Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg dette året ska lese på egenhånd i noen fag,da jeg har permisjon fra skolen.

Men hvordan klarer jeg å holde meg strukturert nok gjennom hele året,til å komme gjennom pensum? Og ikke minst hvordan klarer jeg å lære meg alt dette stoffet? Er det noen som har noen lure lesetips der ute? Jeg er så¨dårlig på å skrive notater, det blir mer til at jeg skriver om hele boken, og sitter igjen og husker ikke noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gjøre oppgaver er mitt beste tips. Du kan lese deg grønn på boka, uten at det sitter, men å løse en masse oppgaver burde gjøre susen! Finn gjerne fram tidligere eksamensoppgaver også.

• Liker 1
Skrevet

Enig. I økad-fagene er det oppgaveløsing som gjelder. Print ut forelesningsplanene, og skriv opp i kalenderen din hva du skal gå igjennom på de aktuelle dagene, slik at du følger tempoet til foreleser.

Skrevet

Jeg regner med at du er registrert i Studentweb, og dermed har tilgang på Fronter også?

Last ned powerpointene fra forelesningene, og les gjennom dem. Ta notater og se i boka. Lag planer om at du feks. har "forelesning" tre ganger i uka, hvor du ser på powerpointene og lager oppgaver i forhold til dem. Mellom hver "forelesning" kan du lese på det du skal ha "forelesning" om.

For eksempel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...