Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er de tollreglene? Jeg tenker ikke kun på klær og sko.

Jeg handler nesten alltid for under 200 kr. Men nå har jeg tenkt å handle meg noe for under 200 kroner, men med frakt blir det over 200. Hvordan blir det med toll og moms??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdigrensen på 200,- gjelder kun varen. Stiger varen over 200,- så teller man med frakten for å regne ut toll og moms.

Skrevet

Det er varens verdi som avgjør om man må betale mva eller ikke. Fribeløpet av 200 kroner (1000 kroner dersom gave). Dersom man går over fribeløpet vil mva bli beregnet av både varens verdi og fraktkostnadene.

Husk at Tollvesenet bruker sine egne omregningskurser, så ikke se deg blind på hva du selv faktisk betaler omregnet i norske kroner.

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98

Skrevet

"Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma."

Skrevet

"Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma."

Ja, hvilket er det gebyr jeg tenker på hos posten. Om varene kommer med UPS eller DHL er det de som vil ha litt kroner for jobben, min forrige pakke fra UPS ville de ha 200,- for i gebyr og 60,- i moms. Men de er dyrest mener jeg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...