente nummere, men jeg ser etter i telefonkatalog (på internett) hvem det kan være fra. For mitt vedkommende er det som oftest telefon/markedsundersøkelser. Har du ikke søkt opp nummeret?

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er litt barnslig med voksne mennesker som konsekvent ikke tar telefonen hvis det er ukjent nummer. I alle fall om man ikke sjekker og ringer tilbake etterpå.

Har man smartphone, kan manskaffe seg app'en til 1881, som slår opp mens det ringer.

Burde jo slå ann, siden "alle" har "telefonangst" etter at mobilen hadde vært allemannseie i noen år.

Skrevet

Jeg tar heller ikke tlf før jeg har sjekket nr og de som ringer med skjult nr, kan bare glemme å få kontakt med meg.

Minstekrav er å ha et registert tlfnr.

Og jeg sjekker som sagt opp nr og ringer evt. opp igjen dersom det er noe annet enn selgere og markedsundersøkelser.

Skrevet

Ring igjen og igjen! Jeg prøvde å få tak i saksbehandleren min, ringte over 5 ganger på 1.5 uke, han ringte aldri igjen, før de på sentralbordet sa de skulle raportere han (de MÅ vist ringe igjen etter en viss tid, og hun synes det var gale at jeg måtte ringe så mange ganger uten å få respons) DA ringte han meg èn gang (selvfølgelig når jeg ikke kunne svare), også sendte han meg en mail hvor han skrev at han hadde prøvd å få tak i meg. (Han ringte ÈN gang).

SÅ bare fortsett å ring, ellers får du aldri tak i de..

Skrevet

Jeg svarer heller ikke på ukjente nummere, men jeg ser etter i telefonkatalog (på internett) hvem det kan være fra. For mitt vedkommende er det som oftest telefon/markedsundersøkelser. Har du ikke søkt opp nummeret?

Nei, jeg søkte ikke opp nummeret. Jeg gidder ikke søke opp alle fremmede nummer som ringer, da det som regel er telefonselgere eller folk som ringer feil.

Skrevet

Jeg synes det er litt barnslig med voksne mennesker som konsekvent ikke tar telefonen hvis det er ukjent nummer. I alle fall om man ikke sjekker og ringer tilbake etterpå.

Har man smartphone, kan manskaffe seg app'en til 1881, som slår opp mens det ringer.

Burde jo slå ann, siden "alle" har "telefonangst" etter at mobilen hadde vært allemannseie i noen år.

Så du mener at hver gang det ringer et fremmed nummer til meg, skal jeg finne ut av hvem det er og ringe tilbake? DET er noe jeg ikke gidder å bruke tid på. om folk virkelig vil ha tak i meg, så får de ringe igjen. Jeg pleier å ta telefonen om det samme nummeret ringer flere ganger.

Ja, jeg har hatt mobil siden jeg var 18, og jeg har aldri tatt fremmede nummere da jeg ikke ser noen grunn til å svare telefonselgere eller folk som ringer feil. Har gjort det på dager jeg ikke er så full av angst...

De jeg kjenner har jeg nummeret til, og de tar jeg.

Skrevet

Her prøvde de jo å ringe opp igjen....

Reservasjon i brønnøysund er en fin ting! Jeg får kanskje to selgere på tråden i året, fra steder jeg er medlem.

Skrevet

Kravet om at de skal ringe deg opp innen 48 timer gjelder vel bare den første gangen de skal ha tak i deg? Var det de sa til meg, i allefall... Jeg ba om et møte med saksbehanler i forbindelse med søknad om aap, og selvfølgelig ringte de jo når jeg satt og kjørte bil og ikke kunne svare. Dagen etter dro jeg innom kontoret, og fikk da vite at de ville ringe tilbake når saksbehanleren var tilbake fra ferie uken etter.

Forsto det sånn at det at kravet om de 48 timene derfor bare gjelder ved første gangs kontakt?

...men jeg tror ikke på noe nav sier til meg lengre, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...