Gå til innhold

Tips til sunne og gode ting å ha i havregrøten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mangler litt inspirasjon. Må være noe det ikke er så farlig om man spiser så og si hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler litt inspirasjon. Må være noe det ikke er så farlig om man spiser så og si hver dag :)

Banan, rosiner, valnøtter/andre nøtter uten peanøtt, linfrø, andre frø, eplebiter, eplemos/saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilsetter cottage cheese for å få opp proteininnholdet, og søter med banan. Kaneldryss og smørklatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i banan, rosiner, blåbær(noen ganger jordbær og bringebær) og diverse nøtter. Plus litt melk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så sunt, men jeg bruker honning og hasselnøtter. Frø, nøtter, frisk frukt, kanel, kardemomme, peanøttsmør (igjen ikke særlig sunt) og havrekli er godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ingen har nevnt yoghurt enda. Vet om noen som synes det er litt rart, men jeg spiser det til frokost så godt som hver eneste dag. Havregrøt og Tine JA - vaniljeyoghurt. Av og til har jeg oppi noen litt nøtter, banen eller hjemmelaget syltetøy også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest cottage cheese, banan og kanel i. Kjempegodt! Og ofte har jeg feks eple, blåbær, solsikkefrø i.

Ser at ingen har nevnt yoghurt enda. Vet om noen som synes det er litt rart, men jeg spiser det til frokost så godt som hver eneste dag. Havregrøt og Tine JA - vaniljeyoghurt. Av og til har jeg oppi noen litt nøtter, banen eller hjemmelaget syltetøy også. :)

Jeg har ofte mager vaniljekesam oppå grøten, blir litt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte mager vaniljekesam oppå grøten, blir litt det samme.

Samme her - og ellers bær, cottage cheese, eplemos og eggerøre (jepp - da blir det høyere proteininnhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i nøtter (valnøtter og hasselnøtter, evt andre om jeg har), goji-bær og hampfrø. Namnam :) Anbefaler å ha oppi små biter råsjokolade også. Smaker ikke så mye sjokolade, men er litt ekstra å knaske på, og så er det sunt i tillegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En håndfull svisker er godt. Gjemmes nedi varm grøt og blir myke og gode å spise. I tillegg er det godt for magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt så gode frokoster som etter at jeg leste denne tråden! Takk fortips alle :) idag ble det fryste blåbær i på slutten, banan, kanel og mager vaniljekesam på toppen! Hadde aldri prøvd dette uten dere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan tilberedere dere grøten? Jeg pleier å ha den i mikro, men synes det flyter så raskt over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøtter, kanel og epler er kjempe godt! :D pleier enten ha en av dem eller blande alt sammen :) kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbereder den i mikroen på 2min. 1dl havregryn + 2dl vann. Synes det blir bra :)

Ellers har jeg i bl.a. kanel, rosiner, mandler, blåbær, jordbær eller proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...