Gå til innhold

Hva gir du hunden din å spise?


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Klaveret

Jeg har fått med meg at det er delte meninger om hva hunden bør ha av mat, uten at jeg selv har tatt noe sterkt standpunkt.

Hunden vår får mat 3 ganger om dagen (fordi det er mulig og fordi han får mat når vi har faste måltider). Om morgenen er det Royal Canin, til middag middagsrester dersom det ikke er altfor sterk mat (vi lager gjerne ekstra kjøtt/fisk til han) og til kvelds Royal Canin. Posjonene er selvsagt dagsbehovet delt på tre.

I tillegg får han ofte griseører, bein, sånne tannvennlige tyggeting etc..

Hva gir du hunden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Royal Canin fòr, vått fòr av kjøtt og fett, tyggebein (griseører, oksehaler, skinnbein), godbiter av lever, av og til tørrfisk, kokt kjøtt og kokt fisk innimellom. Og det er det.

Hun får dog ikke faste måltider, men spiser når det passer henne. Mat og vann i skåla heletiden (men ikke tilgang på mat når jeg er borte) med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får stort sett mat to ganger om dagen og jeg fôrer ca. 50/50 med Vom og Hundemat og rå bein/slakteavfall. (Kylling, storfe, sau/lam, elg, rådyr og gris alt etter som hva jeg får tak i, men jeg passer på å variere. F.eks. fikk han mye lam i vinter, så da får han lite av det nå. Nå blir det mye svin og kylling, men ut over høsten blir det helt sikkert mer vilt igjen). I tillegg gir eg ham fiskeoljekapsler siden han tydeligvis misliker at jeg blander olje i maten hans. Tørrfôr får han aldri unntatt som godbit i ny og ne.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfôret, royal canin, står fremme hele tiden. Ellers får han vom hundemat to ganger daglig og middagsrester av og til. Med middagsrester mener jeg usaltet kjøtt/fisk, grønnsaker og evt. litt ris. Jeg tar av mat til han før maten saltes, men bruker lite salt og salter aldri grønnsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Vi gir de tørrfor 2 ganger for dagen, husker ikkje merket men det er kjøpt hos dyrlegen og er "spesialfòr" som skal minske røyting. De får 15ml fiskeolje i maten også av samme grunn.

Noen ganger får de middagsrester også. I blandt kjøper vi inn koteletter, fisk, kjøttpølser og hundepølse som de får dele, noe de absolutt elsker.

I tillegg får de Dentastix, griseører, grisehaler og annen snacks beregna på hunder. Tyggebein får de ikkje lenger siden den eine hunden holder på å sette det i halsen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Royal canin tørrfor to ganger om dagen med fiskeolje, og så har jeg alltid kyllingvinger klar til å koke i fryseren til snacks. Ellers er tyggebein alltid tilgjengelig og hun får en dentastix annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal canin tørrfor to ganger om dagen med fiskeolje, og så har jeg alltid kyllingvinger klar til å koke i fryseren til snacks. Ellers er tyggebein alltid tilgjengelig og hun får en dentastix annenhver dag.

Jeg håper du mener kokeklare kyllingvinger og ikke at du koker dem til hunden. Varmebehandlede kyllingbein er potensielt farlige for hunder fordi de kan splintre og gi sår både i munnen og, enda verre, i tarmen/magesekken. (Joda, veldig ofte går det bra...). Ernæringsmessig er også rå kyllingvinger bedre for hunden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Min hund får diettfor kjøpt hos veterinær fordelt på tre måltider per dag. På grunn av hundens alder og en sykdomsdiagnose verken kan eller vil jeg lenger forsøke med nye fortyper, men tilsetter av og til litt kokt torsk for smakens skyld.

I tillegg får hunden en tyggepinne (av en type som den tydeligvis klarer å fordøye) per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg håper du mener kokeklare kyllingvinger og ikke at du koker dem til hunden. Varmebehandlede kyllingbein er potensielt farlige for hunder fordi de kan splintre og gi sår både i munnen og, enda verre, i tarmen/magesekken. (Joda, veldig ofte går det bra...). Ernæringsmessig er også rå kyllingvinger bedre for hunden.

Jo jeg koker dem, hun får bare kjøttet ikke beina. Hun har nesten ikke tenner så ingen form for bein blir gitt og kjøttet må kokes nesten ihjel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får begge to V&h. Den minste to ganger om dagen mens den største får en. Blir også noen griseører eller tryner innimellom. Og endel godis i forbindelse med trening og lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre beist får 50/50 Specific og Vom&Hundemat to ganger om dagen.

Bytter på Specific, Royal Canin og Eukanuba da de blir fort matleie.

Men V&H får de alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden vår får Vom hundemat 2 ganger om dagen. han spiser aldri tørrfor. Ellers så får han griseører en gang i blant, godbiter på tur. og en dentafix om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havanaise blanding på 1.5 år :)

Frokost:Royal canin 5 ss med olje over+plaqe off.(får en liten kong med skinkeost på ukedager)

kveldsmat:Royal canin 6 ss, gjerne mede en liten klatt skinkeost eller leverpostei.

Han får en dentastix hver dag, og grise/saueører ca 2-3 ganger i uken.

Det hender at han får rent kjøtt/fisk m grønnsaker i skåla si etter middagen, han er ikke en spesielt sulten hund, så varier litt!!

Foret står ALDRI fremme..

Vi brukte Pro plan før, og etter at vi har gått over til Royal c, så har han fått vanvittig dårlig ånde??

Noen som har noe tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårehundblanding. Han får Labb som hovedfor, og ellers spiser han mye ørret, rå koteletter (uten salt, osv.), oksehaler, etc. Nå for tiden spiser han også en del lemen..

Vet at noen har dårlige erfaringer med Labb, men det fungerer veldig bra for vår hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalen er tørrfor m/rapsolje over. Men han får tørkede struper og tørfisk en gang i uka. Griseører osv er bannlyst pga saltet her i alle fall.

Dentastix var bare bullshit her,det smuldret opp og hadde ingen effekt på tannsten

Om han får menneskemat,så er det mat lagd fra bunn av som oftes,uten salt /krydder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...