tortuga Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Heihei! Jeg hadde bare et par spørsmål som jeg ikke finner svar på. Jeg bor hos pappa, men har registrert adresse hos mamma. Da jeg søkte om stipend oppgav jeg at jeg bodde hos pappa ettersom jeg faktisk bor der, og ikke så mye hos mamma. Kan dette føre til at stipendet mitt blir omgjort til lån dersom de skulle sjekke adresser og sånn? Kan de vite hvem jeg bor hos bare ved å se på en av to adresser jeg faktisk bor på? Jeg er jo hos mamma også, men er hos pappa mer enn 60% av tiden. Håper dere kan hjelpe meg. Skjønner jo at det mest logiske er å oppgi adressen jeg har registrert. Lurer bare på om det går an.
Betty2 Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 utdannings stipend har ikke noe med adressen din å gjøre, men reise og borteboer stipend, kan bli omgjort dersom du ikke oppfyller avstandskravene fra lånekassen.
otilie Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 (endret) Du skal vel oppgi begge adressene på søknaden skal du ikke det? Hvis du har skilte foreldre? Da har det vel ingenting å si hvor du bor. Tror ikke det har noe å si hvor du er folkeregistrert. Men trur ikke du fks får borteboerstipend hvis du skal studere i byen til faren din, mens mora di bor i en annen by. eller omvendt... Endret 22. august 2011 av otilie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå