Gå til innhold

Lese på egenhånd-tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg dette året ska lese på egenhånd i noen fag,da jeg har permisjon fra skolen.

Men hvordan klarer jeg å holde meg strukturert nok gjennom hele året,til å komme gjennom pensum? Og ikke minst hvordan klarer jeg å lære meg alt dette stoffet? Er det noen som har noen lure lesetips der ute? Jeg er så¨dårlig på å skrive notater, det blir mer til at jeg skriver om hele boken, og sitter igjen og husker ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gjøre oppgaver er mitt beste tips. Du kan lese deg grønn på boka, uten at det sitter, men å løse en masse oppgaver burde gjøre susen! Finn gjerne fram tidligere eksamensoppgaver også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. I økad-fagene er det oppgaveløsing som gjelder. Print ut forelesningsplanene, og skriv opp i kalenderen din hva du skal gå igjennom på de aktuelle dagene, slik at du følger tempoet til foreleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du er registrert i Studentweb, og dermed har tilgang på Fronter også?

Last ned powerpointene fra forelesningene, og les gjennom dem. Ta notater og se i boka. Lag planer om at du feks. har "forelesning" tre ganger i uka, hvor du ser på powerpointene og lager oppgaver i forhold til dem. Mellom hver "forelesning" kan du lese på det du skal ha "forelesning" om.

For eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...