Gå til innhold

J.... lommetyver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Møtte to sjarmerende lommetyver på vei hjem fra byen i går. Resultat? Mobiltelefonen ble borte fra lomma. En ganske dyr mobil.

Har prøvd å ringe sperretjenesten, og prøvd å ringe mobilen fra hustelefonen men begge er visst like døde.

Hvor lang tid tar det før jeg får nytt sim-kort, de har tydeligvis stengt mobilen, jeg blir sprø. Klarer meg jo uten, men ser ikke vitsen med at jeg kjøpte en dyr G5 nokia. Det har jeg aldri sett vitsen med, men nå forstår jeg at det er populært.

Har prøvd å ringe sperretjenesten, men de svarer ikke. Hvor vanlig er det å bli frastjelt mobiltelefoner? Kan man ikke ha dyr mobil? Jeg har en gammel tlf i en skuff, skal aldri mer kjøpe dyr tlf.

Det verste er at det står i meldinger fra flyselskaper når jeg drar på ferie og reiser bort til høsten. Ja, er redd for innbrudd også nå, sånne opplysninger er til salgs i visse miljøer.

Er så irritert. Kan klare meg uten telefon i to tre dager, men håper jeg får nytt simkort raskt?

Farvel mobil. Unner f... ikke en lommetyv en så fin telefon. Den er jo min for fan.

Rasenede. Må vel bare parkere det og gå videre. Men aldri mer en dyr utgave av mobil for mitt vedkommede. Har hørt om folk som er blitt ranet, det slapp jeg å bli, og som har unngått å bli frastjålet mobil fordi den var litt slitt og av eldre årgang.

Kan man ikke ha noe i fred? Anmelde? Nei, liten vits, er jo en fillesak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg fått sperret telefonen og får nytt simkort om 2-3 dager.

Er rimelig irritert, men tenker at det bare er en mobiltelefon og ikke noe å ergre seg unødvendig over. Hjelper det å anmelde dette? Har dessverre ikke tegnet forsikring, å være etterpåklok nytter ikke nå.

Trodde jeg kanskje hadde glemt telefonen hos en venn, men han svarer ikke på telefonen og sover sikkert fremdeles. Dessuten er mobilen slått av, og det ville den ikke vært om den var hos han.

Men fører anmeldelser frem, eller er telefonen tapt for alltid?

Frustrerende, men det verste er at jeg føler at det var min feil siden jeg hadde den i jakkelomma og ikke i veska der den vanligvis ligger.

Ts

Skrevet

Jeg opplevde det samme på 17. mai. Hvem stjeler fra lommene på en korpsmusikant den dagen?!? Anmeldte, ble henlagt.

Skrevet

Det er irriterende og noen er utrolig frekke! De var to og den ene begynte å prate med meg. Nå føler jeg meg dum som ikke passet bedre på, den følelsen er verre enn tapet av en dyr mobil. Heldigvis har jeg en gammel mobil liggende, men må vente på nytt simkort.

Men er selvsagt lettet som ikke ble ranet og truet. Får prøve å se det positive i situasjonen, men jeg føler meg så naiv som ikke passet på. Det er jo bare ting man leser om som ikke hender en selv.

Har hørt om en som ble ranet og gjengen ba han dra frem mobilen. Siden det var en gammel telefon fikk han beholde den.

Skrevet

Drit i telefonen, dette kunne gått verre om de hadde hatt andre hensikter. Selvsagt, det er KJIPT å bli ranet, skikkelig jævlig, men alt i alt kom du fra dette med helse og skinn i god behold. Vær mer forsiktig neste gang, og ikke la fremmende komme innpå deg. :hug:

Skrevet

:) Takk.

Nå har jeg ringt han jeg var på besøk hos og mobilen var selvsagt ikke der. Det var bare en telefon, men er irritert over hvor frekke noen kan være. Og på innboksen er det meldinger fra flyselskap der det står når jeg skal reise, med link til nettside.

Hvis de har mer i fore, er sjansen stor for at de planlegger innbrudd eller tipser andre om at huset er forlatt? Det er egentlig det mest skremmende, at noen vet ting om meg som jeg til og med ikke offtenliggjør på facebook.

Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en dyr mobil igjen, faren for å bli ranet er desto større og jeg har ikke lyst å bli utsatt for oppmerksomhet fra kriminelle drittsekker.

Mobilselskapet har sperret simkortet, men ikke for innkommende anrop. Det vil si at hvis et er et lite håp kan jeg få kontakt med de som har telefonen nå, men det er lettere å finne nåla i høystakken.

Er egentlig ikke sint på de som tok mobilen, sannsynligvis har de rusproblemer og lever et liv på kanten av samfunnet. Men frekt ja. De så velkledde ut, kanskje fordi en av deres inntekter er stjålte telefoner.

Skrevet

Har du ikke reiseforsikring?

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke akkurat nå og innboforsikringen har en egenandel på 4000.

Har vært irritert i hele dag, mest fordi jeg ble litt sjokkert over at noen kan være så frekke og på meg selv som ikke passet bedre på. Heldigvis hadde jeg nøkler og kort i veska. Like før dette skjedde, sendte jeg en melding. Så de har observert at jeg hadde en dyr telefon. Tror aldri jeg kjøper en dyr telefon igjen, det er jo nesten det samme som å be om å bli ranet. Men det sjokkerer meg, jeg ser ikke rik ut, gikk i slitt dongeri, utvasket t-skjorte og ikke i moteklær.

Jeg har selvsagt lest i avisa at det er normalt å bli ranet eller frastjålet ting i Oslo, men går ikke rundt med angst selvom. Er alltid nøye med å passe på kort og nøkler. Det er første gangen jeg har kjøpt en dyr telefon, så dyr var den dog heller ikke, tre tusenlapper.

Får håpe de får glede av den til de blir ranet selv.

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...