Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil vite hva du mener om EU i Norge, og hvorfor du mener det...

Jeg har funnet en helt lik tråd som ble skrevet i 2010, men der var det ingen svar. Derfor håper jeg på å få høre folks meninger nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EU i Norge? Eller mener du Norge som EU-medlem? EU i Norge har vi vel for så vidt allerede, i og med at vi er forpliktet til å innføre det meste av EU-direktiver.

Jeg er selv mot EU-medlemskap, av økonomiske grunner. Jeg kan ikke se at vi skal ha noen økonomisk fordel av å bli EU-medlemmer, men så tror jeg heller ikke det blir aktuelt på veldig lenge, om i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Som student i England får jeg spørsmål om dette hele tiden. Jeg har egentlig ikke satt meg så godt inn i det, så jeg kan ikke si mer enn at "vi vil ikke". Og da kommer jo selvfølgelig spørsmålet "hvorfor?" :klaske:

Folk fra EU-land er rett og slett litt frekke når de snakker om hvorfor Norge ikke vil joine. Nesten som om de er litt bitter på Norge eller noe.

Skrevet

EU i Norge? Eller mener du Norge som EU-medlem?

Ja, det er nok det jeg mener ;)

Skrevet

Jeg er svoren EU-motstander og har aldri vært i tvil om at det var lurt at det ble "Nei" sist gang også.

Økonomisk sett ville Norge aldri dratt fordel av å bli EU-medlem, ettersom vi da ville vært det rikeste landet og de andre EU-landene nå sliter økonomisk. Landbruksmessig sett ville vi heller ikke hatt noen fordel ettersom vi er et lite land som er dyrt i drift og ikke kan dyrke like effektivt som landene nedover i Europa pga landskap og klima. I tillegg så ser jeg ikke poenget i at vi skal bruke våre oljepenger på å ruste opp andre land når vi har problemer nok med å drifte vårt eget land, tiltross for en vanvittig oljeformue.

Når man ser hvor kraftig økonomisk uro det er rundt om i Europa nå så er jeg sjeleglad for at vi ikke er en del av den. Jeg er sjeleglad for at det ikke er vår oppgave å dra late grekere opp av den økonomiske spikersuppa de har kokt seg iløpet av de siste åra, og jeg er glad for at det ikke er vårt land som nå står i fare for å bli slått konkurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...